Geen idee (Nerd) ?

Hoi vrinden,

Ik lees altijd met belanstelling jullie postings,maar meestal heb ik geen idee waar jullie over lullen.
Ik weet dat ik een Skoda Octavia heb en mij is verteld dat het een 2 liter TDI is en dat het een elegance uitvoering is.
Ik heb bvb geen idee hoe het er onder de motorkap uitziet en BE ? RS ? Maxidot ? O 1 of O 2 ? mij zegt het allemaal niks.
Ik weet wel dat ik het een geweldige auto vind.
De remmen doen het,hij start altijd,hij is lekker snel en de radio werkt.....wat wil een mens nog meer?

Gr,

Aaron

Hoi vrinden,

Ik weet wel dat ik het een geweldige auto vind.
De remmen doen het,hij start altijd,hij is lekker snel en de radio werkt.....wat wil een mens nog meer?

Gr,

Aaron

Gezien jouw eerdere berichten valt het volgens mij wel mee met de (ontbrekende) Skoda-kennis. Dat je het een geweldige auto vindt is toch genoeg!?

Haal eens een foldertje bij de dealer of lees de verschillende rubrieken op dit forum om je kennis te vergroten.

___JC___

Forumguru
Gezien jouw eerdere berichten valt het volgens mij wel mee met de (ontbrekende) Skoda-kennis. Dat je het een geweldige auto vindt is toch genoeg!?

Haal eens een foldertje bij de dealer of lees de verschillende rubrieken op dit forum om je kennis te vergroten.

Misschien moeten we een lijstje maken met afkortingen en de betekenis:

BE - Business Edition
O1 - Octavia (eerste model)
O2 - Octavia (tweede model)
RS - sportieve versie van de Octavia, zowel in diesel als benzine leverbaar en voor mensen die wat te compenseren hebben :)

Zoiets?

smg

Lid
ESP= Electronisch Speel Programma
ABS=Anti Bots Systeem
TDI=Toestanden Dinges Iets
RBS=RechterBuitenSpiegel

VEEJAY

Forumguru
ASR: voor mensen die niet kunnen gasgeven
ABS: voor mensen die niet kunnen remmen
ESP: voor mensen die niet kunnen sturen en gasgeven
DSG: voor mensen die niet kunnen schakelen

2.0 TDI RS: voor mensen die eigenlijk een 2.0TFSI willen maar van hun baas niet mogen.
2.0 TDI: voor mensen die denken dat ze dan sneller zijn dan een gemiddelde benzineauto.
1.9 TDI: voor mensen die het allemaal niet zoveel uitmaakt.
2.0TFSI RS: Fapbare auto

Kijk............dat zijn nou echte vrinden,daar heb ik iets aan!
Skoda rijders zijn net 1 grote familie.

Gr,

Aaron

VEEJAY

Forumguru
LOL en deze?:

O1: Voor mensen die wel zelf hun auto kunnen betalen.

O2: Voor mensen die niet zelf hun auto kunnen betalen.

Sport grill/uitlaat/onderstel/Velgen (vaak Pegasus): Voor mensen die denken dat hun auto dan sneller lijkt/wordt.

Sierstrips voor/achter/zijkant of zelfs om de climatecontrol: Voor mensen die denken dat de restwaarde dan hoger wordt.

Skoda Audience Radio: Voor mensen die: gek worden van het tractorgeluid (alleen diesel)/Van het windgeruis boven de 120KM per uur/Het rolgeluid van de af fabriek Turanza's.

Diesel Turbo: Het eerste wat stuk gaat als je een 2.0TDI 103KW hebt.

Coming home verlichting: Voor mensen die in parkeergarages graag door vreemden willen worden aangesproken.

Leaving home: voor mensen die graag een lange oprijlaan hadden willen hebben, de auto is er iig klaar voor.

Cilinderkop: het tweede wat vaak stukgaat bij een 2.0tdi 103KW.

Skoda af fabriek radio: random een grote knal om je wakker te maken in de file.

Volg de Skoda rijder: er staan tegenwoordig genoeg in de file, zeker goedkoop in de lease ofzo.

Donkere tint op de achterramen: schaamt zich voor ....?

___JC___

Forumguru
LOL en deze?:

O1: Voor mensen die wel zelf hun auto kunnen betalen.

O2: Voor mensen die niet zelf hun auto kunnen betalen.

Sport grill/uitlaat/onderstel/Velgen (vaak Pegasus): Voor mensen die denken dat hun auto dan sneller lijkt/wordt.

Sierstrips voor/achter/zijkant of zelfs om de climatecontrol: Voor mensen die denken dat de restwaarde dan hoger wordt.

Skoda Audience Radio: Voor mensen die: gek worden van het tractorgeluid (alleen diesel)/Van het windgeruis boven de 120KM per uur/Het rolgeluid van de af fabriek Turanza's.

Diesel Turbo: Het eerste wat stuk gaat als je een 2.0TDI 103KW hebt.

Coming home verlichting: Voor mensen die in parkeergarages graag door vreemden willen worden aangesproken.

Leaving home: voor mensen die graag een lange oprijlaan hadden willen hebben, de auto is er iig klaar voor.

Cilinderkop: het tweede wat vaak stukgaat bij een 2.0tdi 103KW.

Skoda af fabriek radio: random een grote knal om je wakker te maken in de file.

Volg de Skoda rijder: er staan tegenwoordig genoeg in de file, zeker goedkoop in de lease ofzo.

Donkere tint op de achterramen: schaamt zich voor ....?

Nee hier herken ik HELEMAAL niets van. Altijd maar iedereen in hokjes proberren te duwen, daar moeten we eens vanaf.
Er bestaat geen Skodarijder alleen wel steeds meer SkodarijderS.

Dolf

Actief lid
ASR: voor mensen die niet kunnen gasgeven
ABS: voor mensen die niet kunnen remmen
ESP: voor mensen die niet kunnen sturen en gasgeven
DSG: voor mensen die niet kunnen schakelen

2.0 TDI RS: voor mensen die eigenlijk een 2.0TFSI willen maar van hun baas niet mogen.
2.0 TDI: voor mensen die denken dat ze dan sneller zijn dan een gemiddelde benzineauto.
1.9 TDI: voor mensen die het allemaal niet zoveel uitmaakt.
2.0TFSI RS: Fapbare auto
En de 2.0FSI?????????

VEEJAY

Forumguru
2.0FSI: Voor mensen die niet wisten dat de turboversie 'significant' sneller is.

1.6MPI: Voor mensen die: vroeg van huis gaan/graag te laat komen.

2.0TDI chiptoening: Voor mensen die geen RS TDI kunnen betalen.

1.9TDI chiptoening: Voor mensen die geen 2.0TDI kunnen betalen.

1.6FSI chiptoening: Voor kanslozen

Aftermarket Xenon: Voor mensen die graag die paar honderd euro uitspaarde om een achterruitewisser en uitlaatsierstuk aan te schaffen.

DPF: Voor mensen die ook in de toekomst nog een boswandeling willen kunnen maken.

___JC___

Forumguru
Hee 2.0 TDI met chiptjoening ook voor mensen die een auto bestelde toen de RS TDI nog niet leverbaar was ja !!
:)

Bovenaan Onderaan