micky
Forumguru
Dat heb je niet helemaal goed - ook bij dat open dak van 2002 floepte er bij het openen al een windschermpje omhoog.
Ik vond alleen dat dit het gedreun achter me niet echt wegnam. En ook in de kantelstand - achterkant omhoog - of met een klein stukje open nam het windgeruis toe en (dus) de stroomlijn af, daarom vond ik het zeker bij snelheden van rond de 80 en hoger gewoon niet aangenaam. Dus mijn conclusie was simpel: ik heb niet meer geld over voor minder comfort.
En laat dan voor mijn part het allermodernste schuifdak het ruisprobleem opgelost hebben (wat ik nog steeds betwijfel, na een paar keer met zo'n auto te hebben meegereden, maar stel dát...), dan is dat ruis-nadeel misschien geëlimineerd maar ik zie er nog steeds geen comfortwinst in. Dus voor mij is het de investering nog steeds niet waard.
Bedoel je niet zo'n spoilertje wat omhoog komt, want dat hebben daken al sinds jaar en dag, de "windschermpjes" die ik bedoel zijn een soort muggengaas wat omhoog komt en wordt voor zover ik weet niet niet zo lang toegepast.
Los van het feit dat idd niet iedereen gebaat is bij een open dakje uiteraard