@falcon,
Ik heb genoten van de octavia. Veel ruimte en prettige rij-eigenschappen.
Ik heb vanalles bekeken, hyundai ix 30,Kia ... (geen idee meer hoe die heet). Maar uiteindelijk hebben de financiën de doorslag gegeven.
Ik vind de Fabia 2 niet mooi, de lijnen kloppen wat mij betreft niet (eigenlijk echt lelijk) maar van binnen vind ik de auto opvallend ruim (de stoelen iets korter maar dat vind ik niet echte een punt) Verder vond ik het rijden echt opvallend prettig. Ik moet iets anders leren rijden. de 1.6 MPI moet je behoorlijk doortrekken wil je meekomen in het verkeer. De schakelindicator in de fabia geeft zo vroeg aan dat je moet schakelen dat je denkt dat het niet klopt.
Ik heb twee keer een uur proefgeerden en toen de knoop doorgehakt. Of ik echt een goede keus heb gedaan merk ik in juni pas.
Al met al vond ik het in onze omstandigheden een rationele keus. Als ik met mijn gevoel zou kiezen werd het een ocatavia met DSG of iets anders groots (IX35 van Hyundai of de nieuwe KIA sportage of een Yeti maar die vind mijn vrouw afschuwelijk). Zij rijdt het meest met de skoda en we zijn inmiddels met z'n tweeën. Een grote auto voor de deur is nergens meer voor nodig en mijn eigenwaarde is niet gekoppeld aan mijn auto.
Kortom ik vind dat ik een stapje terug doe maar ik houd geld in de zak t.o.v. de Octavia en dat is mij ook wat waard. Daarnaast kreeg ik een goede prijs van mijn dealer voor de Octavia en kan ik de Fabia uitrusten met zaken die ik heel prettig vind, zoals de verwarmde stoelen, leer en goed navigatiesysteem.