Greenline een B-label?

Ridley

Forumguru
Idd, ik zag het ook vandaag bij de combi. Wellicht toch een nieuwe standaard voor belastingvrij rijden? Net even bij VW gekeken en ook de bluemotion Polo is naar B label aangepast... :crazy:

MacManiac78

Forumguru
A-label voertuigen zijn straks waarschijnlijk SLECHTS die met elektrische moter en combi elektrisch-verbrandings moter.
De grens voor uitstoot voor A-label is onder de 96 gram/km is gelegd. De "Groene" (diesel)auto's zitten nu rond de 98 gram/km.
Wegenbelasting gaat straks weer gewoon op gewicht, niet op uitstoot.
http://hoeveelwegenbelasting.nl/?pk_campaign=Adwords&pk_kwd=wegenbelasting
http://www.belastingdienst.nl/reken/motorrijtuigenbelasting/
BPM regelingen heeft wel betrekking op de labels. (uitstoot.)
http://www.auto4me.nl/bpm2012.php

Ridley

Forumguru
Maar dan blijf ik het vreemd vinden dat de labels nu al aangepast zijn als de nieuwe regels 1 juli 2012 pas ingaan...:ahum:

Tallguy

Forumguru
Topic verplaatst naar Skoda Nieuws omdat dit niet alleen voor een Fabia geldt, maar voor alle modellen.

Skoody Boo

Actief lid
Thanks WouterO2,

Het gaat hier dus alleen over labels.

Toch vind ik het raar dat kennelijk de criteria voor de labels kunnen veranderen zonder dat je daar verder iets of iemand over hoort.

Skoody Boo

Actief lid
Is natuurlijk wel prima dat die regels strenger worden, maar ik vind het zo raar dat er niet achter te komen is hoe deze regels in elkaar steken, en wanneer ze ge-update worden.

Ik zie nu dat de Fabia 77kw greentech in de prijslijst vanaf 5 januari 2012 ook als B-label staat. Verder op de site wordt nog doodleuk met A-label geadverteerd. Bij de greenline zijn prijslijst en site wel in overeenstemming: allebei B.

Wanneer gaan we nu eigenlijk wegenbelasting betalen met de Fabia Greenline 1.2 diesel? Al bekend hoeveel we dan gaan betalen, of krijgen we toch nog iets korting ivm de B label en maar 89g CO2. Nu zou dat voor mij, wonend in Noord Holland met een normale Diesel 992 euro gaan kosten.

van_der_P

Senior Member
Wanneer gaan we nu eigenlijk wegenbelasting betalen met de Fabia Greenline 1.2 diesel? .

De GL blijft in ieder geval tot 1-1-2014 belastingvrij. Wat er daarna gebeuren gaat is nog niet helemaal duidelijk, er zijn voorstellen maar er is nog niets difinitief.
Er circuleren van allerhande cowboyverhalen op het internet. Van dat je de volle mep gaat betalen, of er komt een speciale regeling zoals er ook is voor een LPG-G3 installatie, of dat de nu belastingvrije voertuigen dat blijven tot ze ingeruild of verkocht worden, en de nieuwe eigenaar belasting moet gaan betalen.
Ik heb 2 weken geleden met de belastingtelefoon-auto, gebeld en zij konden mij nog niets hierover zeggen. En als er een instantie is die het weten kan, dan zijn zij het wel

van_der_P

Senior Member
Laat mij maar zien wat ik vanaf 2014 aan belasting mag betalen voor mijn GL.
Een paar gegevens gewicht 1119 KG, ik rij op diesel, woon in Limburg.
Dat staat er niet op.:)

Bartburg

Nieuw lid
Er staan heel veel verhalen op internet maar ik krijg echt nergens een duidelijk antwoord:
1- per 1 juli veranderend er iets waardoor nieuwe autos weer wegenbelasting gaan betalen toch?
2- de oude al verkochte greenlines moeten wel of geen wegenbelasting betalen vanaf 1 juli?
3- wat worden de kosten ten opzichte van een bezine model greenline vanaf het punt dat er wegenbelasting betaald moet worden.

Ik hoop dat iemand die het wel allemaal begrijpt deze bovenstaande vragen kan beantwoorden want als ik google wordt in niet veel wijzer!

wanderer

Senior Member
zucht.....daar gaan we weer......terwijl het al tig keer vermeld is op dit forum.....even de moeite doen om te spitten, een beetje creatief denken met zoektermen....zucht....
vooruit maar weer
ik tik in in google:
mrb 2014
als zoekterm
en ik krijg heel veel info....
zo moeilijk was dat toch niet?

Bartburg

Nieuw lid
Misschien slim om een topic te maken waarin het voor eens en altijd duidelijk is zodat het niet constant word gevraagd
ook het zoeken levert namelijk zoals ik al aangaf verschillende verhalen op waar ik naar opzoek ben is het juiste verhaal tussen de verhalen

Bovenaan Onderaan