Geen idee (Nerd) ?

Dolf

Actief lid
2.0FSI: Voor mensen die niet wisten dat de turboversie 'significant' sneller is.

1.6MPI: Voor mensen die: vroeg van huis gaan/graag te laat komen.

2.0TDI chiptoening: Voor mensen die geen RS TDI kunnen betalen.

1.9TDI chiptoening: Voor mensen die geen 2.0TDI kunnen betalen.

1.6FSI chiptoening: Voor kanslozen

Aftermarket Xenon: Voor mensen die graag die paar honderd euro uitspaarde om een achterruitewisser en uitlaatsierstuk aan te schaffen.

DPF: Voor mensen die ook in de toekomst nog een boswandeling willen kunnen maken.

HAHAHAHAHA.....hij is leuk.............maar er zijn ook mensen die de 2.0FSI
al in hun bezit hadden toen de 2.0TFSI nog niet beschikbaar was (was deze wel beschikbaar had ik hem ook niet gehad hoor :(

Ciao
 

VEEJAY

Forumguru
HAHAHAHAHA.....hij is leuk.............maar er zijn ook mensen die de 2.0FSI
al in hun bezit hadden toen de 2.0TFSI nog niet beschikbaar was (was deze wel beschikbaar had ik hem ook niet gehad hoor :(

Ciao

Wat veel mensen doen om toch te compenseren dat ze niet konden wachten op een RS, is om bij schade de achterbumper te laten vervangen door een achterbumper van een RS (met die reflectoren) die schijnt even duur te zijn.

Ik weet trouwens niet of je auto er ook sneller van wordt.
 

Rallye

Forumguru
In de omgeving van Arnhem rijdt een leswagen rond met een RS voor- en achterbumper. Geen RS-velgen en geen gespoten stootstrips.
 

sitechris

Donateur
HAHAHAHAHA.....hij is leuk.............maar er zijn ook mensen die de 2.0FSI
al in hun bezit hadden toen de 2.0TFSI nog niet beschikbaar was (was deze wel beschikbaar had ik hem ook niet gehad hoor :(

Ciao

2.0FSI: Voor mensen die niet wisten dat de turboversie 'significant' sneller is.

1.6MPI: Voor mensen die: vroeg van huis gaan/graag te laat komen.

2.0TDI chiptoening: Voor mensen die geen RS TDI kunnen betalen.

1.9TDI chiptoening: Voor mensen die geen 2.0TDI kunnen betalen.

1.6FSI chiptoening: Voor kanslozen

Aftermarket Xenon: Voor mensen die graag die paar honderd euro uitspaarde om een achterruitewisser en uitlaatsierstuk aan te schaffen.

DPF: Voor mensen die ook in de toekomst nog een boswandeling willen kunnen maken.

ha ha, leuk lijstje.

Trouwens wel grappig, reed laatst in de Leon FR TDI. Ook even de stopwatch erbij gepakt, maar hij is toch fors langzamer dan mijn gechipte 2.0 TDI. 80-120 in 4 scheelt een seconde, in 5 ruim 2 seconden. In 6e versnelling niet gemeten, maar verschil zal nog groter zijn. 80-120 in 3 overigens zo goed als gelijk. 5,1 voor mij, 5,4 voor de RS. Auto trekt vooral bij lagere toeren een stuk minder. Voor je gevoel kom je zelfs een tikkie te kort. Mss is het exemplarisch, maar vond het opvallend.
 
Waarom al die VW en Audi rijders zich ook verbaasd afvragen waarom zij voor meer geld minder motor, minder uitrusting en minder ruimte hebben????
 

___JC___

Forumguru
ha ha, leuk lijstje.

Trouwens wel grappig, reed laatst in de Leon FR TDI. Ook even de stopwatch erbij gepakt, maar hij is toch fors langzamer dan mijn gechipte 2.0 TDI. 80-120 in 4 scheelt een seconde, in 5 ruim 2 seconden. In 6e versnelling niet gemeten, maar verschil zal nog groter zijn. 80-120 in 3 overigens zo goed als gelijk. 5,1 voor mij, 5,4 voor de RS. Auto trekt vooral bij lagere toeren een stuk minder. Voor je gevoel kom je zelfs een tikkie te kort. Mss is het exemplarisch, maar vond het opvallend.

Dat kan toch niet Chris? Jij hebt net zoveel pk als de Leon FR en Octavia RS.
Dan mag het nooit zoveel schelen als jij zegt.
 

VEEJAY

Forumguru
Kom op JC, jij weet wel dat koppel/PK waardes niks zeggen over hoe het koppel/pk verloop is (geleidelijk op- en afbouwend of explosief).

Siteschris zal wel een speciaal programmaatje van ABT gehad hebben gezien hun flater van de eerste keer tunen.

Als ik een weggeblazen roetfilter langs de A12 bij de Meern zie liggen weet ik in ieder geval van wie die is :)
 

___JC___

Forumguru
Kom op JC, jij weet wel dat koppel/PK waardes niks zeggen over hoe het koppel/pk verloop is (geleidelijk op- en afbouwend of explosief).

Siteschris zal wel een speciaal programmaatje van ABT gehad hebben gezien hun flater van de eerste keer tunen.

Als ik een weggeblazen roetfilter langs de A12 bij de Meern zie liggen weet ik in ieder geval van wie die is :)

Tuurlijk weet ik dat Vj, maar 1 of 2 seconden sneller 80 -120 tijd is niet niks. Das 25% sneller! :) Ik heb weleens vergeleken met een Octavia die 197pk zou hebben maar dat scheelde echt heeeel weinig met tussensprintjes.
 

VEEJAY

Forumguru
DPF + Diesel Partikel Filter


Zonder = zwarte wolken
Met = geknepen motor

LOL @ JC

Voor de visueel ingestelde onder ons:
Plaatje 1 ZoNDER DPF
Plaatje 2 Met DPF
 

Bijlagen

  • img-240506-022.onlineBild.jpg
    img-240506-022.onlineBild.jpg
    8,1 KB · Weergaven: 18
  • 300px-Invalidevoertuig.jpg
    300px-Invalidevoertuig.jpg
    11,5 KB · Weergaven: 11

sitechris

Donateur
Dat kan toch niet Chris? Jij hebt net zoveel pk als de Leon FR en Octavia RS.
Dan mag het nooit zoveel schelen als jij zegt.

Dat zou idd niet zo mogen zijn, maar ik heb het zelf met de stopwatch gemeten, bij vergelijkbare weersomstandigheden (graadje of 17 met weinig wind). Met precies dezelfde meting (vanaf stationair 80).

Opmerkelijk is, het verschil is ook voelbaar. Wat het veroorzaakt, geen idee. Mijn motor levert op papier maar 40 nm meer, dat moet zo'n verschil niet maken. Alhoewel het verschil in 3e versnelling minimaal is

Het kan ook zijn dat mijn zwager pech heeft en een net wat mindere motor heeft. Cijfers liegen niet......maar dit kan exemplarisch zijn.
 

Dutch4x4

Senior Member
Enige wat ik me kan voorstellen, is dat de nieuwe chip de trage gasrespons heeft weggenomen die de EuroIV-norm oplegt aan het standaardprogramma. Zeker zonder vliegende start - dus vanaf kruissnelheid 80 optrekken - kan dat soms een volle seconde schelen.

Ik heb sinds kort ook nieuwe software op de Fiesta (van Dreamscience) en die ouderwetse respons - in feite alsof je weer een gaskabel hebt - is daarvan de belangrijkste winst (want voor de pk's hoef je het bij een atmo niet te doen).
 
Bovenaan Onderaan