Columbus Gemeentenamen i.p.v. plaatsnamen

Over de navigatie in mijn O4 van maart 2024 heb ik een vraag. Op de kaarten van de navigatie staan de gemeentenamen vermeld i.p.v. de plaatsnamen. Zo staat er bijvoorbeeld geen Drachten, maar "Smallingerland". Drachten is de hoofdplaats van Smallingerland. En geen Joure maar "De Fryske Marren". Joure is de hoofdplaats van De Fryske Marren. Is dit nog aan te passen? Ik kon dat zo niet vinden in de instellingen. Iemand die dit weer?

Ter verduidelijking:
Emmeloord heet op de kaart Noordoostpolder.
Genemuiden heet op de kaart Zwarte Waterland.
1000007672.jpg

Smeeuwis

Donateur
Dat zit in de software van de kaartleverancier. Mijn beide O3’s (allebei Columbus) hadden dit fenomeen ook. Erg verwarrend… Ik heb nooit iets kunnen vinden om het te omzeilen, ik vrees dat je ermee moet leren leven. Of overschakelen naar Apple Carplay of Android Auto, als je auto dat ondersteunt.

Was er al bang voor. Gelukkig wel (Wireless) Android Auto, dus verder geen probleem. Ik vind echter het navigatiesysteem van de Octavia wat prettiger in gebruik.
Binnenkort naar de garage voor de eerste onderhoudsbeurt. Zal het daar ook nog een keer aan kaarten, wie weet hebben zij een oplossing.

Canon-Eye

Forumguru
Het is inderdaad een beetje gek, maar zolang je een bestemming gewoon op plaatsnaam kunt ingeven is er geen groot probleem, lijkt me?

Bovenaan Onderaan