Geschikte wintervelgen en banden

Skoda_RS

Nieuw lid
Heeft iemand ervaringen met 18" met sneeuwkettingen? Ik heb een RS en daar komen volgende week winterbanden onder (18" Vredestein Winter Extreme, 225/40, type W). Ik wilde 16" of 17" hebben, maar de leasemaatschappij wilde de banden om mijn eigen velgen hebben. Extreem duur, € 265,-- per band, maar passen hier nu nog wel kettingen om heen?

Heeft iemand ervaringen met 18" met sneeuwkettingen? Ik heb een RS en daar komen volgende week winterbanden onder (18" Vredestein Winter Extreme, 225/40, type W). Ik wilde 16" of 17" hebben, maar de leasemaatschappij wilde de banden om mijn eigen velgen hebben. Extreem duur, € 265,-- per band, maar passen hier nu nog wel kettingen om heen?

Helaas Skoda_RS! Sneeuwkettingen alleen toegelaten op 16". Kans op beschadiging bij 17" en zeker bij 18"!

Zat met hetzelfde 'euvel'. Heb dus besloten om 16" te pakken. Daarop zijn kettingen geen probleem. Laatste 8 jaar overigens 4 keer met sneeuwkettingen omhoog moeten rijden (Frankrijk: Belle Plagne en Val Thorens!)

TurboBooster

Forumguru

Weet die leasemaatschappij wel wat een setje winterbanden op stalen velgen kost?:crazy:
Bel ze nog eens want een 16 inch velg met een 205/ type V voldoet ook en komen de alu. velgen niet met zout in aanraking en ze zijn ook nog eens goedkoper uit.

TB.

Peter79

Actief lid
Ik gebruik gewoon mijn "standaard" velgen en gooi er winterbanden op. Gewoon netjes onderhouden, afspuiten als er is gestrooid om de paar dagen en niets aan de hand! Kost wat tijd, maar dan is het veel beter voor je velgen.

Als je sportvelgen hebt en je gaat op wintersport, huur dan 2 banden met zwarte velg voor je voorbanden.
Ik heb vorig jaar, mijn O2 was net 1 week oud, mijn velgen behoorlijk beschadigd door die ..... sneeuwketingen.
Daar baal ik nog stevig van.
Voor een paar tientjes heb je 2 stalen velgen met band voor 1 week.

Bastiaan

Nieuw lid
Ik zou dan toch echt 4 wielen huren voor de wintersport. Sowieso is het verzekeringstechnisch verstandig om in Duitsland winterbanden te hebben en dan bedoelen ze echt alle 4. Daarnaast heeft een winterband niet alleen op wintersport voordeel maar ook gewoon op de weg in Nederland. Als het kwik onder de 7 graden blijft steken (wat het op een ochtend in december, januari of februari al snel doet) heb je al meer grip met winterbanden, dus ook dan zijn ze nuttig.

Bovenaan Onderaan