Goedkope Chinese headunit in Octavia 1

myfirstoctavia

Forumguru
Kogel door de kerk.
M'n ouwe Pioneer eruit (enkeldin), aflegbakje eronder eruit en een "el cheapo" android headunit erin.
Dubbeldin"bakje" besteld, aansluiten, pairen met m'n foon, job done.
Alles werkt, behalve (nog) de achteruitrijcamera, hij zit gemonteerd (binnen, op de afdekplaat van de kofferbak, net boven de ruitenwisser), kabel is getrokken (onder de linkerdorpel) maar ik had geen zin meer vandaag om 'm werkend te krijgen.
GPS antenne zit verstopt net naast de linkervoorruitstijl, onderin bij de voorruit van buiten niet te zien, van binnen moet je wéten waar hij zit, anders idem: onzichtbaar. Perfect signaal.
Radioontvangst is niet "je het" maar daar kan ik mee leven.
Happy camper.

myfirstoctavia

Forumguru
@eriktv Zou inderdaad zomaar kunnen. Met mn ouwe pioneer was het al niet geweldig, maar nu nóg minder.
Er zit (zat) al een fantoomvoeding tussen, gevoed vanuit de radio (blauw, antennedraad)
ik vermoed dat die fantoomvoeding gewoon vervangen moet worden.
Gaan we binnenkort een keer uittesten.

brepus13

Forumguru
De radio ontvangst van de Ali radio die ik in mijn S2 had was ook erg matig. Gelukkig kun je spotify er makkelijk als app opzetten en is streamen ook prima waardoor ik de radio helemaal niet meer gebruikte :-)

Jewepe

Forumguru
Er zit (zat) al een fantoomvoeding tussen, gevoed vanuit de radio (blauw, antennedraad)

Volgens mij ligt het niet aan de fantoomvoeding, maar aan die blauwe draad. Dat is een stuurstroompje voor een relais van b.v. een elektrische antenne. Dat is geen 12 volt en dat heeft een fantoomvoeding toch echt nodig.

myfirstoctavia

Forumguru
Goed... Dat plezier was van HEUL korte duur..
Achteruitrijcamera aangesloten, en werkt(e)zoals zou moeten.
In achteruit: camerabeeld. In z'n vrij: unit schakelt terug naar radio.
Nog een laatste keer testen: beeld begint te knipperen, unit valt compleet uit.
Unit proberen te resetten: lukt niet, geeft geen teken van leven.
Kabels zaten perfect, dat was t niet.
Alle zekeringen nagelopen: nope. Allemaal intact, incl. de zekering achterop de radio zelf. Multimeter op stekker: overal keurig 12 volt waar zou moeten. Aardedraad doorgemeten (chassis en bruine kabel) continuïteit.

Conclusie: chinese troep. Les geleerd.

JeSko

Forumguru
Oei jammer zeg, in onze Fiat zit ook een Ali Radio en die doet het gewoon goed, maar die was ook geen 7 tientjes maar 20 tientjes. Ook op Ali geld vaak dat iets duurder wel degelijk is, het echt goedkope spul blijf ik op Ali vanaf, de gulden middenweg is bij ome Ali vaak de juiste. Je bespaart zo nog veel geld en je hebt ook goed spul.

JeSko

Forumguru
@WhiteSuperB tja... Voorlopig die ouwe Pioneer maar weer terugbouwen. t is niet anders.

Ik vind het oprecht jammer voor je, je probeert wat natuurlijk, doe ik ook altijd en liefst zodat het me allemaal geen nier kost bij wijze van spreke. Moet je ook gewoon geluk met hebben, ik zou sowieso een claim indienen, die Chinezen zijn de beroerdste niet, ik heb al vaak mijn geld gewoon teruggekregen na een geopend dispuut over kapotte of niet naar behoren werkende producten.

myfirstoctavia

Forumguru
PS. Zie ik daar nou een vochtvreter in je auto?:pieker:
Ja, klopt... ik hád last van vocht (niet ikzelf, mn auto :D) Oorzaak: verstopte afvoerkanalen onder de parafan. Binnenschermen wielkuipen losgehaald, parafan eruit (links) en rechts "omhooggetild" (kreeg de ruitenwissers niet los)
Hogedruk erop en doorgespoeld. Gelijk binnenkant wielkasten compleet schoongespoten, alles teruggemonteerd, en 2 vochtvreters in mn auto en een paar rollen keukenrol.
Hij is nu weer nágenoeg droog, vochtvreter kan er morgen / overmorgen weer uit .

Maar nu een ander verhaal (ontopic) je raadt het NOOIT.......
Hij doet het weer!
Ik heb de unit naar binnen gehaald, om te kijken of ik wat kan vinden. Niks.. Zekering vervangen hoewel ie goed was, als in "you never know" en aan een accu gekoppeld. En opeens start ie weer op!! (dafuq??)
(link)
Je ZIET in t filmpje dat de zekering gewoon continuiteit heeft, maar werken als ik die terugplaats? Nope! Andere zekering wel, originele niet. "the magic fuse"...
Unit weer teruggeplaatst, en voila! Alles werkt weer!
(link)

Bovenaan Onderaan