Geen flitsmeister meer na ios13

Bakkertje

Forumguru
Beste allemaal,

Bij mij werkt de FM app niet meer na de update van IOS 13...
Dus als de app je lief is, be warned ...

Tegelijkertijd ben ik benieuwd of ik de enige ben die dit ervaart ...

• Leuk
Waarderingen: BJF

Henrik

Forumguru
Ben er ook nog niet heel enthousiast over, hoewel het beter is dan de vorige versie. Dat wel! Ik wil graag Google Maps in het dashboard zien, ipv Apple Maps. Maar kom er maar niet achter óf en hoe ik dat moet doen...

@Henrik voorlopig gaat dit nog niet, alleen maar Apple Maps in splitscreen. Vind het ook zeer jammer, liefst van al zou ik Waze daar willen zien.

CDK

Forumguru
Hier werkt alles nog gewoon, eerst in iOS 13 beta en nu in de officiële versie nog steeds :jaja:

Bakkertje

Forumguru
Hmm, dan ga ik fm eens deinstalleren en opnieuw installeren.
Het kan natuurlijk ook een VW kwaaltje zijn, die is natuurlijk niet zo clever als een Skoda... :deuk:

Rallye

Forumguru
Ben er ook nog niet heel enthousiast over, hoewel het beter is dan de vorige versie. Dat wel! Ik wil graag Google Maps in het dashboard zien, ipv Apple Maps. Maar kom er maar niet achter óf en hoe ik dat moet doen...

Krijg je Apple maps nu in het digitale dashboard?

Flitsmeister starten vanuit CarPlay werkt inderdaad niet. Starten vanaf je phone en daarna in carplay openen werkt wel.

Smeeuwis

Donateur
Klopt inderdaad. Starten vanuit CarPlay laat de app crashen als je iOS13 in gebruik hebt. Er is nog geen update van FM die geschikt zou zijn voor iOS13 en de vernieuwde CarPlay. In de App Store zie ik in de reviews al meldingen staan over dit issue, zal wel vlot opgelost worden, FM kennende.

Smeeuwis

Donateur
Krijg je Apple maps nu in het digitale dashboard?

Nee nog steeds niet. Zal ook wel niet komen denk ik. Gerucht gaat dat VW gaat overstappen naar kaartmateriaal van Google maar het is de vraag of de oudere versies van de Virtual Cockpit daar dan geschikt voor zijn.

Rallye

Forumguru
Ok. Het citaat van @Henrik (“Ik wil graag Google Maps in het dashboard zien, ipv Apple Maps.”) lijkt dat wel te zeggen namelijk....

Edit: als @Henrik niet het dashboard, maar het scherm van zijn navi bedoelt dan is daarin al sinds iOS12 naast Apple Maps ook Google Maps (en Waze) te zien.

Laatst bewerkt:

De Stip

Forumguru
In iOS 13 is niet alles even stabiel, ook werken er een aantal apps niet, totdat ook die door hun bedenkers op iOS 13 zijn aangepast. Bij mij werkt Flitsmeister naar behoren en ik kan nu op mijn iPhone 7 naar Flitsmeister kijken en op mijn screen (in de Peugeot) naar bijvoorbeeld TomTom. Dat vind ik een groot voordeel. Nadeel is wel dat de Flitsmeister stem opeens door een Belgisch klinkende tante word uitgevoerd.

De Stip

Forumguru
Dit vond ik op het net;

Aanrader: Wachten op iOS 13.1

Apple brengt weliswaar iOS 13 uit, maar veel testers vinden deze update 'buggy'. Zo bevat deze nog een aantal fouten en loopt alles minder soepel. Voor het eerst in de geschiedenis weten we precies wanneer iOS 13.1 gaat uitkomen, namelijk 24 september samen met iPadOS. Wij raden aan om te wachten op deze versie. Niet alleen bevat deze uitgestelde iOS 13 opties, ook is de update stabieler. Verder nemen we de Herinneringen-app als voorbeeld, die functioneert pas goed als al je apparaten de nieuwe software-draaien. Voorlopig is dat dus alleen de iPhone en Apple Watch.

Bakkertje

Forumguru
Gisteren FM opnieuw geïnstalleerd, vanmorgen in de auto werkte ie nog niet..
Toen op de telefoon gekeken en daar gestart kwam ie met het opstart ding om in te loggen enzo.. Dat weggedrukt daarna werkte het weer :banghead:
Ik kan hem overigens ook gewoon starten vanuit carplay

4tnight

Nieuw lid
Bij mij werkt flitsmmeister gewoon met IOS13, echter heb ik problemen dat ik iedere keer de melding "Gebuikerspincode invoeren" op mijn scherm. Skoda dealer zegt dat dit komt door IOS13 en dat het zichzelf wel zal oplossen :S.

Iemand hier ook problemen mee en misschien al een oplossing?

Bovenaan Onderaan