greenline goede keuze?

ronfabia

Nieuw lid
Ok eerdaags de stap nemen en een proefritje doen. Zal waarschijnlijk langzamer zijn dan mn bus met 310 nM maar goed dat weet je van te voren he
Trekhaak moet er dus ook maar onder, de standkachel moeten we maar ff over nadenken, toch wel veel pingels !

van_der_P

Senior Member
1995,- met inbouw. Is best duur maar ja, de inbouw duurt bijna een hele dag.
Ik ben altijd in de veronderstelling geweest dat er soort standverwarming in gemonteerd is, anders zou je het in de winter helemaal niet goed warm krijgen in de GL. Dan zou er eigenlijk maar een kleine aanpassing nodig zijn denk ik zo. Maar 2000 euro vind ik echt veel geld.

turboturbo

Forumguru
... Bovendien vroeg ik me serieus of of zo'n zuinige diesel wel lekker warm wordt.
Mag ik dan een suggestie doen? :945: Een dichte winter-grille ('t is eigenlijk een kapje die je erop klikt)
Je motor is dan 's winters lekker vlot op temperatuur. Ik ga hem ook bestellen over een tijdje. (oa hier te koop)

rm-fgcvr.jpg

Ik ben altijd in de veronderstelling geweest dat er soort standverwarming in gemonteerd is, anders zou je het in de winter helemaal niet goed warm krijgen in de GL. Dan zou er eigenlijk maar een kleine aanpassing nodig zijn denk ik zo. Maar 2000 euro vind ik echt veel geld.

Dat is inderdaad bij veel modellen tegenwoordig zo, Audi is daar ooit mee begonnen geloof ik. Dan heb je inderdaad maar een upgrade naar een volwaardige standkachel nodig. Hoe dat bij de verschillende modellen bij Skoda is, weet ik eigenlijk niet. De dealer zei dat bij de Octavia en de Superb wel vaker een standkachel gevraagd wordt, wie weet zit daar wel al standaard een extra verwarming in en bij de Fabia niet. Dus dat zal ik nog eens navragen, ik moet me natuurlijk niet een upgrade voor de prijs van een complete standkachel door de neus laten boren. Bedankt voor deze "reminder". :)

Update: Op de website van Webasto onder "Dieselrijders besparen dubbel!" heb ik een lijst gevonden waar te zien is voor welke auto's met een brandstof-hulpverwarming een upgrade naar een volwaardige standkachel mogelijk is (kan uiteraard niet voor elektrische hulpverwarmingen). Daar staat echter geen enkele Skoda in. Dus helaas...

RefleCs

Forumguru
Ik krijg er met 2 kinderstoeltjes tegen elkaar aangeperst (beetje crea) nog een persoon naast die vrij ok kan zitten. Je moet geen honderden km's gaan cruzen maar voor een ritje amersfoort zwolle gaat het perfect. Ik zal eens een foto maken als we de achterbank zo vol hebben zitten. Ik ben wel blij met de hulpveren onder de faab.

Voor wat betreft de 1.2 TDI heb ik ook de afweging gemaakt. Uiteindelijk toch voor de 1.2 TSI 105pk gegaan omdat het zoveel stiller is in de auto en omdat ik een scout wou rijden.

Fabia

† In Memoriam
Alleen vind ik het eigenlijk achterin een tweezitter. Het middelste "stoeltje" is wel erg krap voor een lange zit.

joergarms

Senior Member
Ik denk ook dat met personen van 12, 17 en 19 jaar het niet bepaald royaal is qua ruimte achterin. Afhankelijk van de afstanden die je aflegt, zou dat in mijn ogen nog wel eens tot niet al te vrolijke pubers kunnen leiden.

Zomaar iets anders, is een Octavia waar net de kop af is geen betere optie?

cali05

Forumguru
Ik denk ook dat met personen van 12, 17 en 19 jaar het niet bepaald royaal is qua ruimte achterin. Afhankelijk van de afstanden die je aflegt, zou dat in mijn ogen nog wel eens tot niet al te vrolijke pubers kunnen leiden.

Zomaar iets anders, is een Octavia waar net de kop af is geen betere optie?

Had voor de aanschaf van de Fabia een Octavia. Degene die in het midden zit, heeft erg weinig ruimte voor de benen, ivm de hoge tunnel. Eeen ritje van 100 km was wel de max. De Faab is echt te klein voor 3 mensen achterin zeker wanneer ze nog niet uitgegroeid zijn.

Mettes

Forumguru
Vandaag nog eens met vrouwlief haar fabia 1.2tdi gereden.
Na 7000 kM is de motor echt aan het los komen.
Stond echt versteld van de souplesse van deze 3-pitter.
Het motorkarakter staat mij eigenlijk beter aan dan mijn octavia 1.6 tdi.
Eventjes in een te hoge versnelling acellereren is voor de 1.2tdi geen probleem,hij trekt zich er wel doorheen.
Dit is hoegenaamd niet het geval bij de 1.6tdi,enkel terugschakelen is hier de boodschap of er is van versnellen geen sprake meer.
Kwestie van prestaties moet de 1.2tdi ZEKER niet onder doen voor de octavia met 1.6 tdi.
Mij lijkt het dat de 1.6tdi in combinatie met de greenline-versnellingsbak niet het perfecte huwelijk is.(en/of turbogat te groot)
Ja,de 1.2tdi is wat dat betreft een supercombinatie.(let wel,fabia is geen greenline uitvoering=zonder aangepaste versnellingsbak)

van_der_P

Senior Member
Turboturbo@ Deze grille-afdekking is er alleen voor de F2 van voor de facelift. Dus past niet op de GL van 2010 en verder.

Ik heb nu eindelijk de standkachel in mijn auto! Lieve mensen, het werkt geweldig! Wil ik nooit meer missen!

damnsharp

Nieuw lid
@rdietel, welke standkachel van Webasto heb je in laten bouwen? Ik zit aan de Thermo Top Evo 4 te denken met afstandsbediening Teleset T91.

Weet je dat ik dat niet eens weet? Ik weet wel dat het een Thermo Top Evo is, maar of dat nou de 4 of 5 is? Ik had de keuze aan de deskundigen gelaten. Ik vermoedt echter dat er de 4 in zit, gezien de grootte van de auto. Ik zal het nog wel even navragen. Zelf heb ik geen afstandsbediening, alleen de klok, werkt prima voor mij.
En als je hem de eerste keer aan zet: Niet schrikken, zijn wel vreemde geluiden allemaal, je stijgt nog net niet op! :)

damnsharp

Nieuw lid
Geweldig, opstijgen ;) Back To The Future visioenen komen bij me op. Dan zal het wel de 4 zijn. Hoe snel krijgt ie het warm? De dealer in Wijchen dacht in 1/2 uur.

Ik heb hem nu op 20 min. staan, dan is het nog niet echt lekker warm maar voor mij voldoende. Ik gebruik hem op dit moment ook niet, veel "te warm" buiten. Als het straks echt gaat vriezen, zal 30 min. wel nodig zijn maar niet echt veel meer, denk ik. Dus je dealer zit wel goed :). Max. in te stellen tijdsduur is trouwens 60 min, dus meer dan voldoende.

Ik heb 1995 € betaald voor de standkachel, klok (in de auto) en inbouw. Als je met afstandsbediening wilt, betaal je nog meer.

Bovenaan Onderaan