Gemiddelde leaseprijzen voor een O2

Webmagic

Nieuw lid
Beste Forum-lieden,

In oktober moet ik een nieuwe lease-auto. Mijn oog is gevallen op de nieuwe Skoda Octavia. Waarschijnlijk wordt het een 1.9 TDI Elegance. Ik ben benieuwd naar de gemiddelde lease prijs van deze mooie auto. Ik ben benieuwd bij welke lease maatschappij jullie zitten en wat er gemiddeld door de werkgever wordt betaald. Dit i.v.m. max. lease prijs..

Ik heb net een octavia besteld ( nog ong 6 weken en dan is hij binnen)via leaseplan.

Mijn uitvoering (1.9tdi Elegance, Maxi-dot, Sportonderstel+ 17 inch SPOETNIK velgen,klein leerpakket, radio stream, achter spoiler, uitlaat stuk, ruitenwisser achter. Nog wel leuke korting gehad bij de dealer) komt bij leaseplan neer op €689 euro P/M excl Brandstof.

Groetjes,

Mo

Karstieman

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Mijn uitvoering (1.9tdi Elegance, Maxi-dot, Sportonderstel+ 17 inch SPOETNIK velgen,klein leerpakket, radio stream, achter spoiler, uitlaat stuk, ruitenwisser achter. Nog wel leuke korting gehad bij de dealer) komt bij leaseplan neer op €689 euro P/M excl Brandstof.

[/ QUOTE ]

Gezien de prijzen afhankelijk zijn van de leaseduur en het aantal kilometers per jaar, lijkt het me wel belangrijk om dit te vermelden !
Ik zou eens kijken bij directlease.nl.
Daar kan je jouw eigen km en leaseduur ingeven en voor elke auto kijken wat de kosten zijn. Directlease geeft redelijk concurrerende prijzen dus is vrij representatief ! /forum/images/graemlins/smile.gif

Dat is waar Karstieman, de prijs die ik noemde is de prijs voor 35000 km/jaar. Maar ij rij al jaren meer dan 60000 km/jaar. nog nooit wat gehoord. Volgens mij stellen ze het altijd bij in het eerste jaar.

Karstieman

Forumguru
Volgens mij leasen de meeste bedrijven voor een periode van 4 jaar en dan met een kilometrage van 30.000 of 35.000

higgy

Forumguru
Wij hebben een wat aparte constructie. We leasen bij Dutchlease all-in (dus incl. brandstof) maar EXCLUSIEF verzekering. We zijn zo groot dat we dat zelf beter kunnen.
En zo rijd ik onderstaande Octavia tegen 35.000km/jaar bij een vierjaarscontract voor € 650,00/maand.

Karstieman

Forumguru
Bij Directlease kost de Hatchback 1.9Tdi Elegance voor 35.000km/jaar voor een leasetermijn van 4 jaar (excl. brandstof) € 687,- p/m.

Mijn configuratie als onderstaand is 33000 euro, 705 euro per maand excl. brandstof. bij de Lage Landen Translease.
Bij ING car lease zou dit zelfs op 715 euro komen!
Tevens is dit gebaseerd op 30000km per jaar voor 4jaar.

Mijn auto kost ongeveer 630 euro per maand excl brandstof voor 4 jaar bij 40.000km p/j voor de links staande configuratie. Dit is bij Leaseplan. Aangezien ik bij een groot bedrijf werk hebben we wel een mooie korting.

Directlease vind ik overigens sterk afwijken van de prijzen bij Leaseplan. Het hangt er erg sterk van af welk contract er is afgesloten met Leaseplan.

Sta ook op het punt een O2 te bestellen...bij mij valt de prijs reuze mee: je hebt bijna een full-option voor de prijs van een basis A4:

O2 Combi - Elegance - black magic metallic - 1.9 Tdi - full leder Onyx - radio Audience - elektrisch verstelbare bestuurderszetel - Parkeerhulp - 15' HELIOS velgen - mf stuur - alarm - trekhaak - en nog wat kleinere opties echter geen ESP of TPM en geen GPS (ik ga een PDA gebruiken)

leasing: 4j / 30.000 km/j
prijs rond de 645 euro, verz en brandstof inbegrepen, alsook de leasekorting die niet min is.....

menno

Nieuw lid
1.9 tdi elegance, metallic, stream, vega velgen.
40.000 km / jaar. contract 3 jaar: 856 EUR incl brandstofvoorschot (ong 120 EUR).
Menno

octofreak

Actief lid
Ik betaal bij leaseplan 802 inclusief alles en onderstaande specs. met een paar kleine dingen erbij, op basis van 125.000 km.

KlaasBaas

Nieuw lid
Ik heb net een offerte van Dutchlease gehad.

Octavia 1 (demaragge) 1.9 tdi (66 kw) veder kaal
35.000 km voor 4 jaar ex brandstof.
680 euro ongeveer.

Dus mijn offerte van Dutchlease wijkt redelijk af van de voorgaande poster. Wel apart. Zal ook wel aan je eigen bedrijf liggen dus. (zoals je melde die verz.)

octofreak

Actief lid
Vergeet bij het interpreteren van alle leaseprijzen niet het feit dat veel werkgevers enorme collectiviteitskortingen hebben bedongen bij de leasemij. Zo ook mijn werkgever(7000 werknemers)

higgy

Forumguru
@KlaasBaas: bedenk wel dat een leasemij. o.a. uitgaat van de restwaarde van een auto bij het bepalen van het leasebedrag. Kijk dus niet vreemd op als een kale 1.9 TDI Octavia 2 GOEDKOPER uit zou vallen bij Dutchlease. Zo was voor mij een O2 Ambiente met als opties de toeters en bellen DUURDER in de lease dan een O2 Elegance met alles er standaard op.
Dat ik dan zelf klein leer, stoelverwarmin en Xenon bij nam moet je even buiten beschouwing laten.
BTW: jouw configuratie zou mij 653,00/maand kosten.
(net even on-line uitgerekend: dat zou jij ook voor de nieuwe moeten kunnen doen: Dutchlease stelt leasers in de gelegenheid online prijzen samen te stellen)

octofreak

Actief lid
IK heb dan ook maar even gekeken on-line.
De demarrage kost mij 742 inclusief brandstof etc.
Blijft dus moeilijk vergelijken, want hoeveel moet je voor de brandstof nu rekenen???

</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
@Geert, dat is wel erg goedkoop. Is dit in NL of BE?

[/ QUOTE ]

BE !

Ik zeg niet dat Nederland een vervelend land is om in te wonen maar als het om belasting gaat zou ik wel eens willen verhuizen. Kijkend naar onze zuiderburen wat zij betalen voor hun auto is echt een groot verschil.

Bull

Nieuw lid
Mijn nieuwe OctII kost 667 euro per maand. Dit is voor een looptijd van 54 maanden of 180 dkm. Brandstof wordt betaald door de werkgever.

(Oct II 1.9TDI Elegnace + radio stream + klein leerpakket (aanrader!!! Heerlijk leren stuur) + trekhaak).

Bovenaan Onderaan