Geluidsniveau verkeersinformatie Swing

Rob1.8TSI

Forumguru
Ik heb onderstaande Swing,
als ik op Sound druk en dan op next
krijg ik alleen de knoppen voor het opstart volume, gala, loudnes.
Dus geen keuze voor verkeersinfo!

Zie ook onderste foto.

Wat is Gala???

Bijlagen

• uploadfromtaptalk1413485200301.jpg
    uploadfromtaptalk1413485200301.jpg
    151,8 KB · Weergaven: 8
  • uploadfromtaptalk1413485377767.jpg
    uploadfromtaptalk1413485377767.jpg
    83,4 KB · Weergaven: 8

Canon-Eye

Forumguru
Je hebt nog de opties 'bewerken' en 'verwijderen'...
Maar als dit foto's met de telephone of tablet waren, had je die misschien tijdens de opname andersom moeten houden?

EdK

Forumguru
Stoffel had wel last van meerdere dingen volgens mij....
Niet voorruit te branden als die moest rennen bijvoorbeeld......

Canon-Eye

Forumguru
@Canon-Eye onder bewerken zie ik alleen de tekst maar geen foto link.
Twee aparte dingen...
  1. Behalve je bericht bewerken, heb je als het goed is ook nog de optie om een bericht helemaal te verwijderen (ik meen standaard 24 uur of zo, en als donateur hou je beide opties "for ever"). De foto's in je post kun je niet bewerken, hoogstens verwijderen.
  2. Ik doelde op het maken van de foto's: als ze ondersteboven in je post staan, dan heb je ze waarschijnlijk genomen met een telefoon of tablet en deze daarbij verkeerd-om vastgehouden. Doordat "automatisch draaien" aan staat, gebeurt er precies wat je niet wilt...
Ik heb in mijn camera's het automatisch draaien standaard uitgeschakeld staan. Als er gedraaid moet worden (mdat ik een staande opname maak), dan doe ik dat achteraf in Lightroom zodat ik zeker weet dat ze overal correct worden weergegeven.

Captain Hook

Forumguru
Ik heb ook een Roomster met de Swing radio, en het volume van de [TP] verkeersinfo is WEL degelijk in te stellen.
Op het moment dat verkeersinfo [TP] actief is, komt de geluidsterkte terug, waarop de laatste keer deze ingesteld is, tijdens het actief zijn van [TP] verkeersinfo.
M.a.w. ff wachten tot 'ie weer begint te blèren, en dat het volume zodanig regelen dat het de gewenste sterkte is voor de weergave van [TP] verkeersinfo.

Normaliter heb ik zelf het reguliere niveau op 5 a 6 staan (en de GALA instelling regelt dit automatisch bij, naar gelang de rijsnelheid c.q. omgevingsherrie) en [TP] verkeersinfo heb ik op 9 staan.
Op het moment dat [TP] verkeersinfo doorkomt en je drukt 1 keer op de [Radio] toets, dan valt de Swing terug naar het ingestelde volume van de normale radio geluidssterkte (in mijn geval 5 a 6 dus).

Canon-Eye

Forumguru
Terzijde: ik vind die GALA automatische volumeregeling niet praktisch, want die regelt het eigenlijk nooit naar m'n zin.

Voor gesproken woord heb ik 'm graag iets harder, maar zodra er muziek begint te schetteren moet-ie van mij weer wat terug.
Ik ben dan ook erg blij met het wieltje op het stuur onder mijn linkerduim, die altijd precies doet wat ik wél wil... :jaja:

Canon-Eye

Forumguru
Daar zijn sowieso een stuk of wat andere (elders meermalen toegelichte) redenen voor... :D

Het geluid dáárvan staat overigens meestal uit; alleen als ik op onbekend terrein kom (wat niet zó vaak gebeurt) mag ze wat zeggen.

Bovenaan Onderaan