Gewetensvraag...

Reizende

Actief lid
Hallo allemaal, graag hoor ik jullie reacties op het volgende:
Op dit moment rij ik naar volle tevredenheid de in mijn profiel genoemde auto. Erg tevreden over alles eigenlijk (behalve die f**k winterbanden, wat rijdt dat [piiieeep] zeg..)
Het betreft een leaseauto. Nu is het zo dat wegens omstandigheden de directeur van ons bedrijf een andere auto gaat rijden (lees: ruimer.) Hij rijdt nu een zwarte VW Passat 2.0 TDI comfortline met 17" lichtmetaal. Deze auto moet terug naar de lease-maatschappij wat betekent dat er een boete aan vastzit. Hij heeft mij aangeboden zijn auto over te nemen,omdat het goedkoper is de Octavia terug te geven, en de extra bijtelling voor zijn rekening te nemen. Ook houdt dit in dat ik na 1 1/2 jaar (als de lease-termijn van de Passat afloopt) ik een auto mag rijden in die klasse met behoud van de bijtelling-vergoeding..
Maar... De Passat heeft geen Maxidot, geen leren stuur en pook, geen sportstoelen en geen parkeersensoren.

Nu voelen jullie hem al aankomen... Wat zouden jullie doen??
En echt even zo objectief mogelijk, want iedereen blijft uiteraard Skoda-fan!

Frankie

Actief lid
Uhm, is het het laatste model Passat ? Indien ja, dan is het inderdaad een moeilijke vraag. Tuurlijk zijn de meningen verdeeld over of die Passat nu wel of niet zoveel beter/mooier is en meer uitstraling heeft dan een O2. Maar een plastieke stuurtje in zo'n auto daarentegen ziet naar mijn mening ook weer niet uit.. Standaard stoelen van de Passat ken ik niet. Maarre, hoelang denk jij met de Passat te moeten rijden dan ? Regel met je baas dat je nog een leren stuur krijgt !!
smile.gif

Tis en blijft een luxe probleem
smirk.gif
Nee, sorry ik kan je geen sluitend advies geven..!!

Als het het oude model is zou ik het zeker niet doen.
Bij het nieuwe model weet ik het nog niet omdat er erg mooi uitziet.
Voor de rest heb je bewust voor de extra's gekozen dus moet je je afvragen of je ze wel wilt missen (maxidot, sportstoelen etc.).

Daniel

Lid
Ik zie dat het de 2.0 TDI is dus neem ik aan dat het het laatste model is omdat die motor nog niet in de facelift lag.
Je O2 is iets luxer uitgerust maar het lijkt me absoluut geen straf om die passat te mogen rijden.

VEEJAY

Forumguru
"Ook houdt dit in dat ik na 1 1/2 jaar (als de lease-termijn van de Passat afloopt) ik een auto mag rijden in die klasse met behoud van de bijtelling-vergoeding.."

Die snap ik niet, zie de logica niet.

___JC___

Forumguru
Ik zou denk ik voor de Pa's zaad gaan onder jouw omstandigheden... (sorry
grin.gif
)
Die van mij zou ik er niet voor inruilen overigens.

LenK

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: VEEJAY</font><hr />

"Ook houdt dit in dat ik na 1 1/2 jaar (als de lease-termijn van de Passat afloopt) ik een auto mag rijden in die klasse met behoud van de bijtelling-vergoeding.."

Die snap ik niet, zie de logica niet.

[/ QUOTE ]
Volgens mij bedoelt ie dat ook zijn volgende leaseauto uit dezelfde prijsklasse als de Passat mag komen maar dat het verschil in bijtelling tov de Skoda prijsklasse vergoed wordt.

Dus hij mag duurder shoppen zonder dat het hem zelf geld kost. En dat alleen omdat je de baas nu geld bespaart????

Oja Passat rijden is niet echt een straf en je hebt dat voordeeltje in het verschiet, kun je de volgende keer een Octavia RS gaan rijden!

Skombi

Actief lid
Mijn zwager reed eerst een passat 1.9tdi uit een pool en nu va zichzelf een Octavia 1.9tdi. Hij vindt de dikker aangekleedde octi fijner dan de passat.
Rij eens een proefritje zou ik zo zeggen. Volgens mij is het grootste verschil de status .. en zoals iedereen weet geven Skodarijders daar niet zoveel om.

maarrrr .. als je dit een gewetensvraag noemt heb jij je keus al gemaakt denk ik
wink.gif

deusjevo

Forumguru
Je bijtelling belasting wordt wat hoger maar dat had je zelf waarschijnlijk ook al uitgerekend.
Ik zou kiezen voor de O2.
945.gif

japiejo5

Actief lid
ga voor de passat,..oude type is ook erg mooi,..nieuwe type,..gewoon doen!! over anderhalf jaar ben je blij,....dan kun de RS dus bestellen,,..of de nieuwe superb!!

De standaard stoel in een passat zit veel beter dan die in de O2, zeker voor lange mensen. Passat is gewoon een klasse hoger.

Ik zou snel switchen, oud of nieuw model boeit niet, zeker als je zonder bijbetalen in die klasse mag blijven rijden.

Groet WS.

Doe mij ook zo'n directeur! Mooi aanbod, zou ik aannemen. Vooral omdat je in die klasse mag blijven rijden. Nogmaals, ik wou dat ik zo'n werkgever had.

Octaviarijder

Actief lid
Ik ben zelf niet zo'n Passat fan, maar een goede auto is het zeker. Ruil is een weekendje met je baas en kijk eens wat je er in de praktijk van vind. Ik vind het een moeilijke keuze, maar schat de Passat toch net iets hoger in dan de O2.

blacktdi

Actief lid
Ik heb voordat ik een nieuwe leaseauto mocht uitzoeken ook een week in de passat 2.0 TDI gereden omdat onze vlootmanager een Skoda maar niets vond. Maar eerlijk gezegd vond ik die echt niet beter rijden en ook niet beter afgewerkt. Dat was ook een van de redenen dat ik voor de Skoda ging. Ik vind hem helemaal geen klasse hoger, alleen als je over de binnenruimte en het interieurgeluid praat. Maar goed hij kost ook een behoorlijke duit meer met dezelfde uitrusting dan.

sitechris

Donateur
ik zou voor de Passat kiezen, maar dan alleen omdat je dan over 1,5 jaar een klasse hoger mag leasen. Dat is wel lekker. Maar anders had ik het niet gedaan, kan me niet voorstellen dat een Passat nu echt lekkerder rijdt dan de Octi. Maar ik heb nog nooit in de Passat gereden, dus maybe i'm wrong. Ik laat nu maar even gevoel spreken
wink.gif

Rallye

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: sitechris</font><hr />

ik zou voor de Passat kiezen, maar dan alleen omdat je dan over 1,5 jaar een klasse hoger mag leasen. Dat is wel lekker. Maar anders had ik het niet gedaan, kan me niet voorstellen dat een Passat nu echt lekkerder rijdt dan de Octi. Maar ik heb nog nooit in de Passat gereden, dus maybe i'm wrong. Ik laat nu maar even gevoel spreken
wink.gif

[/ QUOTE ]

Ik sluit me hierbij aan.

Pim

Lid
Dus een werknemer in principe oneindig een klasse duurder laten rijden en de bijtelling compenseren ten einde een eenmalige lagere boete wegens vroegtijdige contractbreuk te krijgen.
Even los van je persoonlijk voordeel zou ik zwaar twijfelen aan het financieel inzicht van je directeur. Nog een paar keer zo'n inzicht en je bent klaar met de company.

VEEJAY

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Pim</font><hr />

Dus een werknemer in principe oneindig een klasse duurder laten rijden en de bijtelling compenseren ten einde een eenmalige lagere boete wegens vroegtijdige contractbreuk te krijgen.
Even los van je persoonlijk voordeel zou ik zwaar twijfelen aan het financieel inzicht van je directeur. Nog een paar keer zo'n inzicht en je bent klaar met de company.

[/ QUOTE ]
Precies, dat snap ik dus niet

EdK

Forumguru
Ik zou lekker in je Octavia blijven zitten.
Het verhaal van je directeur klinkt voor mij onlogisch mbt de boeteclaim !!
Hou er rekening mee dat mbt de bijtelling, JIJ eerst de bijtelling verrekend met de belasting en dat je dan het verschil bij je werkgever terug moet halen !! Maar hij kan vandaag de dag niets onder tafel doorschuiven ( zwart ) Dus maw jij moet het bedrag maar zien te krijgen !!
En straks ga je een klasse hoger rijden met dezelfde regeling als met dat passatje vertel je. Hoe hoog is die boeteclaim die je directeur moet betalen ?? want volgens mij is meneer op lange termijnbasis veel duurder met jou regeling !?? ( skoda boeteclaim en elk jaar het verschil van bijtelling gedurende jouw dienstverband )
Ik ben altijd argwanend ingesteld in dit soort gevallen en denk dan ook niet dat ik over zou stappen in zijn passatje

Bovenaan Onderaan