Goede waterpomp 1.6tdi?

Eltjo

Forumguru
Ik heb nog steeds voor jullie foto’s van een o.a. een laagje voor laagje deels gerestaureerde Skoda 1202 station plaatsen die ik heb genomen in het technisch museum in Liberec, CZ. De Mb’s moeten hiertoe nog steeds gereduceerd worden.

@chris2709 De distrubutiewissel van mijn Passat 3B hebben bij mij in 2007 net buiten de garage in PL gedaan in de open lucht, waarbij de complete voorkant er af lag en alleen de airco-koeler bleef zitten. Er was weinig of geen speciaal gereedschap gebruikt en niet afgeperst (ik zelf ook niet). Wel waren er steeds min. 2 man bezig en was het natuurlijk verre van de eerste keer dat ze bij een 1.9TDI een riempje vervingen en hadden ze dus geen manual nodig. En alles was in orde.

Waarom moet er trouwens afgeperst worden mannen? Ik begrijp better save than sorry en als je dat makkelijk kan doen voor de verdere montage. Maar als je aansluitvlakken van pakking en pomp op de motor schoon zijn, dan moet het toch gewoon dicht zijn?

Laatst bewerkt:

Thijs4motion

Forumguru
Het zit in het woordje toch. Ik doe het altijd omdat we het toch hebben. Wij combineren het door het systeem vacuum te zuigen. (Onderdruk behalen) Daarna even wachten of deze het houdt. En dan zuigt deze gelijk alle vloeistof in het systeem.

Als er een lekkage is dan komt dit veelal door de installatie van de vorige pomp. Oftewel teveel vloeibare pakking overal gesmeerd, die moeilijk weg te halen is. Of enkele keren meegemaakt pasvlak beschadigd

Bovenaan Onderaan