Geluid bakje op dashboard

Momenteel heb ik al een maand of 4 last van een resonerend geluid tijdens het optrekken. Het geluid is afkomstig van het kastje met klep bovenop het dashboard. Wie herkent dit en zo ja hoe is dat toen opgelost?

___JC___

Forumguru
Ik heb het ook al een tijdje maar niet het bakje op het dashboard maar het komt uit het dashboard zelf. Het is maar een klein dingetje maar ik wordt er echt HELEMAAL leip van. Als je met zoiets naar de dealer gaat kijken ze je aan alsof je gestoord bent. Zou voor mij zelfs een reden zijn om geen Skoda meer te nemen.

D

Deleted member 1861

Zou voor mij zelfs een reden zijn om geen Skoda meer te nemen.

Is dit niet wat kort door de bocht of zijn er meer irritatiepunten aan je auto?
Als jouw dealer het niet wil/kan oplossen ga je toch minstens naar 1 andere dealer om het probleem te laten bekijken?

LenK

Forumguru
Kraakjes en rammels kunnen echt wel irritant genoeg zijn om een ander merk te overwegen.
Mijn O2 maakte al ongewenste bijgeluiden maar het aantal begint ook steeds meer toe te nemen:

- Krakend onderstel
- Kraakjes in deuren linksvoor en rechtsvoor
- Bijgeluiden door speakertrilling
- Rammeltje ergens rechtsachter
- Kraak in dashboard door motortrilling en wegdek
- Tikkende kleppen van de airco
- Gierende brandstofpomp
- Ruitenwissers die over de ruit hobbelen

Ik zit nu net boven de 50K. De auto gaat er binnenkort uit, maar ik ben wel benieuwd hoe de vlag er bij hangt als de auto 100K gereden heeft.

Fabia van mevrouw LenK rammelt en kraakt ook, dus de bouwkwaliteit van Skoda is niet echt tijdbestendig.

higgy

Forumguru
Ik heb een rammel onder de achterbank, op slecht wegdek. Moet te maken hebben met het compleet uitgebouwd zijn van het interieur vanwege de leerinbouw, dus ik rijd even langs de leerinbouwer. Maar het irriteert mij ook ENORM!

bat

Lid
Altijd fijn: kraakjes, piepjes en rammeltjes. Een grote bron van ergernis voor veel berijders, een even grote bron van ergernis voor de monteur die vervolgens uit mag zoeken waar het vandaan komt. En voor de dealer, die de kosten van de zoektocht (die soms flink veel tijd kan vergen) vervolgens nergens kwijt kan...

Ach, nog anderhalve week van de bijgeluiden van mijn 307 mogen genieten en dan maar eens kijken welke symphonie de O2 voor mij in gedachten heeft.

Fabia

† In Memoriam
Toch ben ik erg tevreden over de bouwkwaliteit van mijn Fabia, hij zit voor mijn gevoel toch net wat beter in elkaar dan mijn eerste Fabia. Het enige rammeltje dat ik heb zit in het dashboard maar dat is maar af en toe. Ik was er ook voor naar de dealer geweest maar je raad het al toen rammelde er niks.

LenK

Forumguru
Ik ben ook erg tevreden met de Felicia.Ruim 8 jaar oud, 100.000km en geen rammeltjes te horen.

Ik heb in Praag in een politie Felicia mogen meerijden.
Ik dacht dat die elk moment uit elkaar kon vallen. Er rammelde en kraakte zoveel en zo hard dat je de motor nog maar net hoorde.
Resultaat van het wegdek (in de binnenstad volop kinderkopjes) ?

Desperado

Forumguru
Ik heb in Praag in een politie Felicia mogen meerijden.
Ik dacht dat die elk moment uit elkaar kon vallen. Er rammelde en kraakte zoveel en zo hard dat je de motor nog maar net hoorde.
Resultaat van het wegdek (in de binnenstad volop kinderkopjes) ?
Wat deed jij in een politieauto????
Misschien wel een hele oude Felicia met gebrek aan onderhoud enz. :D

LenK

Forumguru
Mijn auto was opengebroken en we reden zo naar het "plaats delict".
In Praag werd er in ieder geval 3 jaar geleden nog de nodige aandacht aan aangiften besteed.
Voor hetzelfde in Amsterdam wordt je van het bureau gestuurd.

Desperado

Forumguru
Daar hebben ze tegenwoordig toch ook online aangeifte voor?
Ontopic:ik zou rammeltjes ook niet willen als ze in de auto zaten.

JeeWee

Actief lid
Noem mij een zwever, maar ik zie dat soort geluiden als een 'teken van leven' van de auto naar mij, als berijder. Een stukje karakter, waar ik eerlijk gezegd wel prijs op weet te stellen. Tuurlijk, losliggende cd's of weet-ik-wat vliegen bij mij ook onmiddelijk uit de auto, maar geluiden uit de auto zelf horen er gewoon bij. Dat geeft een auto toch iets heel unieks!

___JC___

Forumguru
Is dit niet wat kort door de bocht of zijn er meer irritatiepunten aan je auto?
Als jouw dealer het niet wil/kan oplossen ga je toch minstens naar 1 andere dealer om het probleem te laten bekijken?

Het lijstje is al veel langer dan een kraakje of een piepje:
- de turbo is al vervangen
- koppeling vervangen
- windruist in het achterraam die niet helemaal te verhelpen is
- TDI motor maakt wat mij betreft veeel te veel herrie
- onderstel kraakt over drempels
- boxen resoneren bij zware bas

Maar verder ben ik wel tevreden...:smirk:

Momenteel heb ik al een maand of 4 last van een resonerend geluid tijdens het optrekken. Het geluid is afkomstig van het kastje met klep bovenop het dashboard. Wie herkent dit en zo ja hoe is dat toen opgelost?

Wel apart dat er allemaal berichten staan met geluiden die niets met mijn topic te maken hebben.. Ik heb het namelijk echt over het bakje op het dashboard waar de uitstroomopeningen inzitten. Als ik op de lamellen druk dan houdt het geluid (meestal) op. Overigens is een ander geluid waarover gesproken wordt (tikken airco) bij Skoda bekend hiervoor kun je een afspraak maken om de stelmotoren te vervangen voor nieuwe (de overigens niet meer tikken). Bij mij is dat naar volle tevredenheid opgelost.

Maar niemand dat resonerende geluid vanuit het bakje? Het is uiterst irritant..

Pim

Lid
ik heb een resonantie gehad waarvan ik zou zweren dat ie ook uit het bakje kwam, maar het was mijn zonnebril in het plafondbakje. Ongelovelijk hoe je op het verkeerde been kan worden gezet als je probeert zo'n geluid te localiseren

Desperado

Forumguru
Nou heb ik geen flauw idee wat ik me erbij voor moet stellen, maar je zegt dat het weg is als je de lamellen dichtdrukt.Zit het dan niet in die lamellen?

Frankie

Actief lid
Ik zit nu net boven de 50K. De auto gaat er binnenkort uit, maar ik ben wel benieuwd hoe de vlag er bij hangt als de auto 100K gereden heeft.

Fabia van mevrouw LenK rammelt en kraakt ook, dus de bouwkwaliteit van Skoda is niet echt tijdbestendig.

Iets langer de kans geven en iets meer geluk hebben met je auto lijkt het in jouw geval. Een oordeel over de bouwkwaliteit van een Skoda (in het algemeen) mag niet gebaseerd zijn op jouw luttele 50.000km.. Ik heb nu mijn 2e O2, bij elkaar al 240.000km ermee gereden en nog steeds naar volle tevredenheid. Oké, mijn huidige O2 lijkt iets 'stabieler' dan de vorige, maar toch.

Ik vind jouw uitspraken, sinds je over een andere auto dan Skoda praatte en helemaal nu die eenheidsworst er aan komt wel opeens veel negatiever geworden. Echt opvallend.. Maar goed, zo ieder zijn mening (incl myself).

Frankie

Actief lid
Wel apart dat er allemaal berichten staan met geluiden die niets met mijn topic te maken hebben.. Ik heb het namelijk echt over het bakje op het dashboard waar de uitstroomopeningen inzitten. Als ik op de lamellen druk dan houdt het geluid (meestal) op. Overigens is een ander geluid waarover gesproken wordt (tikken airco) bij Skoda bekend hiervoor kun je een afspraak maken om de stelmotoren te vervangen voor nieuwe (de overigens niet meer tikken). Bij mij is dat naar volle tevredenheid opgelost.

Maar niemand dat resonerende geluid vanuit het bakje? Het is uiterst irritant..

Ik heb al 240.000Km geen last van een trillend bakje, sorry... Er moet vast iets achter zitten dat niet vast zit :-) Je kunt het ding demonteren en eens kijken...

Ik heb al 240.000Km geen last van een trillend bakje, sorry... Er moet vast iets achter zitten dat niet vast zit :-) Je kunt het ding demonteren en eens kijken...

Ik kan dit soort bijgeluiden ook echt niet hebben... Bij mij leek het probleem ook vanuit het bakje te komen. Wat er beschreven wordt had ik ook en dan alleen tussen 1600 en 1800 tpm bij flink gasgeven. Uiteindelijk ben ik erachter gekomen dat dit het knopje is aan de binnenspiegel om de automatische dimstand aan of uit te zetten. Volgens mij zit deze optie alleen standaard op de BE en Elegance. Hou je het knopje vast en trek je dan op, dan is het geluid weg.

Ik heb dit opgelost door er een klein stukje tape met wat schuim tussen te zetten. Dit helpt prima.

Veel succes!
Groeten, Dolf

Bovenaan Onderaan