GasFX voor Fabia II 1.6 77KW

nakharry

Forumguru
Geachte Forumleden,

Graag wil ik mijn frustratie met jullie delen.

Vorige maand bij de dealer GasFX besteld voor mijn Fabia Combi II 1.6 16V 77KW.

Gistermiddag (23/06/2008) had de auto bij de installateur moeten staan en dan had ik hem na 3 dagen weer terug gekregen met een gasinstallatie van Vialle.

Ik had me hier ontzettend op verheugd mede gezien het feit dat de prijs van een litertje benzine record naar record breekt.

De hele operatie ging op het laatste moment niet door omdat GasFX helemaal geen installatie voor de 1.6 16V 77 KW schijnt te hebben. Wonderbaarlijk want de motor van de Fabia heeft waarschijnlijk al meer dan een decenia trouwe dienst geleverd in auto's als de VW Golf etc.,en hoe kan die dealer eits bestellen wat helemaal niet bestaat???? Uit een interne memo binnen de Pon group bleek deze installatie al op 18 April 2008 beschikbaar te hebben moeten geweest!!!!!

Het rare aan deze situatie is tevens dat als ik buiten de Skoda om een installatie van Vialle direct bij de gasinstallateur had besteld hij er waarschijnlijk al 3 weken geleden zonder problemen in had gezeten :407:, maar ja dan vervalt de garantie van 2 jaar op de motor wordt gezegd, dus dat risico durf ik dan ook weer niet te nemen.

Snapt iemand het nog? Ik niet meer! Ik ben woest en heel tereurgesteld :disc:

De hele kwestie ligt nu bij importeur Pon, en ik hoop dan ook op een snelle oplossing want elke dag extra op benzine rijden kost mij gewoon extra geld :icon_smile_dead:

Groet,

Harry Nak

Fabia

† In Memoriam
Op de site van Gas Fx staat bij Fabia II 1.6 16v 77kw : Opmerking: Let op: dit pakket is nog niet te bestellen. Is nog in ontwikkeling.

Scheppie

Actief lid
Op de GasFX site kun je inderdaad nog geen installatie voor jouw uitvoering bestellen.
Begrijp ook niet de dat de dealer " 'm kan bestellen"......
Wat zegt de dealer?? en hoe maakt hij/zij zijn fout goed????

higgy

Forumguru
Voor de 16V's zijn nog geen gasinstallaties leverbaar waarbij je je recht op garantie behoudt. Helaas, want dan reed ik nu een 2.0 Fsi op gas.
Dat die eraan komen? Ik denk het wel. VW levert momenteel helemaal geen lpg meer in haar auto's, maar staat enorm onder druk vanuit de zakelijke markt om dat wel weer te gaan doen. Ik heb me laten vertellen dat ze bij PON met enkele VW's rondrijden op LPG om te kijken hoe die zich houden.
Dat een VAG-auto met 16V op gas, en zeker met een gasFX-installatie prima rijdt, daar ben ik persoonlijk van overtuigd. Nu PON nog, en derhalve je behoud van garantie.

Sterkte!

PS Wellicht wil je dealer de garantie overnemen (=garanderen) en kun je alsnog een gasFX- of Vialle-installatie in laten bouwen.

nakharry

Forumguru
Dat staat er dan pas sinds gisteren, d.w.z. na mijn incident :407:De Dealer is natuurlijk ook niet gek en besteld niet iets wat er niet is, en hij beschik ook nog over een interne memo dat het per 18/04/2008 leverbaar was :407:

Om droevig van te worden toch!

nakharry

Forumguru
Op de GasFX site kun je inderdaad nog geen installatie voor jouw uitvoering bestellen.
Begrijp ook niet de dat de dealer " 'm kan bestellen"......
Wat zegt de dealer?? en hoe maakt hij/zij zijn fout goed????

De Dealer heeft de hele zaak voorgelegd bij Pon. Pon zou gisteren reageren c.q. vanmorgen. En aan het eind van de morgen belde ze dat het het eind van deze middag zou worden.

Ik word knetterrrrrrrrrr.

:icon_smile_dead:

nakharry

Forumguru
Voor de 16V's zijn nog geen gasinstallaties leverbaar waarbij je je recht op garantie behoudt. Helaas, want dan reed ik nu een 2.0 Fsi op gas.
Dat die eraan komen? Ik denk het wel. VW levert momenteel helemaal geen lpg meer in haar auto's, maar staat enorm onder druk vanuit de zakelijke markt om dat wel weer te gaan doen. Ik heb me laten vertellen dat ze bij PON met enkele VW's rondrijden op LPG om te kijken hoe die zich houden.
Dat een VAG-auto met 16V op gas, en zeker met een gasFX-installatie prima rijdt, daar ben ik persoonlijk van overtuigd. Nu PON nog, en derhalve je behoud van garantie.

Sterkte!

PS Wellicht wil je dealer de garantie overnemen (=garanderen) en kun je alsnog een gasFX- of Vialle-installatie in laten bouwen.

Hey Higgy, lees ik het nou goed dat jij een Octavia 1.6 16V met GasFx hebt ? Hoe is dat dan mogelijk? Is dat ook een 77KW uitvoering?

Ik blijf mij verbazen :shocked:

higgy

Forumguru
Nee, ik begrijp ook niet dat je dat uit mijn stukje ontleent...
Ik rijdt een 1.6MPi, de 8V dus.

Volgens mij is de Gasfx-site nog steeds niet goed aangepast want voor de Roomster 1.6 16v hebben ze wel een pakket.
Je kunt rustig zelf het pakket bestellen, zonder dealertusssenkomst; want je kunt voor weinig garantie op de motor bijkopen. Maar je loopt denk ik geen enkel risico. Ik heb nu mijn tweede Fabia Combi op GasFX (in totaal 7 jaar) en heb nooit problemen.

nakharry

Forumguru
Volgens mij is de Gasfx-site nog steeds niet goed aangepast want voor de Roomster 1.6 16v hebben ze wel een pakket.
Je kunt rustig zelf het pakket bestellen, zonder dealertusssenkomst; want je kunt voor weinig garantie op de motor bijkopen. Maar je loopt denk ik geen enkel risico. Ik heb nu mijn tweede Fabia Combi op GasFX (in totaal 7 jaar) en heb nooit problemen.

Hoi Frans,

De dealer vertelde mij inderdaad dat hij 14 dagen geleden ook een Roomster met een 1.6 16V 77KW op GasFX had afgeleverd, dat maakt het verhaal des te dubieuzer :icon_smile_dead:

Morgen gaat Pon mij weer bellen. Ik ga ook iemand aansprakelijk stellen voor de extra gemaakte kosten t.ov. benzine.

Groet,

Harry Nak

nakharry

Forumguru
Op de site van Gas Fx staat bij Fabia II 1.6 16v 77kw : Opmerking: Let op: dit pakket is nog niet te bestellen. Is nog in ontwikkeling.

Hoi Fabia,

Ik ben uit nieuwsgierigheid toch eens wezen kijken op de site van GasFX, maar ik kan die opmerking nergens vinden. Zou jij me een linkje van de pagina kunnen sturen want ik ben toch wel benieuwd?

Alvast heel erg bedankt :worshippy:

Ik was er altijd van uit gegaan dat er van VAG alleen de oudere 8v met gas besteld kunnen worden. Bij ons zijn VW en Audi NIET met gast te bestellen, van Skoda en Seat alleen de oudere 1. 4 8v, 1,6 8v en de 2.0 (in de seat, dat busje ;)).

Als er intresse is kan ik wel een lijstje plaasten van de gas auto's van Skoda/Seat...

Michel

Forumguru
Een directe link is er niet te vinden, maar je kan de informatie wel op de volgende manier vinden:
- ga (uiteraard) naar www.gasfx.nl
- klik rechtsonder op "Gasfx Catalogus"
- Kies merk (spreekt voor zich)
- Kies type ( niet Fabia II Combi, maar Fabia II hatchback !!!)
- Kies het motortype
- Kies modeljaar

Om onduidelijke redenen kan je wel de 1.6 liter motor selecteren als je Fabia II hatchback aanklikt, maar niet bij de Fabia II Combi.... Voor de Fabia II Combi kan er "slechts" voor de 1.4 liter motor worden gekozen.

Fabia

† In Memoriam
Als je op de site van GaxFx invuld merk: Skoda, model: Fabia Hatchback II, motor: 1.6 16V 77kW, modeljaar: 2007 tot heden, gastank: 0ltr onbekend dan krijg je dit te zien:

Deze auto is leverbaar voor de transmissies handgeschakeld en automaat.

Heeft u een andere transmissie dan hier vermeld (bijvoorbeeld: een specifieke transmissie zoals een tiptronic of geartronic), neemt u dan contact op met de gasFX Service Desk Tel: 023 566 22 50. De gasFX Service Desk kan u nader informeren over de (eventuele) mogelijkheden.

Opmerking: Let op: dit pakket is nog niet te bestellen. Is nog in ontwikkeling.

Vul in het lege veld de aanschafprijs* van het gasFX pakket voor uw auto in en bereken uw voordeel.

* Uw gasFX pakketprijs bepalen? Kijk dan voor de aanschafprijs op het prijzenoverzic

Wat trouwens wel vreemd is dat je bij de Fabia II Combi alleen kan kiezen voor de 1.4 16V 63kW motor. En daar is wel een gastank voor leverbaar. En voor de Roomster 1.6 16V 77kW zou wel leverbaar zijn:

Bereken uw voordeel
Wilt u weten hoeveel u kunt besparen door te kiezen voor gasFX, dan kunt u dat hier uitrekenen.

Selecteer uw auto
Merk -- Kies uw Merk --Skoda
Model -- Kies uw Model --MPV
Motor -- Kies uw Motor --1.6i 16V 77kW
Modeljaar -- Kies uw modeljaar --2006 tot heden
Gastank -- Kies uw gastank --55ltr Ringtank
Deze auto is leverbaar voor de transmissies handgeschakeld en automaat.

Heeft u een andere transmissie dan hier vermeld (bijvoorbeeld: een specifieke transmissie zoals een tiptronic of geartronic), neemt u dan contact op met de gasFX Service Desk Tel: 023 566 22 50. De gasFX Service Desk kan u nader informeren over de (eventuele) mogelijkheden.

Opmerking: Wanneer uw auto nog in de Skoda fabrieksgarantie valt (2 jaar) wordt gasFX alléén via de officiële Skoda-dealer geleverd. Garantie en technische ondersteuning t.b.v. auto en autogassysteem zijn daarmee volledig gewaarborgd door Skoda en gasFX. Tevens verzorgt de Skoda dealer in samenwerking met gasFX de gehele bestelling en inbouw van gasFX voor u. Zie het prijzenoverzicht voor meer details en alle mogelijkheden. Kofferplaat komt omhoog. Vloer zal daardoor in aantal gevallen niet helemaal vlak zijn.

Vul in het lege veld de aanschafprijs* van het gasFX pakket voor uw auto in en bereken uw voordeel.

* Uw gasFX pakketprijs bepalen? Kijk dan voor de aanschafprijs op het prijzenoverzicht

Gieliovd

Forumguru
En wat als ik nou een DSG bak heb, dan moet er een andere gasinstallatie in? Haha, wat een verhaal.

Of er nou 8 of 16 kleppen in hangen dat is toch niet echt het probleem, maar meer of het een nieuwe 1.6 FSI is of een oudere 1.6 MPI met resp. 16 en 8 kleppen?

van_der_P

Senior Member
Maar je loopt denk ik geen enkel risico. Ik heb nu mijn tweede Fabia Combi op GasFX (in totaal 7 jaar) en heb nooit problemen.

In grote lijnen zul je gelijk hebben. En dat je al 7 jaar naar volle tevredenheid rond rijdt, heeft natuurlijk ook voor een deel met geluk te maken. Voor het zelfde geld had je pech.
Bij garantie gaat het over geld. Geld verdienen wil het gasinbouwbedrijf maar ook de Skodadealer. Als er mankementen optreden, dan kost dat meestal geld, dan kun je al snel te maken krijgen met de situatie dat het gasbedrijf naar de dealer wijst en anders om. En van wie krijg je dan je auto gerepareerdt ?

Met dat getouwtrek schiet je als klant niets op.

Michel

Forumguru
En dat is dan ook echt waar. Heb zelfs al een paar kilometer op gas gereden, maar toen weer snel terug naar benzine, totdat de teller op 1500 staat. Dat kan nog eventjes duren...

Ik kon me ook niet voorstellen dat dit niet mogelijk zou zijn voor deze uitvoering. Ook omdat de 1.6 MPI in de Octavia eveneens met LPG kan worden uitgerust. Dat dit niet mogelijk is voor de 1.6 FSI, dat is al langer bekend, hoewel er wel ontwikkelingen op dit gebied zouden zijn. Alleen wordt de 1.6 FSI niet toegepast in de Fabia, dus is het in dit verband verder geen punt.

Ik denk dat de topicstarter wel benieuwd zal zijn wie deze LPG installatie heeft geleverd en wat de garantievoorwaarden zijn. Is de fabrieksgarantie nog geldig of is deze nu bijvoorbeeld beperkt tot alles behalve de motor en LPG installatie?

Bovenaan Onderaan