Golf VII topic

delta

Actief lid
Ff eigenwijs doen ;) een 5 cilinder D5 uit de goeie ouwe S60 reed probleemloss 1 op 18 heeft gewoon veel met het enorme koppel te maken van grote dieselmotoren.
 

LT83

Forumguru
Ik snap ook wel dat je goed zuinig kunt rijden met een dikke diesel. Maar bij een sportieve rijstijl en dan bedoel ik gewoon echt goed doorrijden zuiniger dan 1:20 vond ik nogal positief. Maar heb er geen ervaring mee dus zou best zo kunnen zijn. Weet wel dat de gechipte 2.0tdi blokken bij een sportieve rijstijl volgens mij tussen de 1:14 en 1:16 doen.
 

Sparkie

Forumguru
Autovisie TV: de nieuwe Volkswagen Golf 7 - Autovisie | Het laatste nieuws over auto's op Autovisie.nl van De Telegraaf [autovisie]

Autovisie TV: de nieuwe Volkswagen Golf 7
presentatie: Werner Budding | camera & montage: Eric van Vuuren
AMSTERDAM - Al 38 jaar zet Volkswagen met de Golf de toon. Nu is er de zevende generatie en de vraag is of dat model zijn leidende positie behoudt. Op Sardinië reed Autovisie enkele honderden kilometers met de nieuwe Golf 7, die vanaf 3 november voor minimaal 18.790 euro bij de dealer staat. De hamvraag: hoe rijdt 'ie?

En dan vooral deze reactie:
Hoezo, hoe rijdt 'ie? Naar mijn weten rijdt ie, nog steeds op vier wielen. Of heb ik iets gemist!?!
 

hemi24

Forumguru
Nu er steeds meer foto's van de nieuwe Golf opduiken, wordt mij één ding duidelijk, wat ik eigenlijk al lang wist:

De airco-units van de Golf 6 en daarmee ook de O2FL waren toch niet zo'n succes..!

Kijk naar de foto's van de volautomatische airco van de Golf 7 en je kunt niet anders dan constateren dat de vertrouwde unit met 2 apparte LCD-schermpjes en instelling op de ½ graad weer terug is van weggeweest.
En als ik daarbij mijn eigen ervaring mag aanhalen: een goede keuze, aangezien ik met de unit van de O2FL altijd wat heen en weer zat te regelen tussen 20 en 21 graden, terwijl ik bijde pre-FL O2 die ik ervoor reedt vrijwel nooit de temperatuur wijzigde...

Als ik me niet vergis is de unit trouwens nooit echt van het toneel verdwenen v.w.b. de Passat.

Voor de mensen die meer visueel zijn ingesteld:

Golf 7:
Knipsel.jpg

Golf 6:
climatronic.jpg

Golf 5:
climatronic.jpg
 

LT83

Forumguru
Ik vind hem zeker wel geslaagd, al zou de voorkant wat mij betreft iets exclusiever mogen ogen.
Vind het alleen wel erg veel geld voor een Golf (verwacht dat hij in een leuke versie zeker 50k gaat kosten),
als je kijkt wat je jong gebruikt kunt kopen voor dit bedrag. Benieuwd wat er motorisch mogelijk gaat zijn, is dit nu een versie met twinturbo zoals de geruchten eerder melden?
 

Pablos

Senior Member
Ik weet weer waarom in geen golf wil. Nooit fan van geweest en als ik deze foto zie...gaat dat voorlopig niet veranderen...
Zonder iemand voor het hoofd te willen stoten, maar mijn associatie is toch gouden tanden, kettingen en boomklever.
Maar nogmaals, ben nooit een fan van de golf geweest:):):) ik vier mijn midlife liever in een ander soort auto...
 

sitechris

Donateur
m1cykgab8636_800.jpg


m1my57sbw8ar_600.jpg


m1my57sbuoas.jpg


m1dyvh9bo63a_800.jpg


Ik vind de Golf 7R juist veel te ingetogen. De 7R vind ik juist teveel een gewone Golf. Vergelijk maar eens met de 6R foto die ik heb bijgevoegd. Ook vind ik de 2 uitlaten in het midden van de 6R mooier dan de 4 Audi uitlaten bij de 7R.

Overigens verder heerlijke specs. 300 pk en 4WD. JD kuurtje erbij en je hebt een maniak voor de deur staan.
 
Laatst bewerkt:

CDK

Forumguru
ik had de foto's al voorbij zien komen en vind het de enige golf7 die mooi is :) maar ook mooier als de 6, de R uitvoering heb ik het dan over.

Greetz Corné
 

michelover

Forumguru
Dat is nou juist het mooie aan de R, dat ingetogen uiterlijk.
Net als in het verleden de VR6.
De Octavia RS doet min of meer het zelfde kunstje, je moet goed kijken om te zien dat je het met snelle versie te maken heb.
Vind persoonlijk dit soort auto's beter als bv een Impreza of ander Fast and Furious gebakie met ingebouwde taartscheppen.
 

Joske

Forumguru
De vorige generatie (6 R) waar ik überhaupt nog geen enkel exemplaar van hier bij ons heb zien rijden zat aan een basisprijs van exact €10.000 minder als in NL.

De 2 uitlaten in het midden, zoals een R32 van "vroeger", vind ik mooier staan dan de 4 uitlaten op de 7 R.
Maar zal natuurlijk wel geweldig blijven rijden vermoed ik ;)
 

sitechris

Donateur
Zonder prijs de Golf R. Net iets verfijnder. Iets meer premium. En de auto gaat met stage 2 rond de 385 pk uitkomen, daar heeft de Golf dankzij 4WD natuurlijk voordelen. Ik vraag me af of de Cupra dit kan managen (maar dat gaan we vanzelf uitvinden).

Qua looks verkies ik de Cupra boven de Golf R. Ik ben niet zo onder de indruk van het ingetogen frontje. Het is net een Bluemotion met sportpakketje. De Cupra is ook ingetogen, maar ik vind het model leuker om te zien.

Het verschil in prijs is met gelijke uitrusting overigens bijna 15.000 euro.
 
Bovenaan Onderaan