Nou, even een update. De zekeringen waren dus vervangen en gisteren naar de garage geweest om te proberen te resetten. Het motormanagement lampje ging uit en ook het asr lampje ging uit. Alleen de EPC kon niet worden gereset. De monteur zei dat deze eventueel tijdens het rijden nog uit kon gaan. De monteur leek wat ongemakkelijk dat het probleem ogenschijnlijk opgelost was. Dat had achteraf niet gehoeven, want het probleem was direct weer terug.
Dus ik toch contact gezocht met het revisiebedrijf in Utrecht. Met het doornemen van de gegevens om te gaan reviseren, bleek dat zij het model gasklephuis dat ik heb niet konden reviseren. Helaas, maar er was nog een bedrijf in Almelo. Deze dus maar gebeld. Bleek dat het gasklephuis niet te reviseren was. Repareren was mogelijk, maar niet de garantie dat dit zou slagen!?
Toen maar rond gezocht en uiteindelijk een goede tweedehands kunnen vinden voor 110 euro incl. verzending en 12 maanden garantie. Kwam van een Golf af en had ruim 28 duizend km gelopen. Deze ga ik een dezer dagen even schoon maken en dan vervangen, vervolgens even shoppen om ergens voordelig in te laten leren. Hopen dat de problemen dan voorbij zijn.