Golf R400 Concept gaat in productie?

Cordoba

Forumguru
:pieker: Hmmm.. De naamgeving en de manier waarop het opgegeven vermogen gehaald moet worden, doet mij wel erg denken aan de Seat Leon LE310 die een jaar of 5 terug door Pon op de markt is gezet. De werkelijkheid was dat géén enkele Limited Edition 310 inderdaad 310 pk haalde, en er genoeg waren die het zelfs te kwaad hadden met een gewone Cupra versie.

Als ik het goed begrijp, krijgt deze Golf geen gewone DSG, maar een 10-traps DSG, waarbij ik me - in combinatie met het koppel en vermogen - af begin te vragen bij welke km-stand de auto binnen staat bij de DSG-dokter.

De gele accenten zijn opvallend, maar bij veel lakkleuren zal het niet echt mooi zijn (bij bijv. een zwarte kan het wel mooi uitpakken).

• Leuk
Waarderingen: CDK

CDK

Forumguru
vrijdag 24 april 2015, 11:08 — 2 reacties
Groen licht voor Volkswagen Golf R 400

Volkswagen Golf R 400

Volkswagen Golf R400

Volkswagen heeft groen licht gegeven voor de Golf R 400-uitmonstering. Ontwikkelingsbaas Dr Heinz-Jakob Neusser bevestigt de komst van het model aan het Britse Car Magazine.

“We gaan deze auto bouwen”, zegt Neusser. “We zijn momenteel in de ontwikkelingsfase.” Een exacte lanceringsdatum kan Neusser nog niet noemen, maar de Duitsers presenteren hem waarschijnlijk in september tijdens de autoshow van Frankfurt, waarna de levering begin volgend jaar start.

Minimaal 400 pk
De productieversie zal nauwelijks afwijken van het studiemodel. Volkswagen maakt gebruik van een 2.0 TFSI viercilinder met minimaal 400 pk. In de Audi TT quattro Sport Concept werd al duidelijk dat de krachtbron meer in zijn mars heeft, te weten 420 pk en 450 Nm koppel. Met behulp van een zestraps DSG-transmissie en vierwielaandrijving kan de Golf R 400 in minder dan vier tellen naar 100 km/h sprinten.

Bron: http://m.telegraaf.nl/autovisie/aut...966303/groen-licht-voor-volkswagen-golf-r-400

Bovenaan Onderaan