GEZOCHT: O2 combi van bouwjaar 2013 (om iets te kunnen vergelijken!)

ertromp

Forumguru
okido

kan je dat coderen/bijbouwen? @ertromp ? :D
Ik weet wel dat in VCDS in menu 17 Instruments kun je wel aangeven dat je als optie een niveaumelding voor de ruitensproeiervloeistof kunt activeren.

Hier de handleiding voor een O2 PFL. Voor de O2 FL zal dit naar verwachting niet anders zijn. Succes met bouwen!

Bijlagen

• wischwasser.pdf
    522,5 KB · Weergaven: 6

BarryXX

Actief lid
De 2010 was een leasebak die ik in heb moeten leveren ;)

De melding komt in de 2005 versie in een groot oranje lampje in (of boven) het maxidot scherm. Zelfde plek als je moet tanken of je olie moet bijvullen.

skodaboy

Forumguru
mijn 02 heeft ook geen maxi-dotscherm,maar er gaat gewoon een geel lampje branden als het tankje (bijna) leeg is
voor skoda is het idd misschien uniek dat hij een melding op het maxi-dot scherm geeft
maar voor bv Audi is het dan weer 'standaard' dat ze de melding geven op het maxi-dot scherm

Laatst bewerkt:

dirkkroneman

Forumguru
Ik heb geen maxidot, maar komt idd bovenin te staan op dezelfde plek waar de waarschuwing komt voor koelvloeistof, olie etc.

Rallye

Forumguru
@dirkkroneman :alle RS'en (zowel FL als PFL) hebben een maxidot toch? Volgens mij kreeg ik ook in mijn vorige (PFL-) RS een melding dat mijn reservoir leeg was (alle RS'en hebben xenon en dus de melding). In de FL krijg ik volgens mij sowieso een melding in de maxidot.

octaafje IV

Actief lid
Ik denk dat wel/geen signaal per land kan verschillen: in sommige landen is het strafbaar om met een leeg reservoir rond te rijden en is zo'n waarschuwingslampje/signaal dan wellicht wettelijk verplicht?
Mijn OI El. 2004 met koplampsproeiers had het wel, opvolger OII Amb. 2009 zonder koplampsproeiers weer niet en de huidige OIII El. Bl dus weer wel. Gelukkig waarschuwt het systeem ruim op tijd voordat het reservoir echt leeg is!

skodaboy

Forumguru
vandaag een VW-passat (2011) op gehaald bij een klant.
de passat heeft géén xenonlampen of koplampsproeiers.

maar toevallig was het ruitensproeierreservoir (bijna) leeg
dus het gele lampje lichte op en hij gaf een melding op het maxi-dot scherm..;)

Bijlagen

• 22042014220.jpg
    22042014220.jpg
    150,4 KB · Weergaven: 18
Bovenaan Onderaan