Dag en nachtschakeling is via Columbus in te snellen. Werkt dan gewoon goed... Lampen aan is nachtschakeling navi...
Wat bedoel je precies? Die van mij gaat automatisch op de dag en nachtstand, afhankelijk van de verlichting....Inderdaad, maar via Weergave in het scherm alleen maar Dag/Nacht. De instelling die je via het menu hebt gedaan is dan ook op Dag cq Nacht gezet.
Heb ook snel last van beslagen ramen bij regen.Met nu zo'n 5000km op de teller over het geheel zeer tevreden over de auto. Eerste schade al gehad helaas, een opstaande klinker haakte een hoek van de bodemplaat los. Keurig opgelost bij de dealer.
Enige minpunt vind ik persoonlijk de climate control.. met een klein beetje regen redt de automatische stand (hoog) het niet om de ramen schoon te houden. Gevolg is dat ik de hele tijd rijd met een kleine laag condens en de blower steeds op hoog (defrost) moet zetten en terug op auto. In mijn vorige auto's nooit zo ervaren. Ik ga er wellicht even mee naar de dealer. Zijn er meer mensen die dit ervaren bij regen?
Vooral bij een nieuwe auto is de verdamping van de weekmakers uit de nog verse kunststoffen (niet alleen het dashboard, ook de ventilatiekanalen zelf) vrij sterk. Dat geeft een blauwige waas (vooral waar de blower tegen de ruiten blaast) die op zichzelf weer als een dankbaar uitgangspunt voor beginnende condensvorming dient. Dus hoe meer de blower zijn best moet doen, hoe sneller je er (weer) last van krijgt. (Ook hier is te veel blowen dus niet goed...)Maar goed, heb [de ruiten] ook nog niet schoongemaakt na aflevering.
Wellicht dat dit helpt...
Wat wil je weten? Kaartmateriaal is in mijn ogen vrij goed en actueel. Ik heb wel het idee dat de cpu in de columbus de navi maar net aan trekt. Zoomen en pannen op de kaart gaat ok, maar voelt niet erg soepel. Ik heb de Columbus i.c.m. maxidot en gebruik eigenlijk de kaartweergave niet tijdens het rijden; de pijl in de maxidot is voldoende (als je doorhebt hoe je de resterende afstand afleest aan de pijl . Stembegeleiding heb ik uitstaan, behale voor herberekening/file, want zelfs op de 'laagste' stand blijft die miep maar ratelen. Voice control voor instellen adres werkt 9 van de 10 keer uitstekend.Wie kan er wat gebruiks ervaring vertellen van het navigatie Systeem Columbus.
Alvast bedankt
Kijk, dit zijn de tips waar we wat aan hebben; heb pas 1x de ruiten van binnen gereinigd. De blauwe waas is herkenbaar, poetsen dus!Vooral bij een nieuwe auto is de verdamping van de weekmakers uit de nog verse kunststoffen (niet alleen het dashboard, ook de ventilatiekanalen zelf) vrij sterk. Dat geeft een blauwige waas (vooral waar de blower tegen de ruiten blaast) die op zichzelf weer als een dankbaar uitgangspunt voor beginnende condensvorming dient. Dus hoe meer de blower zijn best moet doen, hoe sneller je er (weer) last van krijgt. (Ook hier is te veel blowen dus niet goed...)
Regelmatig de ruiten goed reinigen aan de binnenzijde (scheutje ammonia in koud! water) is daarom sterk aan te bevelen!
Tot nu toe vooral positief! Het starten van het systeem en het laden van de adressen uit de tel. kan soms even duren, dus als je op onbekend terrein weg rijdt is het misschien handig daar even op te wachten.Wie kan er wat gebruiks ervaring vertellen van het navigatie Systeem Columbus.