pierre27
Actief lid
Goede avond,
ik heb mijzelf de vraag gesteld:
Had je de Greenline ook aangeschaft, indien er BPM en Wegenbelasting voor betaald zou moeten worden ????
Met andere woorden, heb je hem aangeschaft ter verbetering van het milieu, omdat de uitstoot zo weinig (wat is weinig?)
en het verbruik veel minder is ????
:407::407:
HELAAS NEEN
Uitstoot zal weinig mensen boeien en daar behoor ik ook bij.
Het milieuprobleem is complex en diffuus, zowel qua oorzaak als qua gevolgen.
Bevolkingsgroei-ozonvorming-verzuring-vermesting-fijn stof en milieugevaarlijke stoffen zijn de drijfveren voor milieuproblemen.
Ik heb hem aangeschaft om mijn belastingdruk enigzins te verlichten, onze belastingdruk behoort tot een van de hoogsten ter wereld, ...
laten we het daarom maar niet over de verpakkingsbelasting hebben om vuile verpakking te ontmoedigen.
Dat niemand het daar meer over heeft, verwondert me.
Ik heb overigens op de site van het ministerie van financiën gelezen dat de grens van <95gr. wel aangepast/geindexeerd zou kunnen worden in de loop der jaren.
Ofwel; voor 2010 betaal je geen MRB, maar als ze willen (en dat doen ze gegarandeerd) passen ze het voor 2012/13 naar bijv <85gr aan en moet je met je nieuw gekochte zuinige auto toch weer MRB gaan betalen?
Danwel de overheid is een uiterst onbetrouwbare partner.
Wat nu gestimuleerd wordt kan even later weer uit de gratie zijn en extra zwaar worden belast, voorbeeld "grijs kenteken".
Maar ondanks alles, niettegenstaande dat, is er geen mooier geluid dan een tokkelende 1.2 Turbo-Fabia-Dieselmotor.
Echte mannen rijden Diesel en de overheid stimuleert het een echte man te zijn...
... en terwijl ik dit type kijk ik even met een liefdevolle blik naar onze artic-greenen Skoda Fabia 2.5 TDI Greenline.
Prettige avond verder,
Pierre
ik heb mijzelf de vraag gesteld:
Had je de Greenline ook aangeschaft, indien er BPM en Wegenbelasting voor betaald zou moeten worden ????
Met andere woorden, heb je hem aangeschaft ter verbetering van het milieu, omdat de uitstoot zo weinig (wat is weinig?)
en het verbruik veel minder is ????
:407::407:
HELAAS NEEN
Uitstoot zal weinig mensen boeien en daar behoor ik ook bij.
Het milieuprobleem is complex en diffuus, zowel qua oorzaak als qua gevolgen.
Bevolkingsgroei-ozonvorming-verzuring-vermesting-fijn stof en milieugevaarlijke stoffen zijn de drijfveren voor milieuproblemen.
Ik heb hem aangeschaft om mijn belastingdruk enigzins te verlichten, onze belastingdruk behoort tot een van de hoogsten ter wereld, ...
laten we het daarom maar niet over de verpakkingsbelasting hebben om vuile verpakking te ontmoedigen.
Dat niemand het daar meer over heeft, verwondert me.
Ik heb overigens op de site van het ministerie van financiën gelezen dat de grens van <95gr. wel aangepast/geindexeerd zou kunnen worden in de loop der jaren.
Ofwel; voor 2010 betaal je geen MRB, maar als ze willen (en dat doen ze gegarandeerd) passen ze het voor 2012/13 naar bijv <85gr aan en moet je met je nieuw gekochte zuinige auto toch weer MRB gaan betalen?
Danwel de overheid is een uiterst onbetrouwbare partner.
Wat nu gestimuleerd wordt kan even later weer uit de gratie zijn en extra zwaar worden belast, voorbeeld "grijs kenteken".
Maar ondanks alles, niettegenstaande dat, is er geen mooier geluid dan een tokkelende 1.2 Turbo-Fabia-Dieselmotor.
Echte mannen rijden Diesel en de overheid stimuleert het een echte man te zijn...
... en terwijl ik dit type kijk ik even met een liefdevolle blik naar onze artic-greenen Skoda Fabia 2.5 TDI Greenline.
Prettige avond verder,
Pierre