Gebruikers ervaringen getinte ramen.

Gieliovd

Forumguru
Ziet er strak uit hoor!

Kom je auto wel eens bewonderen als ik terug ben in de buurt waar je ook woont ;)

jaspernl

Actief lid
Vandaag even terug geweest bij de Halfords. Er blijkt een "plamuurmesje" bij te horen: een mini-ruitenkrabber, zeg maar. Van rubber, inderdaad.
Bij mij in de doos niet aanwezig, maar in de andere dozen allemaal wel.
Ik mocht er zo 1tje meenemen ! :super:

Misschien mosterd na de maaltijd, maar hierbij een foto van mijn O2 met getinte ramen af fabriek (standaard op de L&K versie).
Bevalt erg goed, niet te donker, maar het houdt wel wat licht tegen en het staat gewoon mooi bij een zwarte uitvoering.

Bijlagen

• SP_A0124.jpg
    SP_A0124.jpg
    99,5 KB · Weergaven: 47
Oke, toegegeven, dit ziet er nog iets beter uit! :worshippy:

(en dat geldt niet alleen voor de getinte ramen)

Bijlagen

• Skoda Octavia Orange3.jpg
    Skoda Octavia Orange3.jpg
    42,4 KB · Weergaven: 43
  • Skoda Octavia Orange2.jpg
    Skoda Octavia Orange2.jpg
    74,7 KB · Weergaven: 36

jaspernl

Actief lid
Misschien mosterd na de maaltijd, maar hierbij een foto van mijn O2 met getinte ramen af fabriek (standaard op de L&K versie).
Bevalt erg goed, niet te donker, maar het houdt wel wat licht tegen en het staat gewoon mooi bij een zwarte uitvoering.

Zo'n tint heb ik ook, en die vind ik dus echt te licht.
Niet zozeer vanwege de looks (tis een RR....:1819:), maar vanwege het zonlicht dat toch nog te fel is binnenin.
Vandaar dus de plakfolie.
Ik kan in elk geval nu weer aan de slag!

joergarms

Senior Member
Ik heb het bij mijn Fabia ook laten doen, een paar weken na aanschaf. Heb bij een vorige auto zelf lopen klooien en had daar nu geen zin in.
Zoals al eerder beschreven werd plakken ze het eerst op de buitenkant met veel water, dan op maat snijden, loshalen en aan de binnenkant aanbrengen.
Ik, maar ook onze kleine, zijn er nog steeds heel tevreden mee.
Vind het sowieso een mooie combi, Tangarine Orange, met donkere ramen en donkere windgeleiders op alle deuren.
Wat voor auto onze volgende ook wordt, de ramen worden gelijk weer verduisterd.

Wat wel grappig was, ik had mijn auto toen laten verduisteren, 's avonds in de schemer opgehaald, wat bleek de volgede dag?
Er zaten 2 kleuren folie op, ze hadden 2 rollen gebruikt, ik kreeg toen contante korting aangeboden, maar dat leek me niks, jaren naar 2 kleuren kijken gaat echt vervelen.
En nu heb ik, zoals gekozen dus alle ramen in het Gold/Brown, echt een mooie warme kleur, naar mijn idee beter dan het blauw/zwarte dat je veel ziet.

Bijlagen

• geblindeerd rechtsachter.JPG
    geblindeerd rechtsachter.JPG
    96,6 KB · Weergaven: 38
  • geblindeerd zijkant.JPG
    geblindeerd zijkant.JPG
    62,1 KB · Weergaven: 47

Hetzer

Forumguru
op m'n vorige Roomster, had ik ook folie aan laten brengen , zag er gelikt uit, het enige nadeel was in het donker dan kon je wel erg weinig zien door de achterruit.. Een probleem dat ik met mijn huidige Fabia met SUNSET ramen niet heb..

Bijlagen

• 117.jpg
    117.jpg
    97,6 KB · Weergaven: 29

joergarms

Senior Member
op m'n vorige Roomster, had ik ook folie aan laten brengen , zag er gelikt uit, het enige nadeel was in het donker dan kon je wel erg weinig zien door de achterruit.. Een probleem dat ik met mijn huidige Fabia met SUNSET ramen niet heb..

IK heb de binnenspiegel altijd gedimd staan, ik kijk nooit in dat ding.
Waarschijnlijk omdat ik dat tijdens de vele uren van m'n werk nieteens kan doen.
Maar ik kan me voorstellen dat als je er liever wel door kijkt, je dan niet zulke donkere ramen wilt hebben.

Ik heb al een paar x s'avonds gereden en ik moet eerlijk zeggen dat van binnen naar buiten kijken een minium verschil maakt, de gebruikte folie van LLumar werkt echt als een zonnebril en verduistert van buiten naar binnen.

Kan me voorstellen dat een goedkopere folie 2-zijdig verduistert.

Chris

Ik heb het bij mijn Fabia ook laten doen, een paar weken na aanschaf. Heb bij een vorige auto zelf lopen klooien en had daar nu geen zin in.
Zoals al eerder beschreven werd plakken ze het eerst op de buitenkant met veel water, dan op maat snijden, loshalen en aan de binnenkant aanbrengen.
Ik, maar ook onze kleine, zijn er nog steeds heel tevreden mee.
Vind het sowieso een mooie combi, Tangarine Orange, met donkere ramen en donkere windgeleiders op alle deuren.
Wat voor auto onze volgende ook wordt, de ramen worden gelijk weer verduisterd.

Wat wel grappig was, ik had mijn auto toen laten verduisteren, 's avonds in de schemer opgehaald, wat bleek de volgede dag?
Er zaten 2 kleuren folie op, ze hadden 2 rollen gebruikt, ik kreeg toen contante korting aangeboden, maar dat leek me niks, jaren naar 2 kleuren kijken gaat echt vervelen.
En nu heb ik, zoals gekozen dus alle ramen in het Gold/Brown, echt een mooie warme kleur, naar mijn idee beter dan het blauw/zwarte dat je veel ziet.

Ben met je eens dat jouw folie kleur goed past bij de auto.

Chris

Weet er iemand een goed adresje of intershop waar je kwalitatief gewoon goede folie kunt kopen?

Die van 3m of sungard etc?

Heb namelijk zelf iemand die het goed kan plakken maar niet aan de folie kan komen?!:xyxthumbs:

tHANKS

Weet er iemand een goed adresje of intershop waar je kwalitatief gewoon goede folie kunt kopen?

Die van 3m of sungard etc?

Heb namelijk zelf iemand die het goed kan plakken maar niet aan de folie kan komen?!:xyxthumbs:

tHANKS

Of een adres waar ook incl montage is tegen een goede prijs?

Ik heb het laten doen bij TintTotaal in amsterdam, was in 1e instatie niet de goedkoopste. Toen ik hun daarmee confronteerde was de prijs onderhandelbaar!!
Top resultaat, zie de foto's in mijn album.
Zelf doen zou ik alleen doen als je weet wat je doet, tis nog een pittig precies klusje.

Chris

jaspernl

Actief lid
Ik ben blij dat ik het zelf heb gedaan.

Ook al is het eerste raam dan niet helemaal goed geslaagd, ook die is acceptabel.
En de overige ramen zijn al stukken beter.
Ik dénk dat je het verschil nog wel kunt zien met een professioneel aangebrachte folie, maar dan moet je al wel van dichtbij en scherp kijken hoor.
Zo op het eerste gezicht ziet het er prima uit.
En die EUR 275 (de folie kost EUR 25, en het laten doen toch al gauw EUR300) hou ik mooi in mijn zak.

Waarschijnlijk scheelt het wel dat i al getinte ramen had, en een klein foutje minder opvalt dan wanneer je helemaal blanke ramen hebt...

tinttotaal had ik ook al gezien. Liggen vrij scherp tot nu toen met hun prijs 300 euro..
Maar nadeel moet daarvoor naar Amsterdam.. dat is weer minder. Ruim een uur rijden..

Maar ja bedankt voor de suggestie. Ik ga het niet zelf doen...denk ik.

Trouwens @jaspernl waar heb je de folie gekocht. Als deze bijvoorbeeld al standaard op de goede maat zou zijn is het al iets makkelijker!

Of ja andere optie... sunniboy???

tinttotaal had ik ook al gezien. Liggen vrij scherp tot nu toen met hun prijs 300 euro..
Maar nadeel moet daarvoor naar Amsterdam.. dat is weer minder. Ruim een uur rijden..

Maar ja bedankt voor de suggestie. Ik ga het niet zelf doen...denk ik.

Trouwens @jaspernl waar heb je de folie gekocht. Als deze bijvoorbeeld al standaard op de goede maat zou zijn is het al iets makkelijker!

Of ja andere optie... sunniboy??? op zich wel mooi, maar geeft dit een beetje hetzelfde effect. Wat zijn verder de ervaringen hiervan?

Rolle

Senior Member
Sonniboys kosten (nieuw) dacht ik ook iets van een 300€ ofzo, je ziet van buitenaf het verschil niet.

Aiii heeft er geloof ik. Misschien kan hij je de pro's en contras geven.

Ikzelf heb af-fabriek verduisterde ramen achterin en ben daar tevreden van

joergarms

Senior Member
Hey soetie, ik heb vorig jaar in Ede mijn ramen laten verduisteren, was toen zo'n 240 euro kwijt, dus das wel redelijk.
Tot nu toe is de kwaliteit echt goed, absoluut geen problemen.
Volgens mij heette die firma iets van Linea Recta. http://www.linea-recta.nu/

Is goed te berijden voor jou vanuit Tiel, ik zou eens contact met hem opnemen als ik je was.
Ik heb bij mijn Fabia een goud-bruine variant gekozen, echt een superkleur, veel mooier dan het blauw-zwarte dat veel gebruikt wordt.

Bovenaan Onderaan