Geen navigatie map virtual cockpit

JeSko

Forumguru
Geen idee, maar proficiat met de prachtige nieuwe aanwinst, wat een beest van een wagen:thumbsup:
 
  • Leuk
Waarderingen: Tol

JeSko

Forumguru
Totaal geen problemen met de VC in mijn Karoq. Werkt fantastisch. Snap ook niet helemaal wat van impact de VC zelf zou kunnen hebben in het laten zien van waardes. Dat moet dan toch ergens anders de oorzaak hebben.

VC is vrij geavanceerde elektronica die moet samenwerken met andere elektronische componenten, dit kan veel meer problemen opleveren dan een gewoon dashboard, zitten er chips en allerlei tech in heb je gewoon meer risico op panne. Ik vind het mooi maar het heeft op de grote gps na geen meerwaarde wat mij betreft, doe mij maar gewoon analoog en een mooie grote gps rechts van me.
 

Pendragon

Donateur
VC is vrij geavanceerde elektronica die moet samenwerken met andere elektronische componenten, dit kan veel meer problemen opleveren dan een gewoon dashboard, zitten er chips en allerlei tech in heb je gewoon meer risico op panne. Ik vind het mooi maar het heeft op de grote gps na geen meerwaarde wat mij betreft, doe mij maar gewoon analoog en een mooie grote gps rechts van me.
Ieder zijn smaak gelukkig. Ik vind de ouderwetse klokken in de Karoq erg lelijk en ben dagelijks nog superblij met de VC. Over de chips en andere dingen in de VC kan ik niet 100% beoordelen, maar de waardes van de dingen als hoeveelheid benzine etc is iets wat de VC gewoon doorkrijgt van de auto. Net als dat de maxidot dat krijgt. Daar heeft de VC echt geen aparte techniek voor.
 

Pendragon

Donateur
VC bestaat nog steeds uit een chips en dergelijke. Als deze niet goed werken, gaat je VC ook niet de juiste beelden/waarden weergeven.
Jouw PC , jouw TV, ,.. kunnen toch ook stuk gaan ? :arghh:
En het is niet omdat het in jouw Karoq nu perfect is, dat iemand anders er geen problemen mee kan hebben.
Mijn vader heeft zijn tiguan wss al iets langer dan jij jouw karoq.
En dat jou vader er toevallig problemen mee heeft wil niet zeggen dat het een 'probleem' apparaat is. De vergelijking met pc of tv gaat ook mank. De tv heeft een moederbord, dat is de techniek die standaard in de auto zit, dus ook als je een maxidot hebt met veel dezelfde informatie, en een los display paneel. Het paneel geeft alleen weer wat er uit de TV techniek komt. In het geval van de VC zal het moederbord misschien iets geavanceerder zijn dan bij de maxidot, maar dat zal echt geen verschil maken voor het doorgeven van waardes als hoeveel benzine zit er nog in de tank ofzo. Maar prima als jij denkt van wel.
 

JeSko

Forumguru
Ieder zijn smaak gelukkig. Ik vind de ouderwetse klokken in de Karoq erg lelijk en ben dagelijks nog superblij met de VC. Over de chips en andere dingen in de VC kan ik niet 100% beoordelen, maar de waardes van de dingen als hoeveelheid benzine etc is iets wat de VC gewoon doorkrijgt van de auto. Net als dat de maxidot dat krijgt. Daar heeft de VC echt geen aparte techniek voor.


Ik zeg toch ook dat ik de VC erg mooi vind, maar het hoeft gewoon niet voor mij, VC is mooier dan analoog, maar analoog is betrouwbaarder, hoe vaak gaat dat kapot? Zeker omdat VC er nog niet zo lang is zal het nog wel verbeteren, maar voor nu ben ik meer dan content met een analoog dash met maxidot in het midden, en binnekort een mooie heldere nieuwe gps/radio.
 

leon-cupra

Forumguru
En dat jou vader er toevallig problemen mee heeft wil niet zeggen dat het een 'probleem' apparaat is.
Dat maak jij ervan. Ik heb gewoon geschreven: "het niet niet feilloos".
Het is nog steeds iets dat stuk kan gaan. Het is niet omdat het in jouw ogen een simpele technologie is, dat het niet stuk kan gaan. :arghh:
 

leon-cupra

Forumguru
In het geval van de VC zal het moederbord misschien iets geavanceerder zijn dan bij de maxidot, maar dat zal echt geen verschil maken voor het doorgeven van waardes als hoeveel benzine zit er nog in de tank ofzo. Maar prima als jij denkt van wel.
Als jij het zo goed weet, neem dan even contact op met de vw-dealer van mijn vader en leg hen uit dat het niet nodig was om de VC te vervangen. Contact gegevens zijn garage imschoot - 003237721030.
:nono::nono:
 

JeSko

Forumguru
Beetje onzin, de eerste Passats met VC liggen al bijna op de schroothoop...

Wanneer is het dan geïntroduceerd? Ik dacht dat het er nog maar 2 jaar was? Mijn fout dan. Echter blijft het veel elektronica, en met elektronica gaat meer mis dan met analoge spulletjes:D
 

EdK

Forumguru
Echter blijft het veel elektronica,
Tsja maar alles is tegenwoordig wel elektronica.
En uiteindelijk zijn het LCD beeldschermpje en dat is al een relatief oude techniek net als de gehele aansturing eromheen
Want je moet het eigenlijk gewoon zien dat ze een TomTom op de plekken van de tellers hebben gepropt en dat schermpie weer wat uitgerekt zodat je de tellers ook kunt projecteren.
Tis dat er geen TV ontvanger achterzit anders had je gewoon tussen de tellers in TV kunnen kijken...
Dus tsja het is wel echt elektronica die oud is
 

fanSkoda-VW

Forumguru
@EdK Klopt wat je zegt, het is relatief oude meuk. Maar wél met nieuwe chips die elektronische functies combineren.
Mijn 1e flatscreen uit 2002 (80 cm en € 6.000!!!) had nog een aparte 'dubbeldikke pizzadoos' en dikke verbindingskabel nodig voor de elektronica die tegenwoordig achter het scherm geplakt zit. Maar die TV had wél uitstekend geluid!

Overigens, de Scala die ik besteld hebt heeft ook een VC, ik ben benieuwd.
Wel extra verlengde garantie op de auto, je weet maar nooit.

grtss
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

LdN

Forumguru
Toch even inhaken.
Er word hier over elektronica gesproken als zijnde de boosdoener van alles en over vertrouwde analoge techniek als zijnde de heilige graal.
Als eerste kan elektronica zowel analoog of digitaal zijn en heel veel apparatuur is opgebouwd uit beide technieken.
Ik neem aan dat hier met "elektronica" de digitale versie bedoeld word.
In de tijd dat een brandstof meter nog echt analoog was en direct het vloeistofniveau aangaf noemden we dat gewoon een peilglas.
Ook voor de brandstofmeter in zijn eenvoudigste vorm word analoge elektronica gebruikt zijnde 12V uit de accu, een regelbare weerstand
of potentiometer die met de vlotter in de tank verbonden is en een draaispoelmetertje in het dashboard.
Kortom, vandaag de dag kom je op geen manier meer om digitale of analoge elektronica heen, wat is beter analoog of digitaal?
Dat hangt erg van het toepassingsgebied af maar de digitale tak lijkt toch echt te gaan winnen.
Ons hele dagelijks leven word inmiddels bestuurd, geregeld, beveiligd enz. enz. door elektronica en in steeds toenemende mate door
slimme lerende elektronica die allerlei "domme en of zware taken" van de mens moet gaan overnemen.
Nee, de hele discussie over elektronica in het algemeen is zinloos, we zijn er allang 100% van afhankelijk, alleen al het voor feit dat wij hier
in dit forum over dit soort zaken op deze manier kunnen discussiëren vergt al een gigantische berg elektronica, te beginnen met de PC of laptop,
de router, switch, modem, datacenter, servers enz. enz.
 
Laatst bewerkt:

Tol

Lid
He ldn hoezeer je ook gelijk hebt en ik snap dat je deze mening graag wilt delen is het redelijk offtopic gegaan. Ook andere reacties.

Om nog even te melden dat ik er deze week nu 1000+ km op het zitten is mijn ervaring als volgt.

VC is blijven werken. Met Waze blijft ook de map zichtbaar. Echter niet met Google maps. Dan krijg je de melding dat er al een navigatie in gebruik is. Weet even niet meer of je in navigatie modus moest zitten.

Anyway. Ik moest een lange rit van 400km (en weer 400 terug) maken en daar is het volgende voorgekomen.

Terwijl ik aan het bellen was is bij 2 gesprekken het systeem spontaan gaan herstarten.
Waze werkt op zich prettig.
Heb op de achtergrond ook Flitsmeister draaien.

Het grappige is dat ik me helemaal heb lopen verlekkeren op VC maar merk dat ik blijer ben met Android auto en Waze op het normale scherm. Dit omdat ik geen moment mijn telefoon meer pak tijdens het rijden.

Whatsapp berichten voorlezen en. Antwoorden is super handig. Dat het gebrekkig aankomt bij de ontvanger is wat anders :-)

Kortom. VC geen probleem meer maar zie de meerwaarde niet in zolang ik Waze gebruik op het normale scherm.
En moet wennen aan waar ik moet kijken hoe hard ik rij. Ik vind de grote ronde snelheidsmeter in het midden het fijnst.

Zo ..lang verhaal.

Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk
 

Tol

Lid
Het is even goed gegaan maar vandaag is helaas het probleem weer terug.

Toch maar eens de dealer bellen maandag

Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk
 

Cordoba

Forumguru
Ieder zijn smaak gelukkig. Ik vind de ouderwetse klokken in de Karoq erg lelijk en ben dagelijks nog superblij met de VC. Over de chips en andere dingen in de VC kan ik niet 100% beoordelen, maar de waardes van de dingen als hoeveelheid benzine etc is iets wat de VC gewoon doorkrijgt van de auto. Net als dat de maxidot dat krijgt. Daar heeft de VC echt geen aparte techniek voor.

Ik kan me voorstellen dat het infolijntje voor de tankinhoud ergens bijv. een slechte stekkerverbinding heeft, en daardoor niet de juiste waarde weergeeft, doordat een slechte stekkerverbinding een overgangsweerstand heeft, dat was volgens mij ook de reden dat je via VCDS de weergave van de tankinhoud kon corrigeren met een aantal procenten. In het geval van VC kan die slechte verbinding natuurlijk net op het circuit van de VC zitten, en dan kan een verse VC wel de juiste waarde weergeven.


@Tol Ik heb net dit topic door zitten lezen, kan het zijn dat het probleem optreedt als je vrouw met de auto weggeweest is (en dus gekoppeld is geweest met een andere telefoon)?
 

Tol

Lid
Huh? Oh da's iets denk ik wat Tapatalk eronder plaatst.

Edit: standaard signature dus.
 

Tol

Lid
Ik kan me voorstellen dat het infolijntje voor de tankinhoud ergens bijv. een slechte stekkerverbinding heeft, en daardoor niet de juiste waarde weergeeft, doordat een slechte stekkerverbinding een overgangsweerstand heeft, dat was volgens mij ook de reden dat je via VCDS de weergave van de tankinhoud kon corrigeren met een aantal procenten. In het geval van VC kan die slechte verbinding natuurlijk net op het circuit van de VC zitten, en dan kan een verse VC wel de juiste waarde weergeven.


@Tol Ik heb net dit topic door zitten lezen, kan het zijn dat het probleem optreedt als je vrouw met de auto weggeweest is (en dus gekoppeld is geweest met een andere telefoon)?
Nu je het zegt gebeurde het het dit keer nadat mijn dochter haar iPhone in de USB had geplaatst!

De eerste keer was dit uiteraard niet het geval
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK
@Tol Heb je ondertussen nog contact gehad met de dealer over dit probleem?

Ik heb het probleem nu ook (VC + Amundsen). Het duurt bij mij zelfs al een aantal dagen. Geprobeerd op te lossen door het infotainment te resetten, maar helpt niet. Door de feestdagen ook nog niet de tijd gehad om de dealer te contacteren, maar ik ga het maar eens doen...

Volgens mij wordt het ergens veroorzaakt bij gebruik met Android Auto navigatie.
Android auto navigatie via G Maps en nu ook Waze gebruiken de GPS van de wagen via de phonebox.
Hierdoor zie je ook enkel de kaarten op Amundsen en een melding in de VC. (in een vorige versie gebruikte Waze de GPS van de telefoon en kon je wel Skoda Navi kaarten in VC zien + Waze op Amundsen)

Bij mij lijkt het probleem te zijn veroorzaakt door het gebruik van Skoda Navigatie maar met AA Waze op de achtergrond. Geen route via Waze, maar ik kreeg wel meldingen dus Waze gebruikte GPS.

Ik zal het proberen te reproduceren, maar moet eerst maar eens het probleem zien te herstellen.
 
Bovenaan Onderaan