Geen navigatie map virtual cockpit

Tol

Lid
Heb vandaag de Skoda Karoq Sportline Business opgehaald maar heb vandaag al een aantal keer gehad dat de navigatie map op de virtual cockpit zwart blijft. Kan wel switchen bv naar de radio en dan komt er netjes het compas daar maar niet de map. Zie wel de "zoomlevel" en lijkt dat ik kan zoomen naar zie niets.

Niet de beste foto maar je kunt zien dat het leeg is.

Ik kon het één keer verhelpen door de auto uit te zetten en te wachten maar kan de oorzaak niet vinden.
f487b42fb05f96898583dd8b6b231d00.jpg

Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk

Tol

Lid
Volgens een audi forum schijnt dit te komen door het gebruikt van Android Auto?

Zou iemand dit kunnen bevestigen? En weet iemand in dit geval hoe je beiden kunt gebruiken?

Rallye

Forumguru
OK, je wilt niet de kaart van het ingebouwde navigatie zien, maar het beeld van Android Auto (toevallig ook een kaart)?Android Auto (of Apple CarPlay) kan inderdaad niet op het digitale dashboard.

Edit: dat lijkt niet te zijn wat je bedoelt.

Bij gebruik van navigatie via Android Auto krijg ik wel een melding centraal in de Virtual Cockpit (dat Android Auto gebruikt wordt). Dit zie ik niet bij jou. Zal straks eens proberen als ik het bovenstaande kan reproduceren.

Pendragon

Donateur
Dit hoort niet zo. Zelfs bij gebruik van AA blijft het in beeld. Alleen wanneer je met Google maps een route actief hebt gemaakt zegt het display dat android auto navigatie actief is. Bij gebruik van Waze blijven beide actief.

Tol

Lid
Ik heb vandaag mijn systeem naar fabrieksinstellingen terug gezet en kreeg het nog steeds niet voor elkaar om de navigatie map in het VC scherm te zien. Gekke is als ik op mijn navigatie scherm een route plan dan zie ik wel de overlay met instructies. Alsof de map er gewoon staat.

Gefrustreerd even gelaten voor wat het is en een uur of twee later bij het naar huis rijden was de map daar.

Durf alleen nu niet meer AA te gebruiken :nailbiting:

Toch een vreemd probleem. Ik heb wat verschillende scenario's geprobeerd met Android auto, maar kom nooit op het punt, zoals bij jou, dat kaarten op beide schermen 'onzichtbaar' zijn.

Rallye

Forumguru
Ik heb nog steeds niet het idee dat ik nu weet wat het probleem is. Begrijp ik goed dat je je gewone navigatiekaarten niet op het digitale dashboard krijgt als je Android Auto gebruikt (ook als je die niet voor maps gebruikt)?

Pendragon

Donateur
Ik heb nog steeds niet het idee dat ik nu weet wat het probleem is. Begrijp ik goed dat je je gewone navigatiekaarten niet op het digitale dashboard krijgt als je Android Auto gebruikt (ook als je die niet voor maps gebruikt)?
Nee dat klopt niet. Als ik AA gebruik heb ik gewoon kaarten in de VC en kan ik die in mijn columbus ook zien als ik van AA switch naar navigatie. Als ik in AA naar Google maps ga heb ik nog steeds de kaart in de VC, pas wanneer ik een route activeer gaat deze uit in de VC en staat er een melding dat AA actief is. Wil je dat voorkomen, gebruik dan Waze in plaats van Google maps, dan blijft de Skoda navigatie kaart altijd zichtbaar in de VC. Je kunt niet de Waze of Google maps kaart zien in je VC.

Tol

Lid
Het probleem is dat ik net de auto had en dat ik van de dealer naar huis reed met een werkende VC navigatie map. Thuis aankomen USB kabeltje gepakt en AA geactiveerd met Waze. Kwam er voor het eerst achter, toen ik de auto aan een vriend wilde tonen, dat ik geen navigatie map meer kon zien op het VC scherm.

Terug thuis van alles geprobeerd. Ook zonder de telefoon aangesloten te hebben. Even laten rusten. Toen na een uur weer in de auto gestapt om boodschappen te doen en daar was hij weer.

Uur later komt mijn vrouw thuis en hop..weg was ie. Tot vandaag dat ik uiteindelijk de hele boel (navigatie) een reset heb gegeven.

Ik durf niet met zekerheid te zeggen dat het een met het ander te maken heeft maar het feit is dat ik toch redelijk wat gelijkenis lees op diverse fora in combinatie met AA en/of Waze en VC.

Laatst bewerkt:

hemi24

Forumguru
Lijkt me niet. Je moet gewoon navigatie kaarten zien op de Columbus en op je digitale cockpit standaard. Dit klopt gewoon niet.

Denk dat daar het probleem ligt: volgens mij is dit een uitvoering met ‘Amundsen’ systeem (+VC).

Die kan maar één kaart per scherm, dus als op de achtergrond nog AA met Waze draait, krijg je geen kaart op de VC.

Pendragon

Donateur
Denk dat daar het probleem ligt: volgens mij is dit een uitvoering met ‘Amundsen’ systeem (+VC).

Die kan maar één kaart per scherm, dus als op de achtergrond nog AA met Waze draait, krijg je geen kaart op de VC.
Dat zou dan inderdaad kunnen. Wel raar dat je dan geen melding krijgt dat AA actief is. Dat krijg ik namelijk wel. Zal er zo even een foto van maken.

Er is echt wel een probleem hoor. Als ik AA gebruik met Waze of Google Maps dan zie ik in de VC, ofwel een kaart, ofwel een kompas, ofwel een melding dat Navigatie via AA actief is. Ik kom nooit tot de combinatie waarbij zowel de VC als NAV op het scherm geen kaarten tonen.
Je neemt best contact op met de dealer.

Tol

Lid
Dat zou dan inderdaad kunnen. Wel raar dat je dan geen melding krijgt dat AA actief is. Dat krijg ik namelijk wel. Zal er zo even een foto van maken.
Ik krijg dit inderdaad niet.

Ik heb vandaag getest en het werkt prima plots. Misschien dat een hele nacht wat uit heeft gemaakt. Het enige wat ik ook had aangezet is een WLAN om de mySkoda app te gebruiken. Dat is nu nog het enige verschil.

Maar ben blij dat het nu vandaag gefunctioneerd heeft. Meerder ritten. Blijf het wel vreemd vinden dat ik eerst een nachtje moest slapen na de reset. Want direct na de reset zonder ook maar mijn toestel aangesloten te hebben heeft het niet gewerkt.

Het is even afwachten maar voor nu ziet het er wel ok uit.

leon-cupra

Forumguru
VC heeft ook zijn kuren hoor .is absoluut niet feilloos. Bij mijn vader zijn tiguan hebben ze een complete nieuwe VC geplaatst na problemen met het tonen van de brandstofinhoud. Toonde steeds minder dan er werkelijk nog in de tank zat. Eerst hadden ze de vlotters in de tank vernieuwd. Geen oplossing. Na verschillende diagnoses hebben ze dan beslist om de VC te vervangen.

Pendragon

Donateur
VC heeft ook zijn kuren hoor .is absoluut niet feilloos. Bij mijn vader zijn tiguan hebben ze een complete nieuwe VC geplaatst na problemen met het tonen van de brandstofinhoud. Toonde steeds minder dan er werkelijk nog in de tank zat. Eerst hadden ze de vlotters in de tank vernieuwd. Geen oplossing. Na verschillende diagnoses hebben ze dan beslist om de VC te vervangen.
Totaal geen problemen met de VC in mijn Karoq. Werkt fantastisch. Snap ook niet helemaal wat van impact de VC zelf zou kunnen hebben in het laten zien van waardes. Dat moet dan toch ergens anders de oorzaak hebben.

Tol

Lid
Bedankt voor het meedenken allemaal. Ik houd jullie op de hoogte. Ga geleidelijk aan meer opties weer inschakelen en we zullen zien.

Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk

leon-cupra

Forumguru
Totaal geen problemen met de VC in mijn Karoq. Werkt fantastisch. Snap ook niet helemaal wat van impact de VC zelf zou kunnen hebben in het laten zien van waardes. Dat moet dan toch ergens anders de oorzaak hebben.
VC bestaat nog steeds uit een chips en dergelijke. Als deze niet goed werken, gaat je VC ook niet de juiste beelden/waarden weergeven.
Jouw PC , jouw TV, ,.. kunnen toch ook stuk gaan ? :arghh:
En het is niet omdat het in jouw Karoq nu perfect is, dat iemand anders er geen problemen mee kan hebben.
Mijn vader heeft zijn tiguan wss al iets langer dan jij jouw karoq.

Bovenaan Onderaan