Greenline evolutie in 1 jaar

Ligflits

Senior Member
C is idd 2012. Net als de mijne overigens. Alleen is de mijne door een andere tsjech in elkaar gezet...

Noord26

Forumguru
Wellicht was de auto eerst geproduceerd om naar bv duitsland te gaan? Aderen landen hanteren andere standaard uitrusting.

djmshell

Senior Member
Onze combi is begin augustus afgeleverd ( 2de week juli geproduceerd). Trommelremmen achter met groene sticker bij knipperlicht. Deze direct verwijdert. vond het nog al ( laat ik het netjes houden:D misstaan bij de groene lak.

Jkz

Lid
Dat is waarschijnlijk de oude.
Er staat duidelijk prijslijst per 01-06-2011 met de daarbij horende gegevens. Model 2012 is dus met schijfremmen. Er zal altijd een soort overgang zijn denk ik...

octavia99

Senior Member
Vandaag nog even gevraagd aan een verkoper van een skoda dealer, die mij belde na aanleiding van een proefrit.
Alle fabia's die na medio juni zijn besteld krijgen schijfremmen.
De exacte week nummer kon hij niet zeggen.

octavia99

Senior Member
Dat gaan ze denk ik niet vertellen.
Maar het lijkt mij dat het goedkoper is om alle type fabia's van 1 soort remmen te voorzien.

RefleCs

Forumguru
Jammer dat ze ze niet op de 1.2 TSI gooien. Ik heb gewoon trommels achter en bij erg hard remmen begint de auto behoorlijk te zoeken en koste het me best wat handen en voeten werk om de auto in een rechte lijn te houden. In de folder van de normale Fabia's staat nog steeds trommels. (dus de TSI en 1.6TDI modellen) in die folder is alleen de RS voorzien van schijven rondom.

MacManiac78

Forumguru
Kijk, weer wat geleerd. Zaterdag mag ik dan ook waarschijnlijk mijn 2012 versie Combi GL ophalen. **BJK25JX C 304**** of... staat deze C op de verkeerde plaats?
Want volgens mij heb ik de auto voor 1 juni 2011 besteld.
Waarschijnlijk moet het karakter bij op de 3e plaats van B naar C gaan... zal je net zien.
:(

Ligflits

Senior Member
Je onderlijnde C geeft idd modeljaar 2012 aan. Maar aangezien de levertijden van de GL zo lang zijn had ook mijn in maart bestelde GL een C en derhalve modeljaar 2012. (was levering begin juli)

Noord26

Forumguru
Jammer dat ze ze niet op de 1.2 TSI gooien. Ik heb gewoon trommels achter en bij erg hard remmen begint de auto behoorlijk te zoeken en koste het me best wat handen en voeten werk om de auto in een rechte lijn te houden. In de folder van de normale Fabia's staat nog steeds trommels. (dus de TSI en 1.6TDI modellen) in die folder is alleen de RS voorzien van schijven rondom.

Ik heb ook de normale trommelremmen aan de achterzijde, maar wat u beleefd bij hard remmen komt mij totaal onbekend voor.

vinshi

Lid
op de 1.2 tsi 77kw met dsg bak zitten er wel schijven rondom. tenminste wel bij een kennis van mij.

piair1982

Forumguru
@macmaniac

De eerste 3 zijn land van herkomst TMB is tsjechie mlada boleslav
5J is fabia 2/ roomster
De letter na 5jz in jouw geval c geeft dus modeljaar 2012 aan.

Sorry zie dat er al geantwoord was....

Ik heb mijn Fabia Combi GL afgelopen vrijdag opgehaald en ja hoor: schrijven rondom!!!!

Alleen was men bij mij de 12v aansluiting in de achterbak vergeten en de park distance control... Volgende week gaat hij een dagje terug.

En ik heb mn knalrode greenline vanmorgen opgehaald,
Mooie schijfremmen rondom, alles werkt perfect. Geen piepjes, kraakjes en trillingkjes. Haalt direct de 1:25.

Alleen is men de trekhaak vergeten.

Wordt dus nu een aftermerket (goedkoper)

Vandaag nog even gevraagd aan een verkoper van een skoda dealer, die mij belde na aanleiding van een proefrit.
Alle fabia's die na medio juni zijn besteld krijgen schijfremmen.
De exacte week nummer kon hij niet zeggen.

Zou dit ook gelden voor Fabia's die besteld zijn in Belgie? Ik heb mijne besteld eind augustus, het betreft wel een niet greenline 1.2 TDI.
Ik ga eens navragen bij de garage, maar in het boekje hier staat ook achter trommelremmen? Heeft iemand een bron hiervoor?

Bovenaan Onderaan