Geen flitsmeister meer na ios13

kylimo

Senior Member
Nou, het werkt bij mij met 13.1 weer helemaal goed. Ook prettig dat de whatsapp berichten nu aan de onderkant van het scherm zitten. Heb wel eens gehad dat er een aantal berichten uit een groep binnen kwamen, maar deze werden dan over de navigatieaanwijzingen getoond.

• Leuk
Waarderingen: CDK

Bakkertje

Forumguru
met iOS 13 (zonder .1) gaat het bij mij inderdaad nog steeds niet helemaal goed, update-ing now ....

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Spector

Forumguru
Nou, het werkt bij mij met 13.1 weer helemaal goed. Ook prettig dat de whatsapp berichten nu aan de onderkant van het scherm zitten. Heb wel eens gehad dat er een aantal berichten uit een groep binnen kwamen, maar deze werden dan over de navigatieaanwijzingen getoond.

En ook de flitsmeister meldingen komen onderin het scherm. Iemand nog een idee hoe je het beginscherm (splitscreen) van carplay aan kan passen?

CDK

Forumguru
@Spector, op je iPhone kan je de apps slepen naar waar je ze hebben wil. Daarna opslaan en je krijgt de gespiegelde weergave voortaan volgens jouw instelling op je multimedia scherm.

Spector

Forumguru
Ik bedoelde de dashboard van CarPlay.
Deze is volgens mij (nog) niet aan te passen (zoals je Home scherm van de Columbus).
65c6f4d657a338838f78311e9b1f7f54.jpg

Je kan wel in de instellingen de Siri suggestie uitzetten.

Smeeuwis

Donateur
Vannacht iOS 13.1 geinstalleerd en nu werkt het bij mij weer zoals het hoort. FM aantoetsen in CarPlay en de app start netjes op. Telefoon en apps draaien veel stabieler. Ik had ook al teruggelezen dat testers de 13.0 'buggy' vonden, oftewel veel foutjes en instabiel. Dat lijkt nu wel opgelost te zijn.

Split screen aanpassen kan (nog) niet, dus je bent veroordeeld tot wat Apple daar plaatst, totdat men de API vrijgeeft aan externe developers. Kan nog even duren.

Weet iemand of CarPlay inmiddels draadloos werkt? Ook dat schijnt beschikbaar te zijn in iOS 13 maar ik heb het niet kunnen vinden... Dat zou nou nog eens een mega-verbetering zijn... :thumbsup:

MacRembrandt

Forumguru
Draadloos ligt niet aan iOS. Die ondersteunt dit al vanaf versie 9, dacht ik.
Maar de systemen in de auto moeten dit ondersteunen.
Bij VW is de nieuwe Passat de eerste die dit heeft. Wordt nu wel steeds meer “uitgerold”.

D

Deleted member 24009

Ik bedoelde de dashboard van CarPlay.
Deze is volgens mij (nog) niet aan te passen (zoals je Home scherm van de Columbus).
65c6f4d657a338838f78311e9b1f7f54.jpg

Je kan wel in de instellingen de Siri suggestie uitzetten.
KLopt, dit kan je nog niet aanpassen (bv Google Maps laten zien in splitscreen ipv Apple kaarten) Er moet wat te wensen overblijven he :-)

Smeeuwis

Donateur
Draadloos ligt niet aan iOS. Die ondersteunt dit al vanaf versie 9, dacht ik.
Maar de systemen in de auto moeten dit ondersteunen.
Bij VW is de nieuwe Passat de eerste die dit heeft. Wordt nu wel steeds meer “uitgerold”.

Jammer, hopelijk kan dat via een software-aanpassing maar dat zal wel weer niet...

Leenroc

Nieuw lid
Heb ook problemen met flitsmeister sinds de update naar iOS 13.
Voorheen pushte fm de meldingen van flitsers en traject controles naar mijn Amundsen.
Dus alleen verbonden via Bluetooth.
iemand al de oplossing?

Bakkertje

Forumguru
@Leenroc jazeker, de update naar ios 13.1 uitvoeren ;)
Bij mij werkt alles sindsdien weer als vanouds (ik sluit overigens mijn telefoon gewoon aan met een snoertje, dus weet niet zeker of het draadloos ook allemaal weer werkt na de 13.1 update)

kylimo

Senior Member
Heb ook problemen met flitsmeister sinds de update naar iOS 13.
Voorheen pushte fm de meldingen van flitsers en traject controles naar mijn Amundsen.
Dus alleen verbonden via Bluetooth.
iemand al de oplossing?

Ja, ik denk het wel:

In Flitsmeister instellingen (tandwieltje), Geluidsopties, Kanaal van automatisch afhalen en dan Via A2DP alternatief aanzetten.

Succes

ENTE

Lid
Bij mij werkt flitsmmeister gewoon met IOS13, echter heb ik problemen dat ik iedere keer de melding "Gebuikerspincode invoeren" op mijn scherm. Skoda dealer zegt dat dit komt door IOS13 en dat het zichzelf wel zal oplossen :S.

Iemand hier ook problemen mee en misschien al een oplossing?

Ja en een oplossing!

Ga naar:
Instellingen
Touch ID en toegangscode
Toegang bij vergrendeling

vink vervolgens USB-accessoires aan en het probleem is opgelost.

Bovenaan Onderaan