Gasveren om de motorkap open te houden

De Passat, die ik nu (nog) rij, heeft twee gasveren om de motorkap open te houden. Handig, want dan hoef je nooit met zo'n losse stang te hannessen om te zorgen dat de kap open blijft staan. Heeft iemand toevallig twee gasveren gemonteerd/laten monteren op zijn Octavia? Wat kost zoiets, en hoe kun je dat het beste aanpakken?

Als het een leasebak ik zou ik denken... lever hem in zonder gasveren /forum/images/graemlins/wink.gif /forum/images/graemlins/yeah.gif

higgy

Forumguru
Grappig. Ik stond gisteren met de motorkap open (nee, gewoon preventief onderhoud /forum/images/graemlins/super.gif ) ook te denken: verrek, m'n Passats hadden gasveren.
Volgens mij is het geen kwestie van 'even een setje van een Passat overzetten'.
Zo wel, dan hou ik me aanbevolen.

VEEJAY

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Als het een leasebak ik zou ik denken... lever hem in zonder gasveren /forum/images/graemlins/wink.gif /forum/images/graemlins/yeah.gif

[/ QUOTE ]

/forum/images/graemlins/worshippy.gif

Logic

Actief lid
Ach, die 2 keer per jaar dat ik mijn motorkap openmaak voor de wisservloeistof red ik het wel zonder gasveertjes.
Al moet ik toegeven, mijn V40 heeft ze ook.

Droopy

Actief lid
Mijn Xsara had het wel, mijn Laguna weer niet.
je moet maar zo denken je vergeet maaar 1x de stang te bevestigen /forum/images/graemlins/laugh.gif

higgy

Forumguru
Ach, die 2 keer per jaar dat ik mijn motorkap openmaak voor de wisservloeistof red ik het wel zonder gasveertjes.
Al moet ik toegeven, mijn V40 heeft ze ook.

[/ QUOTE ]
Gratis tip /forum/images/graemlins/smile.gif : peil ook je olie zo nu en dan eens...

Het is inderdaad raar dat een volkswagen groep waarin heel veel hetzelfde is zoiets simpels niet standaard inbouwt. Zijn echt niet de kosten en het doet een beetje goedkoop aan.

Groet
Passat

Logic

Actief lid
Nee hoor, da's geen probleem.

Enneh Higgy, olie peilen heb ik voor het laatst gedaan in 1996 geloof ik. Ben ik nou een slecht mens ? /forum/images/graemlins/grin.gif

higgy

Forumguru
Nee hoor, da's geen probleem.

Enneh Higgy, olie peilen heb ik voor het laatst gedaan in 1996 geloof ik. Ben ik nou een slecht mens ? /forum/images/graemlins/grin.gif

[/ QUOTE ]
Nee joh, hooguit un-Logic /forum/images/graemlins/bye.gif

De C4 heeft het zelfde als de O2. Volgens mij heeft het te maken met de veiligheid. Die gasveren werken bij een botsing toch meer als een spies lijkt me.

higgy

Forumguru
De C4 heeft het zelfde als de O2. Volgens mij heeft het te maken met de veiligheid. Die gasveren werken bij een botsing toch meer als een spies lijkt me.

[/ QUOTE ]
Dat lijkt me, met alle respect, onzin. Dan zouden ze vandaag nog de gasveren uit de Passats en de Audi's moeten slopen.
Nee hoor, gasveren zijn duurder dan een staafje. En ERGENS zal er op de Skoda bespaard moeten worden.

Droopy

Actief lid
En ERGENS zal er op de Skoda bespaard moeten worden.

[/ QUOTE ]
Ben ik blij dat ze hier op besparen en niet op de gasveer van de achterklep /forum/images/graemlins/grin.gif

@Higgy, daar heb je zeker een punt ja. Kan mij eigenlijk niet schelen of ik een staafje moet gebruiken of dat er gasveren zijn. Motorkap gaat zelde open. Soms om de sproeivloeistof of olie bij te vullen maar dat gebeurd ook eens in de twee maanden.

Na enig zoeken bij www.autostyle.nl kan ik zelf het antwoord geven:

BH 6139 89,50
Powerlift SK Octavia
Gasveer Motorkap Skoda Octavia

Zie de onderstaande afbeelding. Ik vermoed dat, bij aanschaf van dit setje, wordt aangegeven hoe (en waaraan) je ze kunt monteren.

Bijlagen

• 7837-BH%206139.gif
    7837-BH%206139.gif
    4,1 KB · Weergaven: 54
Blijft in mijn geval een leasebak. Ga er niet te veel geld in stoppen. Misschien een chip maar daar zal het ook bij blijven denk ik (die haal ik er na 4 jaar weer uit).

Bovenaan Onderaan