Geachte Forummers...

Brebelco

Actief lid
Beste Skoda-Forummers,

Ik ben Brecht (Alias Brebelco), 23-jarige gast uit Vlaams Brabant, zoekt toffe meid...*Kuch*..Euhm... verkeerd forum, sorry. :)

Bij deze mezelf ook even voorstellen. Ik ben Brecht uit het voor jullie waarschijnlijke verre Leuven (België). Ik ben hier al een 2-3 tal dagen aan het meelezen maar vind de topic's best interessant. Vandaar dat ik ook een account heb aangemaakt.

Qua autogeschiedenis valt het wel mee bij mij. Heb eigenlijk maar één eigen wagen gehad, namelijk een 2007 BMW E91 318d. Hiermee heb ik een jaar en half met een smile mee rondgereden. Ondertussen werk ik een jaar. Als bedrijfswagen heb ik 6 maanden met een 2014 Volkswagen Golf 7 1.6tdi rond gereden en sinds juni rijd ik nu rond met een 2015 Skoda Octavia combi 1.6tdi als tijdelijke firmawagen via Avis. Omdat we na een tijdje een eigen bedrijfswagen mogen kiezen stond ik in Augustus voor een moeilijke beslissing als autoliefhebber.

Als BMW liefhebber (please don't shoot me :) ) stond mijn besluit al vast dat ik een BMW wou hebben. Maar stilletjes aan heeft de Skoda Octavia waarmee ik nu rijd mij eigenlijk wel overtuigd dat Skoda niet meer het merk is waarvoor het vroeger bekend stond..
Dan toch eens verder gekeken wat er allemaal in de lijst van mogelijke wagens stond want ik kon enkel een BMW 1-serie kiezen. Ik rij nogal graag rond met wat grotere wagens.
Maar dus.. ineens zag ik daar een Skoda Superb staan tussen de mogelijkheden. Beetje over opgezocht en was meteen verkocht...
Kwam er nog eens bij dat het om het nieuwe model ging en dat ik deze met DSG kon nemen terwijl ik bij de overige wagens enkel de manuele versies kon bestellen. 'T was snel beslist.

Wat een prachtige verschijning zo'n Superb Combi! Eind september heeft de leasingmaatschappij hem besteld en 14 januari 2016 mag ik hem ophalen. Kan niet wachten!

Om jullie een idee te geven van de bestelde wagen:

Skoda Superb Combi 1.6 CRTDI 120pk DSG

Uitvoering: Ambition
Exterior: Business Grey
Interior: Zwart stof

Qua opties heb ik enkel 2 packs kunnen nemen:
- Ambition GPS
- Ambition Comfort

Geen idee of deze packs overal hetzelfde zijn maar op de volgende afbeelding kunnen jullie de opties bekijken:

d94bb53ea4fc891f629673cdd6b55af6.jpg

Spijtig van de 16" velgen maar het budget was op. Het was gedaan met spelen. Maar ik klaag zeker niet!
Ondertussen heb ik in de garage net dezelfde zien staan als dat ik hem besteld heb:

f0249e382b3483d8343757db447dab9f.jpg

db480079cf07f3ebf03790349396807d.jpg

6e54a6358570ee5701867dc6136c1828.jpg

Fijne kennismaking.

Groeten,
Brebelco

Cordoba

Forumguru
Welkom Brecht. Heb je ook nog overwogen om niet voor de Superb, maar voor een dik aangeklede Octavia te gaan? Zeker als je de ruimte van de Superb niet nodig hebt, lijkt me dat een serieuze overweging.

Wat de pakketten betreft: die zijn voor NL en B meestal niet gelijk, en in elk geval in NL wil die inhoud soms nog veranderen tussen het moment van bestellen en het moment van produceren/afleveren.

Heb je trouwens ook dit topic al gevonden?

Voorproefje van dat topic:
skoda-yeti-suv-2009-8.jpg

Brebelco

Actief lid
Welkom Brecht. Heb je ook nog overwogen om niet voor de Superb, maar voor een dik aangeklede Octavia te gaan? Zeker als je de ruimte van de Superb niet nodig hebt, lijkt me dat een serieuze overweging.

Wat de pakketten betreft: die zijn voor NL en B meestal niet gelijk, en in elk geval in NL wil die inhoud soms nog veranderen tussen het moment van bestellen en het moment van produceren/afleveren.

Heb je trouwens ook dit topic al gevonden?

Voorproefje van dat topic:
skoda-yeti-suv-2009-8.jpg
Haha :D
Had ik nog niet gezien. Begin post was maar voor het (virtuele) ijs even te breken hoor, ben samen gelukkig :)

Die overweging was ik ook aan het maken tijdens het kiezen maar een testrit met de Superb heeft mij helemaal overtuigd. De afwerking is echt wel van een beter niveau dan de octavia.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik mij mateloos erger aan het hard plastic in de middenconsole en de openklapbare/uitschuifbare armsteun van de octavia. Voelt erg cheap aan. Dit doet de Superb echt een pak beter! Voor de rest is de octavia op alle vlakken geschikt.

Ook door het algemeen 'luxe-gevoel' dat ik had in de superb was ik vrij snel overtuigd. Op zich ben ik eigenlijk geen optiefreak die alleen maar het woord 'Full-Option' kent bij een wagen. De belangrijkste opties voor mij zijn een gps en deftige zetels. De ruimte heb ik niet echt nodig maar de Superb is nieuwer dan de octavia. Speelde ook mee aangezien ik er 4 jaar mee moet rond bollen.

Waarom de combi ipv de berline? Gewoon, de combi vind ik net dat tikkeltje mooier, gestroomlijnder, sportiever dan de berline. Maar dat is persoonlijk uiteraard.
Vandaar mijn keuze voor de Superb Combi.

Hmmm, nu mij even verdiepen in dat ander topic! :) :) :)

Altos

Banned
Welkom hier!
Ik ben ook een BMW fan hoor, maar nu al 4 Skoda's verder (met z'n 2en, dat wel) en ik moet zeggen dat ik de BMW's nog niet echt gemist heb.
Wel staan er altijd wannahaves op de lijst maarja...keuzes...
Veel plezier van je Superb alvast!
Zelf had ik in jou geval de Hatchback genomen (vind ik mooier, idd persoonlijk) en wat bijgelegd voor minimaal 17" maar ook dat is geheel persoonlijk en eenieder moet echt doen wat hem/haar goed lijkt.
Veel plezier hier op dit forum.

Brebelco

Actief lid
Welkom hier!
Ik ben ook een BMW fan hoor, maar nu al 4 Skoda's verder (met z'n 2en, dat wel) en ik moet zeggen dat ik de BMW's nog niet echt gemist heb.
Wel staan er altijd wannahaves op de lijst maarja...keuzes...
Veel plezier van je Superb alvast!
Zelf had ik in jou geval de Hatchback genomen (vind ik mooier, idd persoonlijk) en wat bijgelegd voor minimaal 17" maar ook dat is geheel persoonlijk en eenieder moet echt doen wat hem/haar goed lijkt.
Veel plezier hier op dit forum.

Budget was spijtig genoeg op en bijleggen kon niet meer.
Maar de 16" konden mij toch niet genoeg overtuigen op voor een octavia te gaan.

Goh, ik mis mijn BMW soms een beetje. Vooral omdat dat mijn eigen wagen was. Al ga ik niet klagen dat ik een firmawagen heb want de BMW is snel vergeten eenmaal ik aan de pomp sta te tanken. En met een octavia sta je vaak aan de pomp vind ik (780km's uit een tank.. Beetje zielig :) ). En laat ons eerlijk zijn, er is eigenlijk niets leuker om achterwielaandrijving te hebben bij wat regenweer :D

Wat ik wel mis bij Skoda is het 'cocoon-gehalte/cockpit-gevoel' als bestuurder. Bij BMW/Audi/mondeo/... zit de middenconsole een stuk hoger en meer rondom jou. Dat mis ik wel wat bij de Octavia en de superb (al is het beter geworden met de nieuwe generatie)

Altos

Banned
Helemaal mee eens @Brebelco m.b.t. Interieur.
Het cockpit gevoel heeft voor mij Bmw het beste voor elkaar.
Ook de achterwiel aandrijving rijdt het beste vind ik.
En toch "mis" ik het niet, het is wel echt anders, maar ook fijn.
Er gaat nog vast wel eens een Bmw komen maar tot die tijd heb ik in Skoda wel een goede vervanger gevonden.

GJ M

Forumguru
Welkom!

Qua cockpit gevoel kan ik me hier wel in vinden, maar qua instap heb ik toch echt live mijn O2 dan de bmw e90 van mn vader (ben zelf 33)

Bovenaan Onderaan