@dirkie996: Inderdaad, ruim 180km/h met 75 pk. Maar naar ik heb vernomen ligt het vermogen van dit soort motoren vaak een stukje hoger dan wat de fabrieksspecificaties zeggen. Maar oké, laten we het er op houden dat hij dan ruim de opgegeven topsnelheid haalt die de fabrikant opgeeft. En 180 is op de toerenteller
+ 5600 toeren en 160 is ongeveer 4500 toeren.
Voor wat betreft het lawaai, dat valt op die snelheden reuze mee. Ik moet eerlijk bekennen dat de Citigo, afgezien van een lawaaiige versnellingsbak waar ik en meerderen met mij niet tevreden over ben, vanbinnen bovengemiddeld rustig is in het interieur, stukken beter dan de modellen van anderen merken in dezelfde klasse.
Ik moet ook zeggen dat de auto heel gemakkelijk rolt. Wanneer je voor een verkeerslicht staat moet je uitkijken dat hij niet voor of achteruit rolt als de weg een beetje valsplat heeft. Je moet dan vaak de handrem even aantrekken. De wielen draaien zeer soepel en in de banden zit rondom 2.5 bar stikstof. 2.5 bar lijkt misschien een beetje veel, maar het slijtage proces van de banden is perfect.