Goede aankoop yeti of...

Rob yeti

Actief lid
Ik heb een yeti gekocht van een oud dametje. Jaah.. 19000 km gereden, mooie prijs. Maar natuurlijk geen garantie. Volgende week ga ik hem ophalen. Boekje erbij. De dealer gecheckt of er iets met de ketting aan de hand was of vervangen. Was alles oké.
Maar nu lees is alle verhalen over de problemen met de motor etc en dan schrik wel een beetje. Is het echt zo erg...of zijn de problemen opgelost. De auto is van mei 2010. Ziet er nog geweldig uit expedition uitvoering. Hij rijdt gewoon goed en ik heb tijdens de uitgebreide testrit geen rammels kunnen horen.

Maar ben wel ongerust.......iemand nog goede adviezen. Ik wil de auto nu ook verder laten onderhouden door de skoda dealer.

ertromp

Forumguru
Ik zou gaan genieten van zo'n mooie auto (nog wel foto's posten natuurlijk!)

Als de auto in de periode mei 2010 tot op heden dealer onderhouden is geweest en je laat de auto aansluitend weer dealer onderhouden dan zal de distributieketting mocht die kwaal naar voren komen zeker onder coulance vervangen worden.
Daarnaast is er nog zoiets als consumenten bescherming en van een distributieketting mag verwacht worden dat deze veel en veel langer meegaat dan de ca. 3 1/2 jaar / 19.000 km.
Ik zou de auto er niet op laten staan.

Noord26

Forumguru
Als je zelf bewust een auto koopt zonder garantie en je vervolgens druk gaat maken, tja.. Geniet gewoon van je aankoop! Als de dealer ook zegt dat het prima is orde is, wat verwacht je dan nog meer? Wellicht een aankoopkeuring moeten laten doen, als wat alleen maar om je eigen hersenen rust te geven?

Joske

Forumguru
Je zou eens bij je dealer kunnen horen of de desbetreffende Yeti al eens in aanmerking gekomen is voor een terugroepactie betreft distributieketting of kettingspanners. En of deze daadwerkelijk gebeurd is of nog moet gebeuren. Voor de rest gewoon cruisen en je niet te veel zorgen maken ;). Er rijden tig TSI blokjes rond waar geen enkel probleem mee is of was..

Rob yeti

Actief lid
Heb er een foto bij gedaan. Hier staat hij zoals ik hem aantrof ongewassen! De dame kocht gewoon standaard om de 3 jaar een nieuwe auto.

Joske

Forumguru
je bedoelt je avatar veronderstel ik? wil je nog eens een "grote" foto posten, ziet er alleszins goed uit :thumbsup:

EdK

Forumguru
Ach dat sproeierkapje zal de kosten niet zijn. En zolang de rest van het mechanisme maar heel is.
En met stripje bedoel je zeker de zwarte rand om wielkast aan bestuurders zijde ?
En wat betreft de distributieketting, er staat hier al erg veel over geschreven inclusief geluids fragmenten van hoe het klinkt als je probs hebt met de ketting.

En mocht het zo zijn dat je die problemen wel hebt , laat je door dealer niet afschepen met een rekening.
Dit moet gewoon kosteloos vervangen worden daar zo'n ketting een motorleven lang behoort mee te gaan.

En ach voor de rest heb je gewoon een fijn rijdende wagen aangeschaft voor een nette prijs lijkt mij zo.

hpolie

Senior Member
@ Rob: Gefeliciteerd met die mooie auto, en ga er lekker van genieten. En laat je vooral niet gek maken door berichten op forums daar die er alleen maar die paar honderd vermelden waar van het fout is gegaan maar al die duizenden auto die geen problemen hebben die worden er nooit vermeld. (met uitzondering hier op dit forum dan :D) Dus geen zorgen voor de dag van morgen. :cool:

Henk

Rob yeti

Actief lid
En ik heb het altijd een leuke auto gevonden, die Yeti:thumbsup: en een caravan trekken kan ie ook goed...

hemi24

Forumguru
Vraag me toch altijd af hoe mensen het voor elkaar weten te krijgen om dergelijke kapjes en stripjes eraf te krijgen...
Ziet er verder goed en eerlijk uit, maar 19k is natuurlijk ook niet veel!

Bovenaan Onderaan