Gieliovd
Forumguru
De soap gaat weer door. Nieuwe aflevering.
Lekker stukje sturen, zet iemand af, rij weer door en hopla motorstoring lampje gaat branden.
Eenmaal thuis in het donker zie ik rookontwikkeling vanuit de grille in het schijnsel van de koplampen. Voorzichtig de kap open en tot mijn verbazing een groot zwembad aan olie, inclusief een lading op de turbo en andere hete delen. Dat rookt wel lekker.
Foutje van mezelf, op niet goed teruggedaan na Naar schatting de 11e liter olie bijvullen.
De dag erop, de wagen slaat pas na de derde poging en ongeveer 25 keer rond te zijn gegaan aan.
Het uitlezen gaf aan dat de tweede lambdasensor na de kat een "te arme waarde" geeft.
Dinsdag maar de dealer maar ondertussen is het verbruik al opgelopen naar gemiddeld 1:11 en ik lees geregeld 1:9 af met 100kmh.
Gat lekker dit....
Ik zeg dat dit twee totaal onafhankelijke dingen Zijn en de olie niets te maken heeft met de sensor dus gooi het op technisch falen en niet mijn schuld. Wel toevallig.
Oliepeil is wel prima in orde.
Lekker stukje sturen, zet iemand af, rij weer door en hopla motorstoring lampje gaat branden.
Eenmaal thuis in het donker zie ik rookontwikkeling vanuit de grille in het schijnsel van de koplampen. Voorzichtig de kap open en tot mijn verbazing een groot zwembad aan olie, inclusief een lading op de turbo en andere hete delen. Dat rookt wel lekker.
Foutje van mezelf, op niet goed teruggedaan na Naar schatting de 11e liter olie bijvullen.
De dag erop, de wagen slaat pas na de derde poging en ongeveer 25 keer rond te zijn gegaan aan.
Het uitlezen gaf aan dat de tweede lambdasensor na de kat een "te arme waarde" geeft.
Dinsdag maar de dealer maar ondertussen is het verbruik al opgelopen naar gemiddeld 1:11 en ik lees geregeld 1:9 af met 100kmh.
Gat lekker dit....
Ik zeg dat dit twee totaal onafhankelijke dingen Zijn en de olie niets te maken heeft met de sensor dus gooi het op technisch falen en niet mijn schuld. Wel toevallig.
Oliepeil is wel prima in orde.