Geen Skoda meer

Ron_2

Senior Member
Door omstandigheden kregen we een zeer jonge en luxe Hyundai i30 in bezit en hebben we besloten deze te houden, de Yeti is iets vervroegd ingeleverd bij de leasemaatschappij.
De Hyundai is een hele andere auto, in sommige opzichten zoals de hoge zit en de directe besturing, iets minder dan de Yeti maar op andere punten wint hij het juist weer.
Dus voorlopig even geen Skoda meer, maar wie weet wat de toekomst ooit nog brengt :-)

Cordoba

Forumguru
Ik ben wel benieuwd hoe je over een paar maanden de verschillen tussen de i30 en de Yeti bekijkt.

EdK

Forumguru
weer een zwarte dag op het forum........een yeti inruilen voor een..........krijg het niet uit me mond...:deuk::deuk:

Veel plezier ermee hoor en vergeet niet dat hij voor grote deel in duitsland is ontworpen....dus ...

Joske

Forumguru
Jammer, maar je blijft uiteraard welkom ;)

zeker om je ervaringen ivg met de Yeti hier te posten! Ben ik ook wel benieuwd naar! ;)

Ron_2

Senior Member
Of je blijft gewoon voor de gezelligheid en om die Skoda rijders te jennen. :maakmegek:
Dat zal ik zeker doen

Veel plezier ermee hoor en vergeet niet dat hij voor grote deel in duitsland is ontworpen....dus ...
En in Tsjechië gebouwd ook nog.

Bedankt voor jullie medeleven en steunbetuigingen :-)
Maar zo'n straf is het nu ook weer niet hoor.

Verschillen zijn er zeker, het eerste wat opvalt is dat ik uit de I30 heel wat trager uitstap, de hoogte van de Yeti was een stuk prettiger, zeker als je langs de stoep uit moet stappen. (kan ook aan leeftijd liggen)
De I30 is comfortabeler geveerd en stiller dan de Yeti en ondanks het veelgeroemde koppel bij lage toeren van de Yeti gaat de I30 misschien zelfs wel makkelijker schakellui door de bocht.
De Yeti stuurt weer scherper dan de I30, die is wat vaag.
De Yeti kon door zijn vorm op de snelweg met wat tegenwind behoorlijk zuipen, de Hyundai heeft dat veel minder.
Eigenlijk is het wat ik in het eerste bericht al aangaf, plusjes en minnetjes aan beide kanten.
Grootste plus is in dit geval natuurlijk het kostenplaatje, de Hyundai kost een paar honderd euro minder per maand, en met nog bijna 4 jaar garantie kan er weinig gebeuren (buiten het normale onderhoud)

micky

Forumguru
@Ron_2 veel plezier met je nieuwe aanwinst, maar wat ik echt niet snap is dat je ook maar probeert deze te vergelijken met een Yeti, dit zijn 2 compleet verschillende auto's, vergelijken doe je hier dus gewoon niet.... dit is zo'n beetje het zelfde als een moederfiets met een mountainbike vergelijken.........

EdK

Forumguru
Maar daarom mag je evengoed de appel met de peer vergelijken
Je weet wat je had en nu hebt en ongemerkt ga je de dingen toch met elkaar vergelijken
Laatst even een 2 dagen een Rapid Spaceback mee gehad en tsja ongemerkt vergelijk je toch dingen
En het uitstappen waar Ron het over heeft kwam mij dan ook meteen erg bekend voor..

Canon-Eye

Forumguru
wat ik echt niet snap is dat je ook maar probeert deze te vergelijken met een Yeti, dit zijn 2 compleet verschillende auto's, vergelijken doe je hier dus gewoon niet...
Vergelijken moet je nou juist wél doen, anders kun je toch geen weloverwogen keuze bepalen?

Let wel, vergelijken is iets heel anders dan "aan elkaar gelijkstellen".

micky

Forumguru
Sorry maar wat een Bullcr#$ je vergelijkt zoiets niet, je kijkt gewoon of het ook eventueel bevalt, maar een "SUV" die veel wind vangt en dus meer verbruikt gaan vergelijken in verbruik enz. hahaha sorry hoor, straks horen we nog dat de 4x4 Yeti beter mee doet met het offroad weekend dan de i30........ auto's vergelijken tuurlijk, Absoluut, ik ben grote voorstander, maar dan wel met vergelijkbare auto's en geen SUVtje met een boodschappen auto, je gaat ook niet zeggen: ik had de afgelopen 2 jaar een Porsche 911, maar omdat ik nu met de caravan weg wil heb ik een Range Rover gekocht, het valt me op dat de Porsche wat sneller op de 100 zit, maar in de RaRo daarentegen heb ik een hogere zit en kan ik de honden meenemen in de kofferbak:banghead:

Ron_2

Senior Member
@Ron_2 veel plezier met je nieuwe aanwinst, maar wat ik echt niet snap is dat je ook maar probeert deze te vergelijken met een Yeti, dit zijn 2 compleet verschillende auto's, vergelijken doe je hier dus gewoon niet.... dit is zo'n beetje het zelfde als een moederfiets met een mountainbike vergelijken.........
Het is niet zo zeer de twee auto's met elkaar vergelijken, dat zijn inderdaad appels en peren, maar je vraagt je na zo'n stap wel af wat je gedaan hebt, heb je er spijt van of ben je er blij mee. Had je liever de Lease auto zonder enig risico of een auto in eigendom met iets meer risico maar wel het gevoel dat het echt van jezelf is.
Het antwoord op die vraag krijg je toch alleen door te vergelijken, ik heb nu eenmaal een Yeti weggedaan voor een i30 en als me gevraagd wordt welke beter bevalt zijn dit toch de punten waarmee je daarop je antwoord baseert.
Wat mis je van de ene en wat waardeer je misschien meer in de andere.

En Mickey, de kofferbak was ik vergeten in mijn vergelijk, maar onze twee honden passen ook in deze auto :D

Laatst bewerkt:

EdK

Forumguru
jij vergelijkt duidelijk op een andere wijze dan wij beste @micky en dat mag hoor !!!
No problems , alleen wij doen het op onze wijze die wel kan...

Canon-Eye

Forumguru
Sorry maar wat een Bullcr#$ je vergelijkt zoiets niet
Nou, dat vind ik nou weer onzin. Want je schrijft het zelf al:
je kijkt gewoon of het ook eventueel bevalt
Precies. En hoe gaat dat dan: je rijdt eens in de ene, je rijdt eens de andere, je bekijkt daarna zoveel mogelijk voors en tegens van de ene ten opzichte van de andere.
In mijn woordenboek heet dit proces gewoon "vergelijken", vaak gevolgd door "kiezen". :pardon:

Het stukje tekst na genoemd citaat zal ik maar onder onder het kopje "emotie" boeken...

Bovenaan Onderaan