Gaspedaal response O3 2.0TDI

robbie07

Nieuw lid
O3 april 2015 2.0TDI ambition businessline
Kan iemand mij vertellen wat te doen aan de (irritante) vertraging van het gaspedaal?
auto heeft geen drive mode.
Ik heb gehoord dat je met drive mode in sportstand deze vertraging kwijt bent
en dat het dan veel soepeler rijd.
met een pedalbox lijkt het alleen dat de slag van de gaspedaal gehalveerd wordt, dus bij half gas al maximaal vermogen. maar dit heeft volgens mij geen invloed op de ECU die de vertraging veroorzaakt.
alvast bedankt !!

Highway

Forumguru
@robbie07 stel jezelf eerst even voor, is wel zo netjes.

Dan wel een benzine: mijn 1.8tsi reageert ook niet altijd direct op het gaspedaal zoals ik in het begin zou verwachten. Reden: de turbo moet nog meer toeren gaan maken voordat die voldoende druk kan afgeven. En gezien een turbo massa heeft, duurt dit gewoon even.

Beschrijf jou 'vertraging' eens wat beter. Het is erg moeilijk iets zinnigs te kunnen zeggen over wat jij een vertraging vind.

robbie07

Nieuw lid
Sorry voor het niet voorstellen,
Ik ben enthousiast skoda rijder sinds 5 jaar en heb hiervoor een O2 gehad 2.0TDI.
2 weken geleden de nieuwe auto opgehaald en super blij.

De vorige 2.0TDI had uiteraard ook de bekende turbo-lag,
toch is het met de nieuweO3 niet alleen de turbo.
het is echt een soort van software vertraging die net even wacht met reageren op het gaspedaal.

als je bv 100km/h rijd in de 4 of 5 en je geeft snel gas bij, dan duurt het even(0.5-1 sec) voordat de auto erop reageert.
het is net of dat even de kans krijgt om je toch te bedenken en het gas weer los te laten.

op youtube is een filmpje te zien waarin iemand de driving mode uitlegt.
hier wordt ook gesproken over gas response in de verschillende standen.

helaas heb ik deze optie niet.(te laat met doorgeven)

ik dacht misschien is de software ergens continu op sportstand te zetten

gr.

Highway

Forumguru
Dat verwacht ik ook - iets in de lijn van:

- leuk dat het kan, hoe?
- waar kan ik dat laten doen?
- wanneer kan ik bij jou langs komen micky zodat jij het voor mij kan doen :pardon:

ik vermoed dat er een 'hoe' uit de vraag gehaald kan worden :jaja:

micky

Forumguru
Ik heb een originele ROSS TECH kabel, maar verdiep mij niet genoeg in de materie om dit hier aan te bieden, wat standaard aanpassinkjes doe ik graag maar voor dit soort zaken zijn @ertromp of @Antera hier meer de aangesproken personen voor:D

Import Yeti

Forumguru
Is bij mijn 1.6 TDI ook het geval. Is na de tuning wel iets beter geworden. Daar hebben zij de response iets scherper gezet. Software wacht inderdaad even totdat er voldoende druk aanwezig is.

robbie07

Nieuw lid
haha jullie raden het allemaal al precies:D:D hoe? waar?.....
Alleen het vervelende is ..... leaseauto.
Maar toch ga ik er ff mee bezig.
Misschien is de optie drive mode nog achteraf in te bouwen.

Joske

Forumguru
Misschien is de optie drive mode nog achteraf in te bouwen.
dat is veel te complex volgens mij :)

Wat ik wel zeker weet is dat de besturing op sport gezet kan worden (het zogenaamd zwaarder sturen) maar ik heb nog nergens hier gelezen :pieker: dat de pedaalresponse ook met VCP aangepast kan worden.

Ik kan met wel voorstellen dat dit mogelijk moet zijn MAAR ik heb het @Antera of @ertromp nog niet weten te melden hier.

Tenzijn @micky met 100% zekerheid kan zeggen dat het wel kan? :)

ertromp

Forumguru
Ook ik durf niet te zeggen of die respons van het gaspedaal zo aan te passen is. Moet dan toch echt de auto aan de laptop hebben om dat verder te onderzoeken.

Michelv.

Forumguru
Profiel van degene die je een bericht wilt sturen openen en conversatie starten, soms kan het zo simpel zijn ;)

Antera

Donateur
Driving modus functie die wij kunnen activeren zorgt voor zover mij bekend ook mede voor het gasrespons maar of dit veel is is mij helaas niet bekend. Ik ben benieuwd waar @ertromp mee gaat komen. Motormanagment aanpassingen zijn helaas wat lastiger omdat dit wat meer beveiligt is

Bovenaan Onderaan