Geel lampje begint te branden

Captain Hook

Forumguru
Ik heb een soortgelijk probleem met mijn Roomster.
Zo ongeveer om de dag, gaat het lampje in het dashboard aan dat er een lamp kapot zou zijn... :arghh: Maar welke? Geen idee! Want, ondanks dat ik een Maxidot display heb, komt er geen tekstuele melding van welke lamp het zou zijn. Alle verlichting (ja, ALLE) heb ik al gecontroleerd, en alles doet het gewoon. :pieker:
Het verlichting-kapot-indikatielampje gaat soms halverwege een rit aan, maar soms ook niet. Soms blijft het een paar dagen weg en ineens is 'ie er weer.

Heb foutmeldingen al laten uitlezen bij de Skoda garage en die zeggen dat er niks geconstateerd is... :nono: geen vastgelegde foutmeldingen... Dus tja, wat moet je daar nou mee?

Captain Hook

Forumguru
@Canon-oog: die link had ik gezien ja, van dat vervangen van de BCM.
Maar enig idee of dat een bepaalde garantieactie is? Is daar een werkplaatscode/actie voor oid?

Want ik heb weinig zin om honderden euros te betalen om een BCM te laten vervangen, vanwege 1 foutief oplichtend controlelampje...:(

Canon-Eye

Forumguru
Nee, geen terugroepactie vzv ik weet. Bij mij deed dit probleem zich voor binnen de garantieperiode van de nieuwe auto en daar heeft de dealer verder niet moeilijk over gedaan (pluim voor Broekhuis Assen, maar dat terzijde).
Bij een gebruikt gekochte auto met garantie zou dat in beginsel ook moeten gelden. Is er geen garantie meer, dan wordt het een kwestie van afwegen hoeveel het opheffen van de irritatie je waard is - los van eventuele APK-perikelen als het niet goed werkt (of juist ten onrechte altijd werkt), maar daarin ben ik niet zo goed thuis.

Greenliner

Senior Member
@jesfen,

Heb je een trekhaak?

Ik heb dat ook gehad, bleek kortsluiting in de contactdoos te zijn door water wat er in kwam als de weg nat was. Het was de pool van het mistlicht voor de aanhanger. Uiteindelijk door de caravandealer opgelost die er een originele 13 polige Jaeger contactdoos opzette.

Groeten.

jesfen

Senior Member
nee heb geen trekhaak.
ook vandaag weer de nodige km gereden zonder problemen.
ik denk dat het gewoon wachten is op slecht weer en dan ergens (op een droge plek) alle lampen nakijken.

JayDie

Lid
Bij mijn Fabia II Combi 1.2 TDi brandt dit lampje ook altijd.

* Bij op contact zetten en verlichting aan: "Defecte lamp" brandt niet
* Bij starten springt het lampje "Defecte lamp" aan

Vaak is het een kentekenverlichting, maar die doen het beide. Alle andere lampen ook gecheckt, kan niet vinden welke. Reageert deze ook op bijvoorbeeld interieurverlichting, dat bij wijze van lampje kofferbak / dashboard kastje / binnenverlichting stuk is (hoewel die ook allemaal branden als ik ze controleer).

Geen idee waar te zoeken. De belangrijkste lampen branden blijkbaar, want APK goedgekeurd. Zij konden ook niet vinden welke defect zou zijn.

Vlaar032

Senior Member
Ik heb m wel ns dat ie aangaat door de nummerplaat verlichting. Dan geef ik n klap op de achterklep en dan is ie weer goed, de ingenieursmethode noemde mijn vader (werkte bij Philips, zo repareerde hij ook altijd onze tv) dat vroeger. Hij geeft de storing wel pas als t licht aangaat door de automatische lichtsensor.

Bovenaan Onderaan