Noord26
Forumguru
Aanstaande dinsdag laat ik de banden alsnog afdraaien. Hopelijk heeft het hetzelfde effect als bij Giant en is de auto weer een stuk stiller. En voortaan dus vaker onderling wisselen, is nu het devies.
Wat mij opviel bij de winter- naar zomerbanden wissel van vandaag is dat de achtersloffen net zoveel profiel over hebben als de voorbanden. Terwijl het echt geen 4x4 is. Regelmatige slijtage over het gehele loopvlak overigens. Iemand enig idee hoe dat kan bij een voorwiel aangedreven auto?
We rijden op Conti's type SportContact 5 met 2,5bar voor en 2,8bar achter. Zit tussen de opgegeven waardes in van weinig belading en volle belading, aldus de gegevens aan de binnenkant van de tankdop. Bij licht belading 2,1 voor / 2,3 achter en volle belading 2,8 voor en 3,1 achter (bij 18" sloffen).
Van cubben hier geen enkel spoor. Auto is wel eind vorig jaar uitgelijnd geweest vanwege vervangen van een lager waardoor ophanging uit elkaar moest. Dat is zeker toch wel een aanrader als je banden een niet regelmatig iets vertonen. Maar wat ik lees voorkom je cubben er niet mee helaas.