Greenline Combi uitvoering achteraf opties

Mistraller

Senior Member
En niet te vergeten, op de Columbus zit diefstal garantie. (Maw, hij wordt hoe dan ook gejat). Als ik het forum mag geloven althans.

Ik weet niet eens zeker of ik wel gelukkig moet zijn met de amundsen. In het donker is het onderscheid lastig te bepalen.
 

Spaced

Senior Member
Ligt denk ik erg sterk aan waar je woont. Hier staan verschillende VAG auto's met het betreffende navi, maar nog nooit een opengebroken (afkloppen). Hoop niet dat ik de eerste ben. Desalniettemin is het gewoon zwaar klote als het gebeurd. Gewoon het feit dat iemand niet met z'n smerige poten van jouw spullen af kan houden maakt me al witheet...
 

Zwolly

Actief lid
ik heb eind vorige week contact gehad met een skoda dealer en de politie regio ijsselland en uit zeer betrouwbare bron kan ik melden dat het aantal diefstallen van columbussen en het aantal soortgelijke (dus ook RNS510) wat rondrijd totaal niet in verhouding is....
maw, de "pakkans" is zeer klein maar wel aanwezig.....
 

Mistraller

Senior Member
Hallo Marco,

Ik heb 17" velgen onder mijn greenline. Ik hou van stug maar moet zeggen dat het reuze meevalt. En het smoelt veel beter.

Zilveren dakreling is gewoon als optie te bestellen i.p.v. zwart. Heb ik zelf ook gedaan. Wel prijzig.

Gewoon Amundsen nemen. Prima systeem voor het geld.

Kan je mijn eerdere vraag over de regeling van de verlichting misschien ook beantwoorden? Ik ben nu de lichtassistent gewend.

Verder over de amundsen, ik zit erover te denken om navraag te doen of we die niet weg kunnen laten, en dan een gewone radio plaatsen. evt met een andere achteraf optie er extra bij om prijsverschil te compenseren. Navigeren doe ik nu met een PDA, die komt er straks toch ook weer in, en dan loop ik geen risico op diefstal. Veel diefstallen lijken zich immers in "mijn" regio af te spelen. Ook al is het dan geen columbus.
 
Hoe zit het verder met de lichtregeling in de O2 greenline? Ik heb nu lichtassistent met coming/leaving home. Coming home heeft me 4 jaar "Uw lichten staan nog aan!" opgeleverd, leaving home vond ik soms wel handig, je weet meteen waar je auto staat, en icm de instapverlichting zie je ook de eventuele plassen.

Maar wat ik dus compleet verleerd ben, is om de lichten in of uit te schakelen. De knop staat of op het tunneltje, of op altijd aan.

Hoe zit dat nu op een greenline? Worden daar de lichten vanzelf aan en uit gezet? Als het enige verschil dat "tunneltje" en de coming/leaving home, en de instapverlichting is, dan boeit het mij niet. In het andere geval wordt het uitkijken, want dan zal ik nog wel eens een keer zonder licht rijden of met een lege accu staan....

Ik heb precies hetzelfde, maar kan je uit ervaring vertellen dat de lampen bij het afsluiten van de auto automatisch uitgaan als je lichtschakelaar op 'aan' staat. Zet je de lampen via de lichtschakelaar uit, dan heb je geen Coming Home/Leaving Home functie. Bij het opendoen van het deuren is het wel jammer dat de dagrijverlichting niet meteen gaat branden. Als een soort alternatief voor Leaving Home. Ik heb binnenkort een afspraak met de dealer om te kijken of er wat aan te doen is.
 
Bovenaan Onderaan