GEZOCHT: O2 combi van bouwjaar 2013 (om iets te kunnen vergelijken!)

Joske

Forumguru
Allen,

waarom deze oproep: ik vraag me nog steeds af of er nu een melding op mijn dashboard dient te komen als mijn ruitensproeiervloeistof op is. Ik heb al 2 maal gehad dat het reservoir leeg is maar ik krijg hiervan geen melding. Men zou toch verwachten dat zoiets op deze auto standaard is?

Of zou dit enkel en alleen bij auto's met koplampsproeiers zijn?

Volgens ETKA is dit toch bij beide types reservoir aanwezig:
(nummer 24, wat ongelukkig koelvloeistofschakelaar genoemd, maar dit is wel degelijk het ruitenvloeistofreservoir)

Naar vorm van tankje te zien, heb ik de linkse op onderstaande scherm.

Naamloos.jpg

Maar volgens onderstaande afbeelding zijn er wel niet minder dan 7 mogelijkheden, alhoewel, ik tel maar 3 verschillende artikelnummers. Dus denk eerder dat er 3 mogelijkheden zijn dan 7..

Naamloos.jpg

Wie kan mij vertellen hoe het bij zijn/haar O2 van hetzelfde bouwjaar zit? En iemand een idee hoe je kan uitvissen welk artikelnummer er bij mij inzit? (zonder het reservoir te moeten uitbouwen natuurlijk.. :pieker: )

sorry Jos , ik snap je topic titel niet. denk je wil al een andere auto??
Maare mijn oude O2 met koplampsproeiers geeft wel een melding en die zie ik ook echt vaak.
I like spoeien:D

skodaboy

Forumguru
ik vermoed ook zoals @ertromp al aangeeft dat dit alleen voor wagen is met koplampsproeiers.
mijn 02 is van 2008 en heeft xenon met koplampsproeiers af-fabriek.
als het tankje bijna leeg is,geeft hij dus de melding..:jaja:

Cordoba

Forumguru
Ik heb ook al eerder gezien bij andere VAG-modellen dat het vooral afhankelijk is van uitvoering/uitrustingsniveau, dus dan lijkt de opmerking van @ertromp in dezelfde richting te wijzen.

Overigens @Joske als ik het goed zie, zit die niveausensor alleen in het rechtertankje (mogelijk dat auto's met koplampsproeier een groter/ander reservoir hebben)

Joske

Forumguru
@Cordoba

De stippelstreeplijn loopt door vanuit beide tankjes naar de sensor (nummer 24). Vandaar mijn verwarring natuurlijk. Kan wel begrijpen waarom bij xenon wél, is veiligheidsissue inzake verblinding tegenliggers.

skodaboy

Forumguru
Ik heb ook al eerder gezien bij andere VAG-modellen dat het vooral afhankelijk is van uitvoering/uitrustingsniveau, dus dan lijkt de opmerking van @ertromp in dezelfde richting te wijzen

klopt,Audi geeft over het algemeen ook steeds de melding over een 'leeg' tankje.
ongeacht halogeen/xenonlampen en of koplampsproeiers.

CharlesTucker

Forumguru
De mijne geeft geen melding in de maxidot, het betreft een O2C, modeljaar 2012, "Elegance" (zonder "BL"), geen koplampsproeiers, geen xenon

Een paar jaar geleden heb ik op dit forum zo'n beetje dezelfde vraag gesteld, omdat het me verbaasde dat het reservoir leeg was en ik geen melding had gekregen. Het antwoord was toen wat hierboven ook gezegd is, auto's met xenon/sproeiers hebben het wel, die hebben ook een (nog) grotere sproeivloeistoftank, vooral omdat die koplampsproeiers nogal veel schijnen te verbruiken.

ertromp

Forumguru
@ertromp mijn huidige geeft de melding in maxidot en mijn vorige 2010 GBL had het ook. Beide auto's zonder koplampsproeiers...
Melding in de maxidot???? Dat is iets unieks. Standaard geen lampje op het dashboard als je geen koplampsproeiers hebt zeker op de O2 FL niet.
Geimporteerde auto? Maak eens een foto van je maxidot als je die melding krijgt. Neem maar van mij aan dat is niet standaard zo'n melding

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: CDK

ertromp

Forumguru
Ja maar het vreemde vindt ik dat hij dat ook had bij z'n vorige 2010 GBL?? Blijkbaar z'n 2010 weer ingeruild voor een 2005??
Maar echt op de O2 FL alleen als je koplampsproeiers hebt gaat er een geel lampje in je tellerhuis branden. Absoluut geen melding in je maxidot

Bovenaan Onderaan