Gasveren monteren motorkap

PizzaPieter

Donateur
Ik ben sinds maand terug van 8 dubbele espresso naar 1 of 2 per dag (1 bij ontbijt en 1 erna).

Bevalt me méér dan prima! Veel minder druk in mn hoofd, minder 'gehaast' én betere in slaap vallen.

EdK

Forumguru
én betere in slaap vallen.
Ach dan moet ik wel 3 liter koffie gaan drinken voor ik hier last van heb.
Dag buiten werken in weer en wind en zon en dan na eten zorgen dat je niet in coma valt.
Nou dan moet ik om een uur of 9 in de avond zorgen dat me beide benen in bed komen
Want val als blok in slaap tot de volgende ochtend.......
En snachts ff naar toilet doe ik volgens mij slaapwandelend want kan me volgende ochtend echt niet herinneren.....

redriver

Senior Member
Moet je nou eigenlijk 1 of 2 gasveren monteren? Ik zie allebei wel eens langskomen, zag dat Kopacek ze per stuk verkoopt (iig voor de O2), maar zo asymmetrisch voelt ook onlogisch :pieker:
2 veren op de octavia 3, maar ik heb maar 1 zijde gefotograffeerd ;)

• Leuk
Waarderingen: Tees

bsnline

Senior Member
Waarschijnlijk wel, alleen weet ik die zo niet te vinden. Gewoon zoeken op je auto merk/model en dan vind je de juiste gasveren wel.

RiccardoRS

Nieuw lid
Tijdje geleden set gasveren besteld via ali en binnen enkele dagen binnen, geleverd uit Czech republic https://a.aliexpress.com/_EQtHgkk
€ 16.55 voor de set betaald, makkelijk te monteren, maar je merk wel kwaliteit verschil.
Oja, moet je wel eerst een speciale grote torx regelen om de bout uit de auto-motorkap te demonteren ;) , verder alles aanwezig.
Bij dichtdoen kap hoor je ze licht kraken alsof ze niet goed inschuiven (zal wel speling in de gasveer zitten)

Herzog Jan

Forumguru
Leg wat rvs ringetjes onder de kogelkop die aan de kant van die dikke torx zit.
Het kan zijn dat je gasveer net tegen de carrosserie aan schuurt.

RiccardoRS

Nieuw lid
Nee dat is het probleem niet.
Een gasveer moet recht in-en uitschuiven, is echt de kwaliteit in dit geval.
dank voor de tip

Herzog Jan

Forumguru
Het zwarte gedeelte kwam tegen het beige deel (van de U vorm zeg maar). Opgelost door 2 ringetjes er achter te leggen.

Screenshot_20250204_183447_Gallery.jpg
Gasveren van Kopacek. Iets duurder maar wel betere kwaliteit.
En ik hou gewoon niet van Ali,

• Leuk
Waarderingen: Tees

leon-cupra

Forumguru
Hoe beoordelen jullie de 'kwaliteit'?? Alle belangrijke componenten zitten in de cilinder zelf en zijn niet zichtbaar voor de klant. :pieker:
Krijg soms ook wel gasveren van mijn leverancier waarvan ik denk 'oooohh damned' ... dat klanten puur op het uitzicht gasveren als 'minderde kwaliteit' gaan beoordelen.

Tees

Donateur
Een rammelende/krakende gasveer lijkt mij een prima indicatie van mindere kwaliteit...

RiccardoRS

Nieuw lid
Ff kwaliteit zijsprongetje:
De achterdempers van mijn 2018 golf 7,5 station bleven ook spontaan hangen (niet altijd), volgens de dealer een natuurkundig verschijnsel.
Ehh maar was met warm nat en droog weer.
Mijn 2018 Octavia station heeft exact hetzelfde probleem.

Terug naar de motorkap veren:
Voor het geld is het te proberen dacht ik.
En hierbij deel ik dit met jullie.

• Leuk
Waarderingen: EdK
Bovenaan Onderaan