Gelukkig weer een Skoda Fabia Combi... en wat voor één?

Deel 2 van de foto's...

Deel 2 van de foto's...

Bijlagen

• DSC02320.jpg
    DSC02320.jpg
    91,4 KB · Weergaven: 69
  • DSC02322.jpg
    DSC02322.jpg
    93,2 KB · Weergaven: 83
  • DSC02323.jpg
    DSC02323.jpg
    83,3 KB · Weergaven: 62
  • DSC02325.jpg
    DSC02325.jpg
    91,3 KB · Weergaven: 56
  • DSC02326.jpg
    DSC02326.jpg
    87,9 KB · Weergaven: 58
Deel 3 van de foto's...

Deel 3 van de foto's...

Bijlagen

• DSC02327.jpg
    DSC02327.jpg
    91 KB · Weergaven: 72
  • DSC02329.jpg
    DSC02329.jpg
    96 KB · Weergaven: 77
  • DSC02334.jpg
    DSC02334.jpg
    94,2 KB · Weergaven: 82
  • DSC02335.jpg
    DSC02335.jpg
    92,2 KB · Weergaven: 65
  • DSC02336.jpg
    DSC02336.jpg
    89,2 KB · Weergaven: 80
Deel 4 van de foto's...

Deel 4 van de foto's...

Bijlagen

• DSC02337.jpg
    DSC02337.jpg
    92,3 KB · Weergaven: 61
  • DSC02338.jpg
    DSC02338.jpg
    94,9 KB · Weergaven: 74
  • DSC02339.jpg
    DSC02339.jpg
    95 KB · Weergaven: 62
  • DSC02341.jpg
    DSC02341.jpg
    89,8 KB · Weergaven: 73
  • DSC02342.jpg
    DSC02342.jpg
    93 KB · Weergaven: 77
Deel 5 van de foto's...

Deel 5 van de foto's...

Bijlagen

• DSC02343.jpg
    DSC02343.jpg
    97,4 KB · Weergaven: 85
  • DSC02348.jpg
    DSC02348.jpg
    88,4 KB · Weergaven: 76
  • DSC02356.jpg
    DSC02356.jpg
    94 KB · Weergaven: 76
  • DSC02358.jpg
    DSC02358.jpg
    89,1 KB · Weergaven: 89

Fabia

† In Memoriam
Moooooooi, ik moet helaas nog ff wachten. De dakrails in zilver is erg mooi, dat kon helaas niet bij de FI. Anders had ik dat wel gedaan.

Michel

Forumguru
Wat me opvalt bij het bekijken van de foto's is de vormgeving van de sportstoelen. Voor mijn gevoel zijn de zittingen een stuk dieper dan die in mijn huidige auto. Dit is gunstiger voor de steun aan de bovenbenen.

Kunnen deze stoelen voor het gevoel ook redelijk ver naar beneden? In mijn huidige Fabia vind ik namelijk de bestuurderstoel in de laagste stand eigenlijk nog te hoog aanvoelen. Dat zit met mijn lengte (1,89 meter) niet erg prettig.
In combinatie met het schuifdak moet ik bij grote hobbels echt uitkijken dat ik mijn hoofd niet tegen het plafond stoot.

Mooie foto's overigens. In het echt heb ik al een paar keer een Fabia II Combi gezien en ben ik niet altijd even enthousiast over het model geweest. Bij mij in de straat staat er bijvoorbeeld ook eentje en die heeft de standaard 14 inch velgen met doppen. Die ziet er van achteren voor mijn gevoel erg smal en hoog uit, maar ik moet zeggen dat het met 16 inch velgen op de één of andere manier toch minder gaat opvallen. Zo ook bij sopjeliu's Fabia. De gespoten dakrailing vind ik prima passen bij deze kleur. Nog veel rijplezier toegewenst!

Gieliovd

Forumguru
Ik heb gehoord dat de sportstoelen minder laag kunnen dan de standaard stoelen.

Ik ben zelf 1,87 en heb in mijn Fabia géén last tenzij ik mijn haren te lang laat groeien :)

Ik heb dan ook normale stoelen.

De zittingen van de sportstoelen zijn inderdaad een aardig stuk dieper en dat komt de steun aan de bovenbenen ten goede. Ik rijd er nu een aantal dagen in en ik moet eerlijkheidshalve bekennen dat ik dat na verloop van tijd eigenlijk niet meer merk tenzij ik in een auto stap die geen sportstoelen heeft. Ik heb de stoelen nog niet in de allerlaagste stand gezet, maar dat ga ik morgen uitproberen.

De breedte van de Fabia is in ten opzichte van andere gangbare compacte auto's (zoals Peugeot 206/207, Renault Clio etc.) inderdaad veel smaller. Bijvoorbeeld, de Fabia II (164 cm) is 8 cm smaller dan de Peugeot 207 (172 cm), 7 cm smaller dan een Clio Estate en 5 cm smaller dan een Suzuki Swift (169 cm). De hoogte van de Fabia II is inderdaad gegroeid (5 cm) t.o.v. de Fabia I wat de Fabia II smaller en hoger maakt ook ten op zichte van eerdergenoemde auto's.

Fabia

† In Memoriam
Ik heb gehoord dat de sportstoelen minder laag kunnen dan de standaard stoelen.

.

Dat had ik ook gevraagd aan mijn dealer maar volgens hun zit er geen verschil in tussen de gewone stoelen en de sportstoelen. Ik had ook het idee dat je met de sportstoelen wat hoger zit. Maar dat is dus niet zo.

Michel

Forumguru
Dat had ik ook gevraagd aan mijn dealer maar volgens hun zit er geen verschil in tussen de gewone stoelen en de sportstoelen. Ik had ook het idee dat je met de sportstoelen wat hoger zit. Maar dat is dus niet zo.

Bij de Fabia I is het voor mijn gevoel wel zo. Ter vergelijking ben ik bij de dealer al eens in een Fabia I met standaard stoelen gaan zitten en heb ik moeten constateren dat ze toch lager kunnen worden gezet dan de sportstoelen in mijn huidige auto. Of dat voor de Fabia II is weet ik niet, maar ik ben wel benieuwd. Aanstaande vrijdag heeft mijn auto onderhoud nodig, dus misschien ga ik maar eens proefzitten.

Scheppie

Actief lid
Al vanaf het begin heb ik ook het idee dat ik hoger zit, het eerste wat ik probeerde was bij de aflevering was om de stoel lager te zetten en dat kon dus niet...
Het kan ook zijn dat het zo lijkt, omdat het dak hoger is.....
Eerlijk gezegd kan ik het niet (meer) vergelijken, maar zit als een vorst in de nieuwe!!!!

Vandaag langs de dealer gereden (was toch in de buurt). Vervolgens zag ik de verkoper en de directeur en we raakten aan de praat. De verkoper wist me te vertellen dat hij mijn vorige Fabia zojuist verkocht heeft aan de mensen die om mijn vorige Fabia I (stond op straat geparkeerd) heen stonden en bewonderden. Ze hadden net een proefrit gemaakt en daarna was de zaak beklonken. Toch leuk om de nieuwe eigenaars persoonlijk te zien en te feliciteren. De dealer heeft mijn vorige Skoda 1.5 week geleden door een autopoetsbedrijf buiten en binnen laten poetsen. Hij glimt nog enorm. De dealer wist mij te melden dat de nieuwe eigenaars op zoek waren naar een Fabia Combi en dan met name de kleur zwart. Deze auto was de enige Combi in het zwart die ze als occasion hadden.

Fabia

† In Memoriam
Zo ben ik al een paar keer mijn oude blauwe Fabia Combi tegen gekomen. Ik zal in mijn huidige Fabia een foldertje leggen over het forum. Eens kijken of de toekomstige eigenaar lid gaat worden.

bjacobs

Nieuw lid
Zou je svp een foto van het ingebouwde hondenrek willen posten ? Ik overweeg op mijn greenline combi een gelijk hondenrek in te laten bouwen maar de hondenbench wil ik er nog wel in kunnen zetten. Ik ben benieuwd of het hondenrek de kofferruimte verkleint of niet...

Bovenaan Onderaan