Geluid bakje op dashboard

Ik heb dit opgelost door er een klein stukje tape met wat schuim tussen te zetten. Dit helpt prima.

Bedankt voor de tip, heb het knopje ook en dat geluid rond het bakje eveneens (èn dat van de achterbank, dat is pas een vervelend en luid gekraak, schaam me dood als er iemand meerijdt...).
Straks eens kijken.

Jochus

Actief lid
Misschien is het wel net hetzelfde rammeltje dat er in de F1 ook is, net in het midden van het dashboard is er een steunpunt, en dat zou het gerammel/gepiep veroorzaken.

Ik erger me er soms aan, maar niet mateloos. Ik weet al precies hoe je het moet oplossen, maar heb totnogtoe geen tijd en zin gehad om de ventilatieroosters eruit te halen, en op de bewuste plek een stukje karton te schuiven.

Het enige gerammel waar ik me overigens echt aan erger, komt vanuit de wielkasten. De, euh, draagarmrubbers (?) zijn het zeker.

Gieliovd

Forumguru
Vast probleempje inderdaad bij de F1 zijn de draagarmrubbers. Mijn linker is ook al vervangen terwijl ik nergens last van had. Voorkomen is beter dan genezen?

Ralph

Lid
Ik had precies dezelfde rammel. Alleen als je rechts zat, dan leek het geluid van links te komen. Zat je link, dan leek het geluid van rechts te komen. Uiteindelijk na veel gezoek bleek het geluid van mijn zonnebril te komen welke in het bakje van "het hemeltje" zit. Zonnebril eruit gehaald, geluid weg!!!!

Dus misschien een tip als je naar geluidjes en rammeltjes gaat zoeken.....ALLES UIT DE AUTO HALEN !! (inclusief zonnebril ;) )

ik heb een resonantie gehad waarvan ik zou zweren dat ie ook uit het bakje kwam, maar het was mijn zonnebril in het plafondbakje. Ongelovelijk hoe je op het verkeerde been kan worden gezet als je probeert zo'n geluid te localiseren

Deze ken ik ook. Is ook makkelijk zelf te testen.
Heeft overigens even geduurd voordat ik wist waar dit vandaan kwam

EdK

Forumguru
Had laatst een rammel in mijn Roomster ! Kwam ergens vanachter. Na eerst in de portierbakjes alles weggehaald te hebben aan losse troep, had ik het nog !!
Bleek het achteraf de beugel van de veiligheidsgordel te wezen die niet in zijn houder zat en dus tegen portier en bekleding het wilhelmus tikte !!

TL@

Forumguru
Zucht....

als je nu een foto toont van de onderkant waar dan volgens jou geen knoppie zit dan geloof ik het. Deze foto zegt helaas niets..

Zit het knopje niet tussen die 2 lampjes in :crazy:

Anders ben ik wel dom. Zal morgen eens kijken, voel me al belachelijk worden :icon_smile_dead:

Frankie

Actief lid
Zit het knopje niet tussen die 2 lampjes in :crazy:

Anders ben ik wel dom. Zal morgen eens kijken, voel me al belachelijk worden :icon_smile_dead:

Neen, het zit aan de onderkant (zoals ik eerder al zei :-) Ik weet niet hoe lang of kort jij bent, maar ik kan het knoppie met mijn 1.87m gewoon zien zitten zonder capriolen uit te halen.

Dom is het naar mijn mening ook weer niet, niet te hard voor jezelf zijn !! Geef mij gewoon gelijk, dan hebben we het er niet meer over ;)

Even nog een edit vanmorgen: Het zijn ook geen twéé lampjes. Eén is een lampje, de ander een lichtgevoelige sensor welke meet of de spiegel moet dimmen of niet. Deze doet dat icm met de sensor aan de voorkant van de spiegel. Maarre, waarom zou dat lampje er ook zitten als je m niet kunt uit- en inschakelen ? :-)

TL@

Forumguru
Je hebt helemaal gelijk Frankie. Heb daarjuist eens gekeken en er zit idd een knopje. Als hij uit staat, zie ik het knopje zitten, anders helemaal niet. Moet al aardig bukken om het te zien en ik ben exact even groot als jij.

Wel dom van mij om op de verkeerde plaats te gaan kijken :eek:

hemi24

Forumguru
Ik ken het inderdaad ook, eerste bakje is in z'n geheel vervangen bij ca 15.000 km en nu doet 'ie het af en toe weer...
Lamellen dicht >>> geluid weg.

Er schijnt aan de onderkant een soort van borg-clipje te zitten die dan mee kan gaan trillen.
Als het erger wordt toch maar eens demonteren...

jaspernl

Actief lid
Had laatst een rammel in mijn Roomster ! Kwam ergens vanachter. Na eerst in de portierbakjes alles weggehaald te hebben aan losse troep, had ik het nog !!
Bleek het achteraf de beugel van de veiligheidsgordel te wezen die niet in zijn houder zat en dus tegen portier en bekleding het wilhelmus tikte !!

Ik heb het ook in mijn RR. Sinds de carkit is ingebouwd. Dus het kán toeval zijn, maar ik ga binnenkort toch even alles leeghalen en testen. Dan mag de carkit-man het oplossen, lijkt me...

Dank voor alle tips (gordel, zonnebril... allemaal plekken waar je wel f aan moet denken voordat je met een vingertje richting monteur begint te wijzen...;)

Bovenaan Onderaan