Vorig jaar was m'n navigatie plotseling volledig de weg kwijt. M'n auto reed op de A28 en m'n navigatie verdween ineens rechts de weilanden in. Vreemd genoeg als ik de weg volgde naar links, ging ik in het weiland ook naar links. Heel vervelend want ik was net op weg naar een voor mij onbekende straat. Het aloude Shellboek was al een tijdje geleden gearchiveerd. Al met al wat extra tijd nodig. Helaas was dus de gps antenne in de dakantenne defect. Opengemaakt maar geen vocht of zelfs water geconstateerd. Zoals hier al gemeld was kost een nieuwe originele Skoda antenne een hoop centjes. Dus eens even wat sloperijen afgebeld. Na enige tijd een ander exemplaar op de kop getikt voor € 70 incl verzendkosten. Gelukkig deed de navigatie het weer. Ik vond wel dat sinds dat moment de radio ontvangst zeker in de grensgebieden slechter was. Dus nu met de vakantie in aantocht een nieuwe antenne besteld bij skoda.cz. (€ 111,= incl verzendkosten) Vriendelijke mensen maar de conversatie gaat wat traag. Niettemin de antenne vrijdag in huis en meteen in het weekend erop gezet.
Inderdaad is de radio ontvangst duidelijk merkbaar beter. Nu had ik dus twee antennes over. Eén met goede radio ontvangst en één met goede gps ontvangst. Gewoon beide antennes opengemaakt en het gps gedeelte overgezet naar de antenne met goede radio ontvangst. Aan de gps antenne zit maar één kabeltje en aan de radio/gsm antenne zitten er twee. Dus gps overzetten is ietsje makkelijker. Dus nu meteen een reserve antenne. Wie weet kan ik er iemand mee blij maken.