Geen geluid MIB Columbus

• Onderwerp starter Deleted member 13589
  • Startdatum
D

Deleted member 13589

Sinds enkele dagen heb ik met mijn MIB Columbus een vreemd probleem dat zich niet regelmatig voordoet: na het op contact zetten of starten van de auto hoor ik vaak helemaal geen geluid. De radio, MP3's van SD-kaart, DVD en zelfs de navigatie blijven dan compleet stil. Als ik het volume harder zet wordt dit wel weergegeven maar het blijft dan helemaal stil. Soms springt het geluid dan na een aantal minuten wél aan, soms ook helemaal niet. Dit doet zich niet altijd voor.

Heeft iemand een idee waar dit door zou kunnen komen?

CDK

Forumguru
Misschien wel een canbus communicatie probleem, ik heb hier wel eens iets over gelezen als ik mij niet sterk vergis. Alleen ging dat over de oude Columbus en niet over de MIB.....

Zirx

Lid
Ik heb dit wel eens met bluetooth audio. Ineens helemaal geen geluid na het wisselen van bron.

En in sommige gevallen staat ie ineens op 'mute'. Een druk op het scroll wieltje op het stuur verhelpt de 'mute' issue.

Noord26

Forumguru
Mij niet...........:pieker::sterretjes:?

O3 heeft een aantal kinderziektes waar sommigen modellen last van hebben heeft mijn dealer aangegeven. Alleen kunnen ze bij PON er niet de vinger op krijgen waar het aan ligt. Denk aan zaken als muting van het geluid, dreunend geluid in de auto op snelweg gebruik (schijnt met de dempers te maken te hebben), niet werkende CC met automatische afstand houden, en nog wat zaken noemden ze op. Maar die ben ik alweer vergeten. Ik wacht de kinderziektes nog maar even af..

pvangorp

Nieuw lid
Beste TM610, is dit problem bij jou inmiddels al opgelost?Ik heb hetzelfde problem en hoor van mijn dealer niets meer gezien ze ook geen idee hebben. Mocht het bij jou zijn opgelost hoor ik graag hoe!

D

Deleted member 13589

pvangorp: ik ben 2 weken geleden met dit probleem naar de dealer geweest. Zij hebben dit gelukkig al eens gehad (dat scheelt veel zoekwerk aan mijn O3), ze hebben toen de unit in het dashboard-kastje vervangen. Zonder problemen is een nieuwe unit besteld, deze zal waarschijnlijk begin volgende week bij de dealer binnen komen.

De monteur wist mij ook te vertellen dat als je het geluid via het stuur verandert, dit niet zichtbaar is op het scherm. Dat was mij nog niet opgevallen.

Ik ben er zelf wél achter gekomen hoe ik tóch via een grote omweg geluid kan krijgen. Dit is via een aantal handelingen in het menu maar erg omslachtig.

Joske

Forumguru
Verandering geluid dmv stuurbediening zie je enkel in maxidot, vond dat ook al raar, maar went wel

D

Deleted member 13589

pvangorp: de volgende handelingen lossen mijn probleem op:
Menu-knop lang ingedrukt houden
Klik op "Softwaredownload/versies"
Klik op "Update"
Selecteer "Cd"
Kik op de terug-toets
Selecteer "Set IP Adress"
Klik op "CIFS"
Klik op "NFS"
Klik weer op "CIFS"
Klik 4 x op de terug-toets

Bovenstaande stappen werken bij mij altijd, ik ben benieuwd of dit bij jou ook lukt.

D

Deleted member 13589

Fijn om te horen dat dit bij jou ook zo werkt. Gelukkig had mijn garage dit al eens gehad. De unit zal waarschijnlijk deze week bij de garage arriveren, na het monteren schijnt hij nog geprogrammeerd te moeten worden.

D

Deleted member 13589

Kreeg gisteren een telefoontje van de garage, de module is binnen. Vandaag de auto gebracht, ben benieuwd of straks alles weer naar behoren werkt.

pvangorp

Nieuw lid
Ze hebben bij mij afgelopen maandag de nieuwe unit ingebouwd, maar nu werkt alles behalve CAR. Ofwel kan mijn verlichting niet aanpassen, kan mijn parkeerhulp niet gebruiken, geen verbuiksinformatie, mijn drive mode werkt niet, heb geen klok, etc. Ik ben al 2x terug geweest, update hier update daar, maar niets lukt. Ze willen hem nu minimaal 3 dagen houden om verder te zoeken. Echt heel erg onprofessioneel. Ben Volvo gewend en daar gaat alles altijd soepel bij dergelijke dingen. Duidelijk wanneer iets binnen is en hoe het probleem te verhelpen. Bij Skoda moet overal zelf achteraan. Valt nog een hoop te leren zeg maar.

D

Deleted member 13589

Mijn auto is laatst een dag naar de garage geweest maar toen kregen ze de Columbus niet geprogrammeerd. De week erna heeft een techneut van Pon vanaf afstand meegekeken en is het wel gelukt. Alles hebben ze netjes opnieuw geprogrammeerd, de sleutels zijn beiden opnieuw ingeleerd en alles werkt weer naar behoren. Ik was wel alle instellingen kwijt, heb zelf de kaartupdate weer moeten installeren (de dealer wilde me voor € 150 een update op SD-kaart verkopen!!!). Uiteraard werkt VIM nu niet meer maar dat wordt binnenkort weer geregeld.

pvangorp

Nieuw lid
VIM? Waar staat dat voor? En werkt CAR wel? Heb net kaart geüpdatet maar lost problemen niet op :( VIM, dvd kijken tijdens rijden? Dan hou ik me aanbevolen hoe of wat!

D

Deleted member 13589

VIM staat voor video in motion, ik kon dvd LATEN kijken tijdens het rijden. Verder werkt bij mij alles weer.

Bovenaan Onderaan