Greenline 12V aansluiting(en) continue op spanning ?

DaOtH

Nieuw lid
Goedemorgen,

Kan iemand mij vertellen of de 12V aansluiting(en) van de Fabia Greenline standaard altijd spanning hebben, dus ook zonder sleutel in contact ?

En daarnaast dacht ik dat de Fabia een 2e aansluiting in de kofferbak had, maar de dealer vertelde me dat dat niet het geval was. Hoe zit dat nou, zit ie er of niet ?

robbiebee

Actief lid
hoi,

De greenline heeft standaard maar 1 12 volt aansluiting, deze aansluitingen staan alleen onder spanning wanneer het contact aan staat.

ramsedie

Nieuw lid
De dealer kan er een extra 12V in de kofferbak inzetten voor een bedrag tussen de € 75 en € 100. (Zie andere draadjes)

DaOtH

Nieuw lid
hoi,
De greenline heeft standaard maar 1 12 volt aansluiting, deze aansluitingen staan alleen onder spanning wanneer het contact aan staat.

Thnxs,

ga ik nog ff zorgen dat ze dat ff regelen voordat ie afgeleverd wordt.

nog andere niet-standaard dingen die de moeite waard zijn ? (Anti Car-jacking heb ik ze al verteld aan te zetten)

Gerke

Forumguru
De 12 volt heeft continu spanning, ook wanneer het contact uitstaat.
Ik weet niet of deze net zoals de radio na een uur wordt uitgeschakeld, heb ik nog niet geprobeerd.

woozie

Actief lid
@DaOtH

je kan vragen of de dagrijverlichting aan gezet kan worden en of het verbruik in liters/100 km of 1 liter/xx km ingesteld kan worden. (wat je zelf het prettigst vindt..)

DaOtH

Nieuw lid
@DaOtH

je kan vragen of de dagrijverlichting aan gezet kan worden en of het verbruik in liters/100 km of 1 liter/xx km ingesteld kan worden. (wat je zelf het prettigst vindt..)

Ow, die dagrijverlichting is wel prettig ja, dacht zelf dat dat nu zo langzamerhand standaard was in alle nieuwe auto's. Thnxs !

GJS

Senior Member
Dagrijverlichting staat standaard aan.
En als je maxi-dot hebt kan je die l/100km zelf omzetten naar 1 op xx km
Carjacking moet je wel door de dealer aan laten zetten.

woozie

Actief lid
@GJS: dagrijverlichting hoort inderdaad standaard aan te staan.. maar op het forum is na te lezen dat het niet altijd aan staat bij aflevering (zoals bij van_der_p), was maar een tip om even aan te denken :)
tevens weet ik niet of DaOtH beschikking heeft over maxidot,... maar even van te voren vragen of het ingesteld kan worden naar wens, is beter dan achteraf er op terug moeten komen, toch?

corsaar

Senior Member
Even een vraagje dit draadje gaat over 12 volt spanning continu aan of
uit. ik heb verschillende antwoorden gelezen aan en uit.
Vervolgens gaat het over dagrijverlichting aan/uit.
Wat is nu juist aan .........of uit !

GJS

Senior Member
12 volt in kofferbak laat ik ook op de originele plek maken, gaat me 150 euro kosten.

Het is jouw geld, maar dit vind ik toch echt duur, zeker omdat er tussen €75 en € 100 door anderen gerekend wordt.
Het gat is notabene al aanwezig, zit alleen een dopje op en als je die dop eraf haalt zie je erachter een kabelboom zitten.
Zouden ze echt complete aparte bedrading voor zoiets moeten aanleggen, want met zo'n prijs lijkt het er wel op.

GJS

Senior Member
Wat is nu juist aan .........of uit !

12V is continue aan.
Dagrijverlichting hoort standaard aan te staan, maar stond voor zover bekend bij 1 iemand niet aan bij aflevering, maar dit is zelf eenvoudig aan (of uit) te zetten door de instructie in je boekje uit te voeren.

GJS

Senior Member
tevens weet ik niet of DaOtH beschikking heeft over maxidot

Weet ik ook niet of hij dat heeft, daarom vermelde ik dat specifiek, als hij het heeft hoeft hij het niet te vragen.
En dagrijverlichting is dus ook makkelijk zelf aan te zetten, hoef je ook niet voor terug naar de dealer, maar dat kan je natuurlijk makkelijk even controleren bij aflevering of hij aanstaat.

Gerke

Forumguru
Zouden ze echt complete aparte bedrading voor zoiets moeten aanleggen, want met zo'n prijs lijkt het er wel op.

Er ligt geen kabel, dus dat klopt, die moet er nog in gelegd worden.
Onze dealer rekent 70 euro in combinatie met het plaatsen van de trekhaak.

PC-fre@k

Banned
Een andere dealer vroeg 300 euro, het schijnt dat de hele kabelboom open moet en er inderdaad nieuwe bedrading geplaatst moet worden. 150 euro verdient zich uiteindelijk wel terug, heb ik er dus wel voor over.

Bovenaan Onderaan