Greenline aangeschaft voor het Milieu ???

Als ik eerlijk ben heb ik de GL toch ook aangeschaft vanwege het financiele voordeel. Dat ik ook nog een goede inruilprijs kreeg voor mijn huidige auto speelde ook mee. Ik ben overigens benieuwd wat de overheid na 2012 gaat doen met MRB. Hopelijk komen met een systeem dat je betaald naar CO2 uitstoot. Blijven we toch in een lage klasse.

gr. Reuzenpanda

Ron467

Actief lid
Tja, als je het echt voor het milieu doet, dan had je een prius gekocht (toch nog overal winnaar in de eco testen) of (marginaal BETER :722: dan de 1.2 TDi), de 1.2 TSI:)
Geeft mij, naast de pijn in de portomonaie, toch weer een goed gevoel....

bekijk de resultaten van de (al 8 jaar uitgevoerde) adac "eco testen", hier worden meer zaken meegenomen dan alleen de CO2 uitstoot en het verbruik.:aangenaam:
Kijken bij VW polo 1.2 TDI bleu en golf 1.2 TSI

Hetzer

Forumguru
tss, persoonlijk doe ik het alleen voor eigen belang, mijn vorige fabia een 1.2 HTP, verbruikte gewoon teveel, ik rij namelijk 40.000km in het jaar. Ik wilde eerst uiteindelijk een 1.2 TSI, en dan voor de rij eigenschappen. Toen de 1.2 TDI uiteindelijk kwam en deze qua instaprijs en vaste lasten, lees een gunstiger verbruik en lagere brandstof kosten kwam een stuk gunstiger was dan de TSI was de keuze snel gemaakt.
Ik rij gwoonweg teveel kilometers voor een 1.2 TSI, en de TDI is daarom voor mij een prettig alternatief.

Snoopy

Lid
De roet die door die "jongens"wordt uitgestoten wordt niet hier door ons ingeademd, de roet afkomstig van het wegverkeer dus wel.:1884:

Ik heb in eerste instantie gekozen voor de GL ivm. het financieel voordeel.
Was al een tijd aan het rondkijken voor een kleiner en vooral zuiniger autootje.
De GL is wel vooral zuiniger dan mijn vorige auto maar zeker niet kleiner.:super:
Dat het milieu hiermee ook zijn voordeel doet is mooi meegenomen.

De aanschaf van de Fabia is voor mij in de eerste plaats de aankoop van een ruime auto geweest die prettig rijdt en voordelig in het gebruik is. Allemaal redenen die puur voor mezelf en me eigen alleen zijn gemaakt. Ik vind het mooi meegenomen, maar weinig relevant dat de auto beter voor het milieu is dan een andere...

Ik durf er mijn handen voor in het vuur te steken dat 95% van de "lage uitstootrijders" het milieuaspect niet op de eerste plaats hebben gezet bij hun beslissing.

Bovenaan Onderaan