Geschakelde 12V bijtrekken

timdejonge

Actief lid
Ik ben zonet klaar met het inbouwen van de dvd hoofdsteunen, maar zit nog met een probleem voor de stroomvoorziening.
Blijkbaar is de sigarettenaansteker achteraan niet geschakeld en geeft deze continu 12V.
Stel dat ik een nieuwe kabel bijtrek, hoe en waar kan ik deze dan best aansluiten/aftakken ?

Spierings

Forumguru
In de zekeringkast zitten meestal nog wat lege plekken, vanaf hier kun je een voeding bij trekken. Je moet dat wel wat steek stekkertjes bij de dealer halen..

paultie

Forumguru
Even de multiemeter er op. Misschien dat je a.d.h.v. trekhaak handleidingen er achter kunt komen waar in de zekering kast een geschakelde 12 volt aansluiting zit.

Spierings

Forumguru
Meten = weten.

Gewoon even met een millimeter.
Vaak zit er een metalen strip van de geschakelde plus in en een continu plus.

Meestal zitten er nog vrije plekken in en kun je met een stekkertjes een nieuwe zekeringslocatie maken...

timdejonge

Actief lid
@paultie : héél erg bedankt voor de moeite !!!

en sluit ik dan een kabel aan de bestaande ? het is niet zo dus dat er nog ergens een vrij slot is met geschakelde 12V ?

TurboBooster

Forumguru
Het kan zijn dat de sigarettenaansteker achteraan mee schakelt met de schakelaar waarmee je de bediening van de zijruiten achter kunt blokkeren. Gewoon even proberen/testen.

timdejonge

Actief lid
Het kan zijn dat de sigarettenaansteker achteraan mee schakelt met de schakelaar waarmee je de bediening van de zijruiten achter kunt blokkeren. Gewoon even proberen/testen.
excuseer ?? wat bedoel je juist ? dat als de blokkering opstaat de 12v ook wegvalt wanneer het contact afgaat ?

TurboBooster

Forumguru
De schakelaar bij bestuurder blokkeert de bedienschakelaars die in de achterdeuren zitten tbv. de raambediening.
Er zijn bij de VAG auto's modellen die de spanning van de sigarette aansteker hiermee gelijk schakelden.
Er van uitgaande dat je el. bedienbare ramen achter hebt.

timdejonge

Actief lid
De schakelaar bij bestuurder blokkeert de bedienschakelaars die in de achterdeuren zitten tbv. de raambediening.
Er zijn bij de VAG auto's modellen die de spanning van de sigarette aansteker hiermee gelijk schakelden.
Er van uitgaande dat je el. bedienbare ramen achter hebt.

heb het eens getest, maar neen.. spijtig genoeg niet :(

Iemand tips hoe ik dan makkelijkst een nieuwe kan bijsteken ?

Bovenaan Onderaan