Greenline een B-label?

Skoody Boo

Actief lid
Misschien slim om een topic te maken waarin het voor eens en altijd duidelijk is zodat het niet constant word gevraagd
ook het zoeken levert namelijk zoals ik al aangaf verschillende verhalen op waar ik naar opzoek ben is het juiste verhaal tussen de verhalen


En op welke manier had je gehoopt dat het vragen om meer verhalen hier zou leiden tot het kunnen uitmaken wel verhaal waar is?

Mijn verhaal:

1: onjuist
2: geen
3: het moment dat de huidige regeling niet verder loopt is bekend, hoe het daarna verder gaat is niet bekend.
 
@jeleeuw
Hierbij het antwoord van de ANWB op jouw vraag over per wanneer er MRB betaald moet worden. Dit naar aanleiding van een vraag van mij over een artikel in de Kampioen waarin de ANWB vraagtekens plaatst bij de toekomstige restwaarde van nu nog belastingvrije diesels.

Dank voor uw email. De enige juiste uitleg volgens ons is deze: ANWB - Auto - Factsheet autobelastingen 2012

In de Autobrief van het Ministerie van Financiën staat dat de MRB alleen nog op gewicht gebaseerd is maar het tarief dat de autobezitter in totaal aan MRB gaat betalen is volgens de plannen wel degelijk gebaseerd op brandstofsoort en provincie. Ministerie ziet het gedeelte dat gebaseerd is op brandstofsoort en provincie niet als MRB. De burger maakt het onderscheid niet zozeer, die ziet MRB gewoon als het totaal van MRB en provinciale opcenten. Wij hebben het Ministerie gevraagd de informatie over autobelastingen duidelijker te maken cq te corrigeren.

Dat de MRB gebaseerd zal worden op de CO2-uitstoot is onjuist. Ooit is het wel eens geroepen dus het is niet zo vreemd dat het nog wordt verondersteld, maar wij hebben het graag de wereld uit in het belang van de automobilist. Wel wordt de BPM steeds meer bepaald op basis van CO2-uitstoot.

Wij hopen u met deze informatie van dienst te zijn.

Met vriendelijke groet,

ANWB Autoadvies
 
Bovenaan Onderaan