GasFX voor Fabia II 1.6 77KW

Ik denk dat de topicstarter wel benieuwd zal zijn wie deze LPG installatie heeft geleverd en wat de garantievoorwaarden zijn. Is de fabrieksgarantie nog geldig of is deze nu bijvoorbeeld beperkt tot alles behalve de motor en LPG installatie?

De auto is bij Rijnwoud, Toepad 19, Rotterdam besteld inclusief LPG. De LPG-installatie is bij aankomst van de auto direct ingebouwd door Agin b.v., L. de Jonghstraat 13-19, Rotterdam. Dit heeft Rijnwoud verder geregeld, ik heb daar geen bemoeienis mee gehad.
Ik heb niets gehoord over een verminderde fabriekgarantie, maar omdat het een leaseauto is, is dat niet mijn probleem. Zal het wel even navragen bij de dealer...

Update: De dealer gaf aan dat dit geen gevolgen heeft voor de fabrieksgarantie, die blijft volledig behouden. Tevens gaf hij aan dat er (mede hierom) een behoorlijke wachtlijst is: zo'n acht weken. Geen probleem natuurlijk als je je auto nieuw bestelt, maar wel bij een voorraadauto.

Ik weet trouwens niet in hoeverre de fabrieksgarantie behouden blijf bij achteraf inbouwen in een bestaande auto... Even een kwestie van navragen, lijkt me.

nakharry

Forumguru
En dat is dan ook echt waar. Heb zelfs al een paar kilometer op gas gereden, maar toen weer snel terug naar benzine, totdat de teller op 1500 staat. Dat kan nog eventjes duren...

Hoi Arnaud,

Ik neem aan dat je bedoelt dat je hem eerst in moet rijden op benzine de eerste 1500 km?

Ben benieuwd hoe die rijdt met Teleflex. Zit nog steeds op mijn GasFX te wachten. Officieel is er nog geen installatie op de markt van GasFX voor een 1.6 16V 77 KW, maar omdat ik al een maand geleden een afspraak had voor inbouw (foutje bedankt), gaan ze "het officieel nog niet bestaande" systeem toch inbouwen onder fabrieksgarantie. De vraag is alleen wanneer want het inbouwstation komt om in het werk, dus dat zal nog wel ff gaan duren vrees ik :smiley29:

Groet,

Harry Nak

Hoi Arnaud,

Ik neem aan dat je bedoelt dat je hem eerst in moet rijden op benzine de eerste 1500 km?

Ben benieuwd hoe die rijdt met Teleflex. Zit nog steeds op mijn GasFX te wachten. Officieel is er nog geen installatie op de markt van GasFX voor een 1.6 16V 77 KW, maar omdat ik al een maand geleden een afspraak had voor inbouw (foutje bedankt), gaan ze "het officieel nog niet bestaande" systeem toch inbouwen onder fabrieksgarantie. De vraag is alleen wanneer want het inbouwstation komt om in het werk, dus dat zal nog wel ff gaan duren vrees ik :smiley29:

Groet,

Harry Nak
Klopt. Bij aflevering was het erg druk en ben ik door iemand anders geholpen. Die was even vergeten te zeggen dat ik de eerste 1500 km op benzine moet inrijden. Toen ik mijn eigen contactpersoon de volgende dag sprak gaf deze dit alsnog aan en ben ik per direct naar benzine gegaan.

En ik ben inmiddels ook erg benieuwd hoe mijn gasinstallatie zich gaat gedragen. Ik rijd er niet zo heel veel in (per trein naar de klant) en dat helpt niet, begrijp ik.

Mijn vorige Fabia met gas had daar op het einde ook wat moeite mee, maar schoonmaken was geen optie meer, omdat het leasecontract eigenlijk al was verlopen. Dan nemen ze de auto in, in plaats van de reparatie uit te voeren.

nakharry

Forumguru
Hoi Arnaud,

Groet,

Harry Nak

Nieuwsupdate :baby012:

De installateur gaat helemaal niks op eigen houtje inbouwen, de risico's zijn toch te groot.

Vialle is hard bezig om een auto te testen met een 1.6 16V MPI 77 KW motor. GasFX voor een Fabia Combi met een 1.6 16V MPI 77KW moet dan ook officieel in week 30 beschikbaar zijn was mij verteld, en door al mijn gezeur a.d.h.v. de miscommunicatie bij GasFX is mij beloofd dat ik als eerste aan de beurt ben :super:

3 weekjes wachten nog maar dus, en dan maar weer afwachten.:shocked:

Laterrrrrrrrr

Gieliovd

Forumguru
Voor zover ik er ook maar iets over kan vinden is de 1.6 16v motor een motor met MPI injectie en geen FSI injectie.

Ik dacht ook dat die nieuwe met FSI werd uitgevoerd net zoals de Octavia.

Zoals Michel al eerder zei: die FSI motor wordt dus niet in de Fabia toegepast.

nakharry

Forumguru
Voor zover ik er ook maar iets over kan vinden is de 1.6 16v motor een motor met MPI injectie en geen FSI injectie.

Ik dacht ook dat die nieuwe met FSI werd uitgevoerd net zoals de Octavia.

Zoals Michel al eerder zei: die FSI motor wordt dus niet in de Fabia toegepast.

Gelukkig niet zeg, voor een 1.6 16V FSI is naar mijn weten helemaal nog geen GasFX beschikbaar en om over de nieuwe motoren van Volkswagen (1.4 TSI) maar te zwijgen. :crazy:

Laterrrrrr

van_der_P

Senior Member
Het zijn nogal stevige prijzen.
Ik had bij een gasinbouwbedrijf in Eindhoven, een Teleflex GFI installatie gezien voor 1610 euro all in.
Dit is een actie natuurlijk.

Deze actie liep t/m juni 2008, dat had ik wat laat in de gaten.

Het enige nadeel is dat de teleflex installatie voor de fabia 2 niet is goedgekeurd door de importeur. Dus als je het in laat bouwen vervalt je fabrieksgarantie. Het inbouwen van een gasinstallatie moet (wil je je garantie behouden) bij de skodadealer gebeuren. De installatie word hierdoor zomaar 650 euro duurder.

nakharry

Forumguru
Het zijn nogal stevige prijzen.
Ik had bij een gasinbouwbedrijf in Eindhoven, een Teleflex GFI installatie gezien voor 1610 euro all in.
Dit is een actie natuurlijk.

Deze actie liep t/m juni 2008, dat had ik wat laat in de gaten.

Ik hoor van iedereen ,van de dealer tot de gasinstallateur en zelfs van gebruikers dat Telelex niet echt zonder problemen is, daarom wacht ik liever nog 3 weekjes op de GASFX instalatie en neem die 700,- euries extra dan wel voor lief :smirk:

GASFX werkt met spullen van Vialle en dat SCHIJNT top te zijn. SCHIJNT want ik spreek nadrukelijk niet uit ervaring maar van horen zeggen

Bovenaan Onderaan