Greenline evolutie in 1 jaar

namleop

Actief lid
Vorig jaar, 30 september, is mijn Greenline afgeleverd. Een paar maanden geleden heeft mijn schoonvader ook een Fabia besteld, en nu, bijna 12 maanden later, is deze afgeleverd.

We hebben ze even naast elkaar gezet, maar komen wel wat verschillen tegen:
- Andere grille: In de nieuwe zit het Greenline logo, en is achter de lamellen zo'n 5cm open. Bij de oude is de opening 2x zo groot.
- Andere banden: De nieuwe staat op Coninentals, de oude op Dunlop
- De nieuwe staat hoger, een cm of 3. Zou deze geen sportonderstel hebben?
- De antenne is kleiner van de nieuwe
- Bij de nieuwe heeft het brandstoffilter heeft plastic koppelingen, de oude metalen
- Onder de motor op de beschermplaat aan de binnenkant van de motorkap is bij de nieuwe een witte soort stof isolatie zichtbaar, bij de oude zwarte soort van rubber
- De nieuwe heeft schijfremmen achter, de oude trommels
- De tekst "Greenline" op de achterklep staat bij de nieuwe onder de streep, bij de oude er net boven
- De nieuwe glimt veel meer... :winkie:

naastelkaar.jpg motor.jpg schuin.jpg

octavia99

Senior Member
Klopt de nieuwe fabia's hebben geen sport onderstel meer.
Volgens een skoda dealer word deze al een aantal maanden niet meer gemonteerd ik geloof ergens sind april of mei van dit jaar.
Alle dealers zouden volgens hem hier een mailing over gehad hebben van skoda.

Noord26

Forumguru
Dat van de banden klopt niet wat je zegt. Mijn oudere staat op conti's e de nieuwere van mijn vader op dunlops. Het is maar net welke banden voorhanden zijn. Schijfremmen achter is volgens mij gekoppeld aan een hatchback ipv een combi?

Fabia

† In Memoriam
Leuke foto's om te zien. Zo zie je maar de een merk altijd in ontwikkeling is.

Hetzer

Forumguru
Ohh is dat zo ??, dat wist ik niet dat de nieuwe GL's geen sport onderstel meer hebben..
Ook dat de Combi in GL uitmonstering nu schijfremmen achter heeft, wist ik niet.

Jkz

Lid
Beste Hetzer,

Helaas heb ik een telefoon waarop ik alle internet dingetjes doe en zag later de verstopte foto's. Verder kan ik het op de telefoon echt niet zien. Excuses voor die vraag. Het zijn dus combi's.
Groeten.

Hetzer

Forumguru
Geef toch niet?, ik ken het wel, zit ook vaak , net zoals nu met mijn Xperia op internet.
Ik heb overigens nog geen foto"s gezien van de combi met schijfremmen achter.
@ Namleop,Dus ik wacht op de close-up foto's :)

turboturbo

Forumguru
Alleen de TSI heeft achter schijfremmen toch?
en nu blijkbaar de Greenline ook.....:)

Leuke vergelijking. Ik denk dat je vast nog wel wat meer gaat vinden, in de toekomst... Dat van dat sport onderstel had ik ook ergens gelezen, wat @octavia99 zegt. Ik geloof dat ik het bij AW had gelezen. Die verandering van de remmen is toch wel een grote / niet subtiel. Wat zou de reden geweest zijn om van trommeltjes naar schijven over te stappen....

Ligflits

Senior Member
Zitten er nu geen groene stickertjes meer boven de knipperlichten aan de zijkant? Of zijn die er weer afgehaald?
Mijn combi gl hád ze wel... En trouwens ook trommels achter. (levering juli 2011)

Die stickers boven de knipperlichten aan de zijkant komen er nog steeds op. Misschien zijn er echter nog meer mensen zoals ik die deze stickers erg lelijk vinden. Ik laat ze er in elk geval weer van af slopen voordat ik de auto krijg.

namleop

Actief lid
Mijn schoonmoeder past op de kinderen vandaag dus ik zal vanmiddag een paar close-ups maken van de schijfremmen. Vreemd he, ik dacht ook dat ze alleen op de 77KW hatchback gemonteerd werden. Ik ga nog even verder speuren naar verschillen. En het is inderdaad een combi, ook zonder de dakrails.

Die groene blaadjes boven de knipperlichten zater er wel op, maar we hebben ze er direct afgetrokken (gaat eenvoudig met je nagels). Ze waren er zelfs behoorlijk scheef opgeplakt! Die zitten nu op de speelgoedtractor van mijn zoontje :)

Op de schroefveren achter is overigens een witte stip minder zichtbaar dan op mijn auto, dus het lijken andere veren te zijn dan die bij het sportonderstel horen.

alexis

Lid
Hallo,

Net terug van vakantie, ik had de FC GL een paar dagen daarvoor (eind augustus) ontvangen. Het is een 2012 model, met als zichtbare verschillen de kortere antenne, de groene stickers (die er direct af gingen), Dunlop banden, en vermoedelijk inderdaad geen sport onderstel meer (ik heb er tenminste nog niet mee op de grond gezeten bij ons de wijk in ;) En: trommelremmen achter.

Alexis

namleop

Actief lid
Zie hier de combi met de schijfremmen.
In het chassisnummer zit een C, is het dan een 2012 model? Vreemd hoor, zal wel een niet-zo-wakkere Tsjech zijn geweest die de remmen heeft gemonteerd.. :)

Bijlagen

• Img_3007.jpg
    Img_3007.jpg
    53 KB · Weergaven: 74
Bovenaan Onderaan