Gewoon blij!!

Fabia

† In Memoriam
Kijk dat mag ik nu graag horen. Weer een tevreden Skoda rijder. Welkom op het gezellige forum.

Heb je toch de originele antares velgen niet mee ingerolen aan de foto's te zien?

En bedankt!!!! Heb je wel naar de juiste foto gekeken.....??? :)
Ik heb eerst foto's met de Antares velgen geplaatst...In onderstaande link zitten de Elba's eronder.....Heb de Antares dus wel ingeruilt..En geen moment spijt van.
Rijcomfort is minimaal veranderd...verbruik daarintegen iets hoger...maar goed..het oog wil ook wat...

cali05

Forumguru
Mooie kar, wij krijgen onze in juni pas. Ik twijfel nog steeds aan mijn keuze om over te stappen van een O2 combi 1.6 mpi naar een Fabia combi GL. Ik heb hem wel aardig vol gestopt maar toch houd ik twijfel. Dit soort berichtjes helpen bij het bevestigen van mijn keuze

Falcon

Donateur
Mag ik jou dan vragen naar je ervaringen Cali05? Want op dit moment is Fabia nog niet bij mij in scope, maar goed financieel best interresant.

cali05

Forumguru
@falcon,
Ik heb genoten van de octavia. Veel ruimte en prettige rij-eigenschappen.
Ik heb vanalles bekeken, hyundai ix 30,Kia ... (geen idee meer hoe die heet). Maar uiteindelijk hebben de financiën de doorslag gegeven.
Ik vind de Fabia 2 niet mooi, de lijnen kloppen wat mij betreft niet (eigenlijk echt lelijk) maar van binnen vind ik de auto opvallend ruim (de stoelen iets korter maar dat vind ik niet echte een punt) Verder vond ik het rijden echt opvallend prettig. Ik moet iets anders leren rijden. de 1.6 MPI moet je behoorlijk doortrekken wil je meekomen in het verkeer. De schakelindicator in de fabia geeft zo vroeg aan dat je moet schakelen dat je denkt dat het niet klopt.
Ik heb twee keer een uur proefgeerden en toen de knoop doorgehakt. Of ik echt een goede keus heb gedaan merk ik in juni pas.
Al met al vond ik het in onze omstandigheden een rationele keus. Als ik met mijn gevoel zou kiezen werd het een ocatavia met DSG of iets anders groots (IX35 van Hyundai of de nieuwe KIA sportage of een Yeti maar die vind mijn vrouw afschuwelijk). Zij rijdt het meest met de skoda en we zijn inmiddels met z'n tweeën. Een grote auto voor de deur is nergens meer voor nodig en mijn eigenwaarde is niet gekoppeld aan mijn auto.

Kortom ik vind dat ik een stapje terug doe maar ik houd geld in de zak t.o.v. de Octavia en dat is mij ook wat waard. Daarnaast kreeg ik een goede prijs van mijn dealer voor de Octavia en kan ik de Fabia uitrusten met zaken die ik heel prettig vind, zoals de verwarmde stoelen, leer en goed navigatiesysteem.

Noord26

Forumguru
En bedankt!!!! Heb je wel naar de juiste foto gekeken.....??? :)
Ik heb eerst foto's met de Antares velgen geplaatst...In onderstaande link zitten de Elba's eronder.....Heb de Antares dus wel ingeruilt..En geen moment spijt van.
Rijcomfort is minimaal veranderd...verbruik daarintegen iets hoger...maar goed..het oog wil ook wat...

Ik zag in die link zowel de standaard 15" als de 16". Vandaar dat ik dacht dat je beiden had.
Nog wel wat van die beroerde prijs afgekregen van de 16"?

Mocht u nog twijfel hebben bij de Fabia greenline, dan moet u die snel overboord zetten. Deze auto zal nooit een race -monster worden maar hij heeft mijn ideeen bij deze auto tot nu toe alleen nog maar overtroffen. Hadden hem uit de folder gekocht zonder ook maar een meter gereden te hebben.

Mooie kar, wij krijgen onze in juni pas. Ik twijfel nog steeds aan mijn keuze om over te stappen van een O2 combi 1.6 mpi naar een Fabia combi GL. Ik heb hem wel aardig vol gestopt maar toch houd ik twijfel. Dit soort berichtjes helpen bij het bevestigen van mijn keuze

Mijn vorige auto was een Renault Velsatis 2.0T Initiale......Heb hem nog niet gemist!!! Ik zou niet weten waarom iemand spijt zou moeten hebben van de overstap naar de GL Combi..Super kar...en voor de beetje sportievere rijders....ik moet zeggen dat het "sport" onderstel goed werk verricht met de 205 banden en de 16" velg....En natuurlijk dat allemaal icm de trekkracht van dit heerlijke dieseltje..

Ik zag in die link zowel de standaard 15" als de 16". Vandaar dat ik dacht dat je beiden had.
Nog wel wat van die beroerde prijs afgekregen van de 16"?

Ik heb in totaal € 400,- teruggekregen voor de 15" Antares....Moest in totaal € 650,- bijbetalen voor de Elbas's met ipv Continental Michelin's eronder....Ik heb altijd Michelin's gehad, ook onder mijn vorige auto en moet zeggen dat comfort bij Michelin toch net altijd wat beter is...

Lees dit artikel voor meer info over de banden: http://www.autokompas.nl/2004/05/michelin-lanceert-pilot-exalto/
Overigens waren de Elba's in de aanbieding voor € 129,- per velg. Dus betaal ik voor de banden incl montage en ventiel € 133,50 per band...Ik vind dit nog wel meevallen....
En het moet gezegt...de wegligging is echt niet normaal....Heerlijk gewoon...en ja ik mag graag een bochtje doorhalen....Nee het is geen race auto maar hij wil zeker lekker de bochten door....
Wat een fijne auto!!

Noord26

Forumguru
Het moet gezegd worden, die 16" Elba's staan fantastisch. Nu kom ik net zelf net weer terug van 14" stalen velgen met wintersloffen en wieldoppen, dus de normale 15" staan ook al netjes na de winter..

Welke bandenmaat is het op 16"?

EDIT: 205/45 zie ik op de band staan.

cali05

Forumguru
Ik vind de elba velgen ook erg mooi en heb m'n dealer gevraagd wat ik bij moest betalen. Schrik niet: €1125,- voor de Elba velgen + banden. €250,- terug voor de Antares.
Ik houd het dus op de antares.

Heb nog wel een andere vraag. Ik heb een Pioneer navigatie systeem bij de dealer besteld (kosten €1200) -speciaal voor VAG- daardoor heb ik de standaard radio niet nodig. Heb daar eigenlijk niets mee gedaan in de onderhandeling. Is het redelijk om nog wat extra korting te vragen? De auto wordt immers met een Swing geleverd.

cali05

Forumguru
Ik vind de Elba velgen ook erg mooi en heb m'n dealer gevraagd wat ik bij moest betalen. Schrik niet: €1125,- voor de Elba velgen + banden. €250,- terug voor de Antares.
Ik houd het dus op de Antares.

Heb nog wel een andere vraag. Ik heb een Pioneer navigatie systeem bij de dealer besteld (kosten €1200) -speciaal voor VAG- daardoor heb ik de standaard radio niet nodig. Heb daar eigenlijk niets mee gedaan in de onderhandeling. Is het redelijk om nog wat extra korting te vragen? De auto wordt immers met een Swing geleverd.

Noord26

Forumguru
Onderhandelen doe je het beste met een totaalprijs. Er staat nu namelijk al iets op papier waarvoor je hebt getekend qua prijs en levertijd.

De grote ervaring is dat de navigatie systemen erg makkelijk te stelen zijn uit een VAG-auto, daarom heb ik voor een losse Tomtom gekozen. Wat een prijs ook voor een navigatie..
De Elba's zijn volgens mij in de 'aanbieding' voor €129,- per velg? De Antares krijg je makkelijk verkocht voor €100,- per velg met band. Een setje nieuwe, A-merk banden incl montage is namelijk net zo duur.

Schandalig....Als mijn dealer het kan voor onderstaande prijs waarom zou jou dealer dat dan niet kunnen?? Ik vind het ronduit schandalig, dit is echt een te groot prijsverschil voor de Elba.
De dealer kan de Antares velg met band altijd beter wegzetten dan wij als particulieren....Dus die € 400,- die ik retour heb gekregen is redelijk, is de nieuwprijs per velg....De band is dan winst voor de dealer...
Ik zou toch echt eens gaan praten...

Peter_Octavia

Forumguru
Ik schrik echt van de bedragen die hier genoemd worden. Inderdaad schandalig.

Zal maar niet vertellen hoeveel ik voor mijn Antares velgen terug heb gekregen van de dealer.

Moest in ieder geval € 395,- bijbetalen voor mijn 16" Atria velgen inclusief Conti Premium Contact 2 banden.

Tja..setje Atria velgen is nu ook in de aanbieding, € 895,- euro...dus dan heb je de antares netjes ingeruilt voor € 500,- :confused:....Toch vreemd dat dealer onderling zoveel verschillen hebben....

Peter_Octavia

Forumguru
haha... kon erop wachten natuurlijk. Eigenlijk op gehoopt.

Ik was er eigenlijk zeer verrast mee met die inruil. Had eigenlijk het idee om ze zelf te verkopen. Maar toen de dealer de inruil noemde was is gauw klaar. Dat moet ik particulier nog maar zien te vangen.

Bovenaan Onderaan