Volgens mij slaat deze test zo nergens op, omdat er een drietal zeer storende variabelen zijn:
- Wat is de nauwkeurigheid van de gebruikte app? Hoeveel verschillen Iphones onderling? Zonder geijkte decibelmeter kun je zo'n meting echt niet doen.
- Iedereen rijdt op verschillende bandenmerken/types/maten, die allemaal verschillende afrolgeluiden produceren (en dat is wat bij mij bij 100 km/h overheersend is).
- De test wordt gedaan op verschillend wegen (en dus soorten asfalt) die allemaal een verschillend afrolgeluid geven), en zoals al gezegd, rond 100 km/h is het afrolgeluid (bij mijn S2 althans) overheersend.
- (Misschien bij diesels) zou het zo kunnen zijn dat je bij 100 km/h de motor hoort.
- (Misschien pas bij hoge windkrachten) Afhankelijk van of je mee- of tegenwind hebt, hoor je meer of minder windgeruis (wellicht zelfs ook nog wel afhankelijk van de windrichting).
Kortom: zo'n test kun je alleen maar doen met een geijkte meter, op dezelfde weg, met dezelfde banden, onder dezelfde weersomstandigheden en met liefst ook nog een gelijke motorisering. Daarom heb ik bewust de test niet ingevuld.
Voor mijn werk doe ik dagelijks metingen en de grootste uitdaging hierbij is telkens weer om de storende variabelen weg te nemen, zodat er een valide en reproduceerbaar resultaat uit komt.